Translate

петък, 20 ноември 2020 г.

ИКЕА стана член на Сдружението за модерна търговия

През 2020 година към СМТ се присъединиха и „Аванти“ и „Фантастико

 

 

„Хаус Маркет България“, франчайз представител на световния гигант ИКЕА за България, се присъедини към Сдружението за модерна търговия /СМТ/. Това е третата компания след „Аванти“ и „Фантастико“, която става част от СМТ през 2020 г., с което членовете на сдружението вече са 12 от водещите ритейлъри в България: "Аванти 777", "Билла България”, „Ван Холдинг“ /"Фантастико"/, „Дайхман търговия с обувки", "дм България", “Доверие - Брико” /"Мосю Бриколаж"/, „ИКЕА – България“, "Кауфланд България” , "Лидл България”, “Максима България” /"Т Маркет"/, "ПроМаркет" и "Хиполенд".

ИКЕА е най-голямата верига магазини за обзавеждане на дома. Марката навлиза на българския пазар през 2011г. с откриването на магазина в София чрез договор за франчайз на компанията House Market S.A., която управлява осем магазина ИКЕА в Гърция, Кипър и България. През 2020 г. компанията открива втория си ИКЕА магазин в България, в гр. Варна, който е с изцяло нов концептуален формат и предлага на потребителите ново клиентско преживяване и вдъхновяващи решения.  Повече от 21 милиона са посетителите в магазините на шведската марка от стъпването и на пазара у нас. Наред с това, ИКЕА е един от лидерите в сектор „Обзавеждане за дома в България“ с пазарен дял от 10%.

Във връзка с присъединяването на „Хаус Маркет България“ към СМТ, изпълнителният директор на сдружението Йордан Матеев заяви: „За нас е чест, че компанията, която оперира търговската марка ИКЕА в България, се присъединява към нашето сдружение. Вярвам, че с общи усилия на най-големите, най-успешни и най-отговорни ритейл компании, като ИКЕА, ще направим България по-добро място за търговия и бизнес и така ще ускорим развитието на българската икономика и ще допринесем за подобряване на благосъстоянието на потребителите в страната.“

“Българският пазар ни предоставя много възможности за растеж и развитие. Основната ни цел е все повече потребители да имат достъп до нашите продукти и решения, за да могат да осъществяват стремежа си за по-добър живот у дома. Имаме много планове и работим усилено върху тях и реализирането на членство в Сдружение за модерна търговия е продиктувано от желанието ни за развитие и модернизация на ритейл сектора в България“, сподели Никос Ифантидис, управител на ИКЕА Хаус Маркет България.

За последните над две десетилетия членовете на СМТ са инвестирали в България повече от 3.5 млрд. лв. Ежегодно те внасят в държавния бюджет над 600 млн. лв. под формата на данъци и имат значителен принос за изсветляване на икономиката. Компаниите в сдружението са сред най-големите работодатели у нас с повече от 23 хил. служители. Търговските вериги си партнират успешно със стотици български производители, в резултат на което над 67% от асортимента им в основните хранителни категории се състои от български продукти, а повече от 45 български компании успешно реализират продуктите си в чужбина. СМТ е член на EuroCommerce и на Българската стопанска камара.

 

 

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар