Translate

понеделник, 11 октомври 2010 г.

Първият сайт за цялостна здравна информационна помощ за пациента в България www.zdravenchas.org стартира на 1 октомври 2010 год

Целта е да предоставя в голям диапазон информационни услуги в сферата на здравеопазването.
Само за първите 5 дни, от функционирането му,  са отчетени над 800  посещения.

Сайтът осигурява цялостна здравна информационна помощ за пациента посредством:

  • информация за 94 заболявания в 15 направления;
Посетителите на сайта ще получават информация за същността на определено заболяване, рисковите фактори, симптоматиката, диагностиката, профилактиката и лечението.

  • гореща телефонна линия 0900 200 10;

Тя ще бъде платена(0.48 ст. без ДДС за минута) и ще стартира от 15.10. т. г.. Желаещите ще могат да получат информация, от медицински консултанти, за заболявания, клинични пътеки, медицински специалисти и др., всеки делничен ден от 10 до 17 часа.
Платената гореща линия е начин за ограничаване броя на обажданията от хора, които нямат здравословен проблем. Разговорите ще бъдат записвани, а операторите ще завършват всеки разговор с напомнянето, че никаква информация онлайн не може да замести прегледът при ОПЛ или специалист. Голяма част от приходите от горещата линия ще се използват за безплатни прегледи, които ще бъдат свързани със сезоните заболявания.

  • онлайн консултация с медицински специалист по всяко отделно заболяване;
Към момента присъединилите се лекари към инициативата са над 40 и около 150 специалисти в различните направления.

  • информация за безплатни инициативи, насочени към пациентите;
Сайтът ще реализира съвместни инициативи с различни болници и здравни заведения в страната. Той ще насочва желаещите за безплатни прегледи към болници, които извършват такава кампания. На този етап сайтът работи за активната подкрепа на пациентите, като подпомага безплатните профилактични прегледи за бебета и рак на кожата, реализирани от Токуда Болница София.

  • информация за клинични пътеки по всяко отделно заболяване;
За всяко отделно заболяване ще бъдат посочени клиничните пътеки, по които става лечението на пациента. Поместената в сайта информацията е взаимствана от Националната здравноосигурителна каса.

  • информация за медицински специалисти по градове;
  • възможност за записване на час за преглед при различни специалисти;
На горещата телефонна линия 0900 200 10 да получат информация за медицинските специалисти от техния град и да си запишат час за преглед при тях.

  • информация за правата на пациентите в България;
Всеки посетител на сайта ще има възможност да научи какви са неговите права като пациент, като здравноосигурено лице, да получи информация за правото му на достъп до обществена информация, да научи повече за законодателните норми в България и др.

  • информация за пациентски организации.
Основната идея на сайта е да съдейства максимално на пациентите, за да могат те да получат необходимото лечение и информация за своето заболяване. За целта проектът се реализира с подкрепата на неправителствените пациентски организации в България, които ще съдействат за изпълнение на така поставените цели. Пациентските организации са подредени по азбучен ред.

Сайтът www.zdravenchas.org е проект на агенцията за медицински ПР и реклама МЕД Комюникейшънс. Той е провокация и към лекарите и към пациентите да бъдат активни. Идеята е хората да се събудят и да бъдат активни т. е. да бъдат стимулирани сами да се грижат за собственото си здраве, поясни Станислав Радославов, мениджър на МЕД Комюникейшънс.
Амбицията на организаторите е на всеки три месеца да пускат в сайта по една нова здравна услуга.
Първата, с която ще стартират в близко време е желаещите пациенти да бъдат известявани с есемес, кога трябва да си пият лекарствата.
След три месеца ще бъдат включени и 4 нови направленията – неврология, хирургия, дентална медицина и психиатрия.

1 коментар: