Translate

сряда, 3 април 2013 г.

Ливанели:На мен гледат винаги поразличен начин, според паспорта, който показвам

Издателство „Книгопис” ще издаде романа „Серенада”
 
 
Авторът Зюлфю Ливанели е един от най-изявените и най-обичани интелектуалци на съвременна Турция.  Роден е в 1946 г. в град Ългън, Източна Турция. След преврата от 1971 г. е принуден да емигрира и живее в Швеция, Франция и Гърция. След завръщането си в Турция през 1984 г. става една от най-влиятелните личности в културния и политическия живот на страната си. Той е творец с много таланти – композитор, режисьор, писател, журналист. Създал е над триста песни и музика за тридесет филма, които са с международно признание. Литературното му творчество е богато – разкази, романи, пиеси, публицистика. Участва активно и в политическия живот на Турция. А от 1996 г. е посланик на добра воля на ЮНЕСКО.
България е третата държава, след Турция и Германия, в която  романът “Серенада” излиза.Това е книга за силата на човечното в човека и се превръща в  събитие на турския книжен пазар, достигайки двестахиляден тираж.
Ливанели е познат на  книжния ни пазар и с романа си ”Щастие” , който е издаден през 2002 г. у нас.
 По време  на премиерата на романа, която ще се състои в края на миналия месец в столицата ме изуми негово прозрение, до същността на което макар и по друга пътека  аз също преди време бях  достигнала.
Та неговите думи буквално бяха: Аз съм един и същ човек, но  мен ме гледаха и възприемаха винаги различно, когато бях с турския си паспорт и когато бях с международния, което ми се струва страшно глупаво ...

-----
- Сравняват го  с Боб Дилън, наричат го  още турския Микис Теодоракис, турския Боно;
- Бил е и депутат. Но си подал оставката, защото се чувствал самотен в политиката.По думите му  е влязъл в нея "с желанието да променя нещо, но видях, че е невъзможно при съществуващите политически механизми";
- Обича животните но се зарекал да нямам повече домашен любимец, след като кучето му, голямо овчарско куче, починало. Беше ми страшно тежко, трудно преживях смъртта му, признава с болка.
 

Няма коментари:

Публикуване на коментар