Translate

понеделник, 10 юни 2019 г.

Близо 15 хиляди души бяха гости на третия Бакхус StrEAT Fest само през първия ден на фестивала


Събитието се проведе на Женски пазар този уикенд. Между ул. “Цар Симеон” и ул. “Св. Св. Кирил и Методий” - “Бакхус” и „Пазари Възраждане“ ЕАД превърнаха локацията в най-горещата кулинарна точка на столицата, превръщайки я в мечта за всеки ценител на добрата храна, напитки и продукти.
В дните на фестивала, реновираната част на Женски пазар бе разделена на няколко зони, в които гостите можаха да опитат висококачествени продукти, селектирани от Бакхус – Зона „Ресторанти“, Зона „Напитки“, Зона „Сладко и солено“, Зона „Фермери“, Зона „Производители“.
В тези зони посетителите на фестивала опитваха не само разнообразни храни, приготвени на място от едни от най-добрите ресторанти в момента, които са адаптирали своетно меню за “улицата” и предлагат на посетителите типични ястия от различни национални кухни, но и занаятчийски вина, крафт бири, коктейли, сладкиши, джелато, специално кафе, селекция от продукти на български производители и фермери и още много…
За децата имаше специален детски кът, а новата джаз банда SoulBmoll свири на живо до обяд
и на двата фестивални дни, а в следобедите за настроението се грижиха три DJ къта, организирани от клуб “Терминал 1”.
„Тази година имахме 60 изложители, което е повече от миналата година. Толкова много хора, които ядат на улицата през двата фестивални дни е най-сигурният знак за нивото на кулинарна култура и посветеност на софиянци и гости на столицата. Това е и най-добрият ориентир за местните гастро-традиции”, споделят организаторите на феста. От там идва и мотивацията за организирането на StrEAT Fest вече за трета поредна година. В почти всяка европейска страна всеки уикенд можеш да посетиш различни пазари, които са домакини на подобни фестивали на уличната храна, където търговското пространство се превръща в празник от изобилие на храна, напитки и атмосфера.
В България имаме пазари, но нямаме подобна пазарна култура. Искаме да превърнем преживяването “на пазар” в съвсем ново усещане. Целта е това събитие да се случва все по-често и да даваме пример и за други подобни изяви. Търсенето е голямо и има смисъл да се развиваме в тази посока и да представяме все по-разнообразно гастро-изживяване”, подчерта Джиджи Лагадинова, главен редактор на “Бакхус”.
Не случайно Женски пазар и Пазари Възраждане ЕАД е основен съорганизатор на това събитие вече трета година. Наша основна задача е, заедно със Столична община, да развиваме политиката за модернизация и облагородяване на пазарните пространства, а само формати като Бакхус StrEAT Fest, и
други културните и социални мероприятия спомагат изключително много за това. Целта ни е именно да създаваме условия за подобряване на градската среда на Женски пазар, защото пазарите не са само място за търговия, а са социални пространства за контакти и преживявания, каквото е удоволствието от подобен празник на уличната-гурме храна“, заяви Драгомир Димитров, изпълнителен директор на Пазари Възраждане ЕАД.

Няма коментари:

Публикуване на коментар