Събитието се проведе на
Женски пазар този уикенд. Между ул. “Цар Симеон” и ул. “Св. Св. Кирил и
Методий” - “Бакхус” и „Пазари Възраждане“ ЕАД превърнаха локацията в най-горещата кулинарна точка на столицата,
превръщайки я в мечта за всеки ценител на добрата храна, напитки и
продукти.
В
дните на фестивала, реновираната част на Женски пазар бе разделена на няколко зони, в които
гостите можаха да опитат
висококачествени продукти, селектирани от
Бакхус – Зона „Ресторанти“,
Зона „Напитки“, Зона „Сладко и солено“, Зона „Фермери“, Зона „Производители“.
В тези зони посетителите
на фестивала опитваха не само разнообразни храни, приготвени на място от едни от най-добрите ресторанти в момента, които са адаптирали своетно меню за “улицата” и
предлагат на посетителите
типични ястия от различни национални кухни, но и занаятчийски вина, крафт
бири, коктейли, сладкиши, джелато, специално кафе, селекция от продукти на
български производители и фермери и още много…
За
децата имаше специален детски кът, а новата джаз банда SoulBmoll
свири на живо до обяд
и на двата фестивални
дни, а в следобедите за
настроението се грижиха три DJ къта, организирани от клуб “Терминал 1”.
„Тази година имахме 60
изложители, което е повече от миналата година. Толкова много хора, които ядат
на улицата през двата фестивални дни е най-сигурният знак
за нивото на кулинарна култура и посветеност на софиянци и гости на столицата. Това е и най-добрият ориентир за
местните гастро-традиции”, споделят организаторите на феста. От там идва и мотивацията за организирането на
StrEAT Fest вече за трета поредна година. В почти всяка европейска страна всеки
уикенд можеш да посетиш различни пазари, които са домакини на подобни фестивали
на уличната храна, където търговското пространство се превръща в празник от
изобилие на храна, напитки и атмосфера.
“В България имаме
пазари, но нямаме подобна пазарна култура. Искаме да превърнем преживяването
“на пазар” в съвсем ново усещане. Целта е това събитие да се случва все
по-често и да даваме пример и за други подобни изяви. Търсенето е голямо и има
смисъл да се развиваме в тази посока и да представяме все по-разнообразно
гастро-изживяване”, подчерта Джиджи Лагадинова,
главен редактор на “Бакхус”.
„Не случайно Женски пазар и Пазари Възраждане ЕАД е основен
съорганизатор на това събитие вече трета година. Наша основна задача е, заедно
със Столична община, да развиваме политиката за
модернизация и облагородяване на пазарните пространства, а само формати като
Бакхус StrEAT Fest, и
други културните и социални мероприятия спомагат изключително много за това. Целта ни
е именно да създаваме условия за подобряване на градската среда на
Женски пазар, защото пазарите не са само
място за търговия, а са социални
пространства за контакти и
преживявания, каквото е удоволствието от подобен празник на уличната-гурме
храна“, заяви Драгомир Димитров, изпълнителен директор на Пазари Възраждане ЕАД.
Няма коментари:
Публикуване на коментар