В рамките на кампанията "Коледата
безопасна", която се провежда за шеста поредна година по инициатива
на вестник "Стандарт", производители на хранителни продукти, големи
търговски вериги, представители на търговски центрове, потребителски организации и медии подкрепиха инициативата и
поеха ангажимент да правят всичко възможно, за да предпазят българските
потребители от опасни и некачествени стоки, като подписаха "Коледен
пакт".
Подписалите пакта се задължават:
1. Да осигуряват целогодишен контрол върху качеството на
предлаганите на българския пазар хранителни продукти, техника, стоки за деца.
2. Да информират потребителите и/или институциите при
съмнение за опасни стоки на пазара и ако се наложи - да съдействат за
изтеглянето им.
3. Да се защитят потребителите, които пазаруват онлайн, чрез
допълнителни регулации и информационни кампании.
4. Да се вземат мерки, с които да бъдат изолирани от пазара
фирми, позволяващи си да подвеждат потребителите или да им предлагат
некачествени и опасни стоки.
Електронната търговия е една от сферите на пазара,
която тепърва ще трябва да се регулира.
Засилва се сътрудничеството в бъдеще между Българската търговско-промишлена палата и Асоциация
"Активни потребители" като се предвижда кампанийно
партньорство по време на изложенията, организирани от БТПП. Най-важното
от които е "Произведено в България". Освен това и самите потребители трябва да сигнализират на експертите на Комисията за защита на потребителите (КЗП), при нарушение на правата им.
Хората трябва да знаят, че могат да върнат
некачествена стока в седемдневен срок, без дори да имат причина и да има нужда
от обяснение. Те могат и трябва да се възползват от правата си, подчерта Кирил Велков от онлайн магазина MyMall.
Съгласно данните на MyMall, в страната през последните две години, интернет-търговията е нараснала с около
60% . Най-често купуваните стоки онлайн са
дрехи и обувки, детски стоки, техника, козметика и часовници.
Няма коментари:
Публикуване на коментар