Бъдещите
ветеринарни лекари предложиха комплексна концепция за повече възможности за
практикуване и работа по време на обучението им по ветеринарна медицина
Студенти
от ветеринарни специалности от Лесотехническия университет в София и Тракийския
университет в Стара Загора се включиха в иновационния лагер, организиран от
Nestlé PURINA® и JA България. Участваха 30 студенти, които бяха разделени в
екипи по 5 души, за да работят по предварително подготвен казус, а като
резултат от работата им – да предложат цялостна концепция за подобряване на
взаимодействието между бизнеса (ветеринарни клиники и амбулатории,
фармацевтични компании, компании в сектор „Производство и търговия на храни за
домашни любимци“), университетите и студентите по ветеринарна медицина.
Предизвикателството,
пред което студентите се изправиха, е как да натрупат практика по време на
студентските години, като междувременно имат възможност за допълнителни доходи,
с които да си помагат за своето обучение. Проблематиката, която студентите
адресираха, се допълва и от предизвикателството пред бизнеса – необходимостта
от квалифицирани кадри, които да бъдат подготвени и да могат самостоятелно да
работят в реална среда.
Иновационния
лагер откри Петър Стоилов, Бизнес Мениджър на PURINA® и Милена Стойчева,
Изпълнителен Директор на JA Bulgaria.
На
първо място журито класира отбор с „VET Youth“, който предложи цялостна
концепция за балансирано развитие в сферата на ветеринарната медицина и
осигуряване на тясна връзка с бизнеса за изграждане на трудови навици. Отборът
съставен от Рада Узунова, Симона Андреева, Мария Найденова, Цветина Найденова,
Петър Миленков предложи анализ, базиран на дървото на проблемите и решенията,
както и решения за всяка целева група, а именно студенти, университет и бизнес.
Сред решенията бяха заимстване на добри практики от други страни, както и
сключване на договори за сътрудничество с бизнеса. Предложената концепция
включва създаване на платформа за директна връзка и учредяване на асоциация на
студентите по ветеринарна медицина, която да спомага изграждането на мрежа и
стабилна връзка между университета, студентите и бизнеса.
Второто
място журито отреди на идеите на отбор Teamcare, който предложи платформа за
ефективна комуникация между университетите, студентите и бизнеса (ветеринарни
клиники, компании за производставо на храни за домашни любимци, фармацевтични
компании), както и отбор КЕФ, който предложи концепция за организиране на повече
събития, таргетирани за ветеринарни специалисти и оптимизиране на учебната
програма.
Събитието завърши с награждаване и обратна връзка към участниците относно тяхното
представяне. Иновационният лагер е част от дългосрочната инициатива на Нестле,
насочена към младите хора, Nestle Needs Youth.
Няма коментари:
Публикуване на коментар