Translate

сряда, 28 ноември 2018 г.

National Geographic призовава хората по цял свят да поемат лична отговорност за ограничаването на пластмасата за еднократна употреба


Международната кампания  „Планета или пластмаса?“ има за цел да намали количеството на пластмасовите отпадъци, замърсяващи световния океан  и предизвиква хората да намалят употребата на пластмаса за еднократна употреба в ежедневието

National Geographic поставя началото на кампанията „Планета или пластмаса?“ и в България. Целта на инициативата е да разгласява за проблема, да образова за възможните решения и да подтиква към лична съпричастност. Съмишлениците на National Geographic ще могат да  дадат публично обещание в социалните мрежи и с конкретни действия да  допринесат за ограничаването на  замърсяването.
Намаляването на пластмасовите отпадъци би имало особено значим ефект за обитателите на океаните, тъй като ще доведе до подобряване на здравословното състояние на милиони  видове, засегнати пряко от прекомерното замърсяване на водните басейни. Също така ще допринесе за цялостното подобряване на състоянието на световната екосистема.
В качеството си на световен бранд с богата история в сферата на научните изследвания и открития, National Geographic се изправя решително срещу този проблем с помощта на науката и историите, които  разказва на своите зрители и читатели. През годините National Geographic доказва позицията си на отговорен бранд, като реинвестира 27 % от прихода във фондацията с нестопанска цел National Geographic Society, за да финансира тяхната дейност в сфери като наука, изследвания, архивиране, съхранение и образование.
В световен план „Планета или пластмаса?“ е подкрепена от международното медийното портфолио на National Geographic и ще се позовава на експертизата на голям екип от учени и изследователи, които са преки свидетели на щетите, причинявани от огромното количество пластмасови отпадъци в океаните. Кампанията ще включва множество научни проекти и изследователски инициативи, публични прояви, вътрешнокорпоративни инициативи, както и партньорства с брандове, държавни институции и НПО, споделящи философията ѝ.
„Планета или пластмаса?“ ще представи задълбочен научен поглед върху използването на пластмасови изделия в ежедневието и пагубният ефект върху екосистемата, оказван от наглед безобидната употреба на пластмаса от страна на всеки един от нас.
Всяка година в океаните попадат над 9 млн. тона пластмасови отпадъци. Изследвания твърдят, че тази пластмаса остава в океаните в продължение на над 450 години и проблемът се задълбочава с всяка изминала година.
За да противодейства на тази тенденция National Geographic призовава зрителите и феновете си да направят своето обещание да намалят употребата на пластмаса за еднократна употреба в ежедневието си. Всеки човек, дал подобно обещание става част от глобално общество, което обединява сили, за да спре вълната от пластмаса, която залива  реките, моретата  и океаните ни.
Обещанието е част от цялостната кампания, която има за цел да информира и приобщава потребителите към идеята в дългосрочен план и включва както дейности и събития, така и данни и информативно съдържание.  
„В продължение на 130 години National Geographic осигурява на световната общественост задълбочен поглед към красотата и чудесата на нашата планета, както и към нейните проблеми“ споделя Гари Нел, изпълнителен директор на National Geographic Partners. “Всеки ден нашите учени, изследователи и фотографи стават свидетели на ужасяващите щети, които безконтролното изхвърляне на пластмасови отпадъци причинява, като положението става все по-критично. Чрез кампанията „Планета или пластмаса?“ искаме да разкажем историята на тази криза, както и да намерим научно решение на проблема и едновременно с това да разясним на зрителите вредата, която всеки от нас, макар и несъзнателно, причинява на планетата, използвайки пластмасови изделия“ казва още Нел.
На глобално равнище National Geographic призовата потребителите си да предотвратят попадането на 1 милиард пластмасови предмета в океана, като до момента са достигнати впечатляващите 116 834 495 бр.

Няма коментари:

Публикуване на коментар