Козметични продукти заемат 8 от 10-те челни позиции
dm е лидер в сектора на търговията с дрогерийни стоки
със 71 магазина в 25 града в страната. Като „дрогерийни“ се определят стоки за
лична хигиена, козметика, за бебето, за домашните любимци, за почистване на
дома, био храни и други.
В магазините на dm България хората
могат да намерят огромен асортимент от козметични продукти за коса, лице и
тяло; декоративна козметика; перилни и почистващи препарати; бебешки продукти;
пасти за зъби; натурална козметика, храни и препарати за домашните любимци, био
храни от утвърдени и сертифицирани производители; хранителни добавки и други.
Данните на dm България показват, че клиенти на веригата са най-често дамите. Това се потвърждава и от данните на класацията „dm топ 10“, в която присъстват основно продукти за
дамската аудитория. Наблюденията на компанията са, че постепенно се увеличава делът на господата, пазаруващи дрогерийни стоки, което е възможно да доведе до промяна в търсенето на дрогерийни стоки.
Новото издание на класацията „dm топ 10“ недвусмислено показва, че българката най-много държи на перфектния си външен вид и е склонна да експериментира с иновативни и специализирани продукти за красота. В нея осем от десетте най-търсени продукта за последната финансова година (01 октомври 2016 г. – 30 септември 2017 г.) са козметични, а останалите два са за грижа за бебето и перилни препарати.
През изминалата година жените най-често са купували спирали за мега обем и дължина на миглите и спрей бои за коса ( супер иновативна), която не е познатата комбинация от оцветител и активатор. Най-търсеният цвят е „Тъмно кафяво“ - осигуряващ мигновено покриване на изсветлелите корени. С негова помощ, дори и при неочаквана покана за среща, дамите ще изглеждат като току-що излезли от фризьорския салон.
Тези два продукти оглавяват първите места в класацията „dm топ 10“.
Трето място в класацията заемат шампоаните. Четвъртата позиция се държи от продуктите за красота на лицето - гримове и кремове като победител в нея е фон дьо тен, подчертаващ блясъкът на тена, за да изглежда кожата на лицето по-свежа и сияйна. Друго негово предимство е, че предпазва кожата от атмосферните влияния.
На пето място в класацията се нареждат ампулите с лифтинг ефект, собствената марка на dm Balea, в категорията „Основна грижа за лице“. Присъствието на тези ампули в класацията е показателно за растящия интерес към продукти за специализирана грижа като ампули, филъри и флуиди. С тях дамите могат да имат свежа и опъната кожа без да се налага да ходят на процедури в специализирани студия. А дори и да не знаят как да използват тези продукти, винаги могат да се възползват от компетентните съвети на консултантите в магазините на dm.
Фактът, че победителят в категорията Основна грижа за лице“. е от собствен бранд на dm, показва че все повече българки се доверяват и на марките на компанията и много високо ценят съотношението цена-качество при тях. Те се произвеждат основно в Германия и преобладаващо са в средния ценови клас, като в същото време качеството им е много високо. То се следи в Германия от независими сертификационни институти, които редовно тестват продуктите.
Групата на продуктите за красота се допълва от гланц за устни с матов ефект и козметични продукти за лична хигиена като пасти за зъби, дезодоранти и шампоани.
Рейтингът „dm топ 10“ може да се счита за показателен за пазара, тъй като e базиран на данните за оборота от продажбата на над 25 милиона продукта за последната финансова година.
Таблица 1: Класацията „dm топ 10“ на най-купуваните категории стоки за
2016/2017 по количество
Позиция по показател оборот | Категория | Описание на най-продавания продукт от категорията | Ценови диапазон |
1 | Грим за очи | Спирала за мигли | 14-16 лв. |
2 | Бои за коса | Спрей-боя, цвят „Тъмно кафяв“ | 12-14 лв. |
3 | Шампоани | Дамски шампоан, 400 мл | 8-10 лв. |
4 | Грим за лице | Фон дьо тен | 11-13 лв. |
5 | Основна грижа за лице | Ампули с лифтинг ефект | 7-9 лв. |
6 | Грижа за зъбите | Паста за зъби, 75 мл | 6-8 лв. |
7 | Пелени | Пелени Maxi, пакет 126 броя | 40-42 лв. |
8 | Червила и гланцове | Гланц за устни, матов ефект | 4-6 лв. |
9 | Део | Дезодорант, 35 мл | 1-3 лв. |
10 | Перилни препарати | Течен перилен препарат, 3,65 л | 20-22 лв. |
Няма коментари:
Публикуване на коментар