След бисквитите Luвъв Франция логото на програмата
„Хармони /Harmony/ ще се появява и на опаковките на belVita и Barni в
европейските пазари. За първи път тази година в Унгария е засята пшеница по
програмата
Монделийз Интернешънъл
разширява въздействието на програмата за устойчиво отглеждане на пшеница -
„Хармони“ /Harmony/, като съвсем скоро към семейството й ще присъединят
глобални брандове като BelVita и Barni. Със старта на лятото на
европейския пазар част от продуктите на Монделийз ще започнат да носят логото
на програмата за първи път. Днес в програмата са включени 1700 фермери, 13
мелници и 21 земеделски кооперации в Белгия, Чехия, Франция, Италия, Полша и
Испания. Тази година в Унгария за първи път беше засята пшеница по програмата.
Тези стъпки доближават Монделийз Интернешънъл до поставената цел - до 2022 г.
100% от марките бисквити на компанията в Европа да са произведени с пшеница от
устойчиво земеделие и в съответствие с ангажиментите на програмата.
„Като един от водещите
производители на бисквити в света, ние сме си поставили за цел да гарантираме,
че пшеницата, която използваме за производството на нашите продукти, е
отгледана отговорно и по устойчив начин. Чрез „Хармони“ ние променяме начина,
по който се отглежда и събира реколтата от пшеница в Европа. За нас е важно да
предложим на консуматорите висококачествени продукти, съставени от суровини,
които се отглеждат по правилен начин”, казва Светла Лесова, изпълнителен
директор на Монделийз България.
С разширяването на
програмата, годишното производство на пшеница, отглеждана в устойчиви условия,
се очаква да се увеличи до над 280 000 тона до 2022 г. Понастоящем програмата
покрива 60% от марките бисквити на компанията в Европа.
Принципът на „Хармони“ е
пшеницата да се отглежда в съответствие с принципите на устойчивото земеделие
от местни производители, които са базирани в близост до заводите на Монделийз
Интернешънъл за производство на бисквити. Земеделските производители получават
специална дотация, като гарантират, че следват добрите земеделски практики,
заложени в програмата, и така отглеждат пшеницата по един устойчив начин – чрез
намаляване на използването на пестициди и торове, опазване на водата и почвата,
намаляване на въглеродните емисии.
Принципите на „Хармони“
съдържат и специфични изисквания за повишаване и запазване на биологичното
разнообразие. Фермерите на „Хармони“ трябва да отделят 3% от своите полета за
засаждането на цветя или живи плетове, които да привличат и хранят пчелите и
пеперудите. Екологичните полета осигуряват също и подходяща среда и храна за
насекоми, които са ключови в борбата с паразитите. Присъствието на подобни
насекоми намалява нуждата от употребата на пестициди в земеделието. Колкото е
по-голямо биоразнообразието, толкова е по-силна и по-устойчива околната среда.
Всяка година партньори - външни одитори провеждат редица проверки, с които се
следи дали земеделските производители спазват изискванията, заложени в хартата
на програмата.
“Хармони” е европейската
програма на Монделийз Интернешънъл за устойчиво земеделие при отглеждането на
пшеница. Създадена е във Франция през 2008 г., програмата е призната за водеща
в създаването на източници на пшеница, гарантиращи пълна прозрачност и опазване
на местното биоразнообразие.
Програма „Хармони“ /Harmony/ в цифри:
- 1 700 фермери в Европа;
- 39 000 хектара пшеница е засята в Европа през 2017 г.;
- 177 000 тона пшеница се събират годишно;
- 1 026 хектара цветя са отгледани около полетата на Harmony;
- -20% от фитосанитарните продукти са използвани между 2009 г. и 2017 г. в земите, част от програмата;
- 75% от бисквитите, продавани в Западна Европа, съдържат пшеница Harmony или 60% за целия ЕС.
Хартата на „Хармони“ обединява добри практики за
устойчиво земеделие, за да:
- сведе до минимум на употребата на пестициди и торове, по-специално чрез:
- строг подбор на
пшенични семена, за да се гарантира качеството на бисквитите;
- препоръки относно
сеитбата и грижата за почвата;
- целенасочено и
навременно лечение;
- всяко лечение е
регистрирано и обосновано;
- намали въглеродните емисии, по-специално чрез намаляване на използването на торове;
- защити водните ресурси;
- защити и насърчи местното биоразнообразие.
Монделийз Интернешънъл /регистрирана
на NASDAQ: MDLZ/ дава възможност на хората да хапват правилно в повече от 150
държави в целия свят. С нетни приходи от приблизително 26 милиарда долара през
2018, Монделийз управлява бъдещето на леките закуски с емблематични глобални и
местни марки като бисквити Oreo, belVita и LU; шоколадите Cadbury Dairy Milk,
Milka и Toblerone; бонбоните Sour Patch Kids и дъвките Halls и Trident.
Компанията е горд член на Standard and Poor’s 500, NASDAQ 100 и Dow Jones
индекс за устойчивост.
Няма коментари:
Публикуване на коментар