от населени места с висока
безработица извън област Пловдив обявиха пет индустриални компании. Кампанията
започва с Монтана, Ловеч, Сливен, Бяла Слатина и
Стамболийски и ще продължи с други
15 града в страната и чужбина.
Над 5000 работници са
необходими на предприятията в Тракия икономическа зона (ТИЗ) през 2017 г., съобщи
инж. Пламен Панчев, председател на клъстер „Тракия икономическа зона“. В тази цифра
се включват приблизително: 600 специалисти с висше образование и 1000 средни
специалисти.
За да посрещнат растящата
нужда от кадри, едни от най-големите инвеститори в страната като Сенсата
Технолоджис България, АББ България, Белла България, Кауфланд
България и Либхер Хаусгерете - Марица се обединиха около концепцията за търсене
на кадри не само от цялата страна, но и от чужбина. Компаниите имат и подкрепата
на община Пловдив и Клъстер ТИЗ.
Инициативата започва с
информационна кампания, като свободните позиции в Пловдив се обновяват постоянно
на уеб сайта на инициативата – http://plovdiv.careerdays.bg/, обясни
Светлозар Петров, управител на JobTiger. Информационни дни на кариерата са следващата стъпка,
като работодателите ще представят, както отворени позиции в предприятията си в
региона на Пловдив, така и възможностите и условията за трудова миграция и ще
могат да се срещнат с местните общности, за да инициират процеса по подбор на
персонал.
Градовете са избрани на база
ниво на безработица, налични квалификации у безработните лица и потенциал за
преместването им в Пловдив. Община Пловдив от своя страна има готовност да
осигури достатъчно места в училищата и
детските градини за записване на децата при преместване на цели семейства. В
ТИЗ е изготвен и проект за жилища за индустриални работници.
Програмата цели да насочи
вниманието към регион Пловдив и възможностите за работа и живот там. През
последните години Пловдив се наложи като индустриален лидер в България, а
Тракия икономическа зона се превърна в една големите индустриални зони в
Югоизточна Европа. Постоянно навлизащите нови инвеститори имат нужда от
допълнителен човешки капитал и от привличане на таланти. Заплащането в редица
сектори вече е атрактивно не само за страната, но и за чужбина. Затова вторият
етап на кампанията ще обхване Молдова, Украйна, Македония, Северна Гърция и др.
Няма коментари:
Публикуване на коментар