петък, 21 февруари 2020 г.

23 компании бяха отличени с Годишен знак за дарителство от работното място за 2019 година


За пети път бяха раздадени отличията за компаниите, насърчаващи редовното и отговорно дарителство на работното място. Годишният знак е учреден от фондация BCause, Българското дружество за връзки с обществеността /БДВО/ и Българската асоциация за управление на хора /БАУХ/, а през 2020 г. към организаторите се присъедини и Българска асоциация на КСО специалистите.
Общо над два милиона лева са дарени от служителите на наградените компании през 2019 г. под формата на финансови и нефинансови дарения – дарени продукти, доброволен труд и др. 545 000 лева са набрани само чрез програмата за дарителство от работното място на фондация BCause, която позволява на всеки работещ на трудов договор да дарява ежемесечно за каузи по свой избор.
Елица Баракова, изпълнителен директор на BCause, благодари на всички специалисти в компаниите, които правят възможно и ефикасно дарителството на работното място. Тя припомни на присъстващите колко важно е редовното дарителство за получателите – благотворителни организации и фондове, за които месечните дарения означават предвидимост и добро планиране на основни дейности в полза на обществото.
За какво най-често избират да даряват служителите? Традиционно, българските дарители даряват най-много за лечение на деца, възрастни, колеги и за социални каузи, но през последните години ясно се забелязва засилване на интереса на младите хора към екологични каузи, иновации в сферата на образованието, развитие на дигиталните технологии, дори за човешки права.
Първите награди бяха връчени от Деница Сачева, министър на труда и социалната политика. В своето приветствие към компаниите тя припомни, че, според редица авторитетни проучвания, до 2025г. приблизително 75% от работната сила по света ще се състои от милениали – поколението на хората, родени между 1981 и 1996г., а те поставят смисъла и удовлетворението от работата си по-високо от заплащането, затова, ако работодателите искат да бъдат предпочитани от младите хора, развитието на смислени програми за ангажиране на хората в обществени каузи е много важно. Тя връчи сертификатите на 5 компании, които не попаднаха в трите традиционни категории на знака, но също имат своите успешни дарителски и доброволчески кампании – Accedia, EXL Services, OmegaSoft и Орбико България.
Станислава Танева, Управляващ директор на Ситибанк Европа, клон България, под формата на интервю разказа за някои от глобалните програми на Сити, които насърчават дарителството и участието на служителите с експертен труд. На въпроса дали това е по-лесно за големите компании, тя каза, че водещият фактор винаги е желанието на хората, а мотивацията се определя от потребността да бъдем полезни и дадем това, което можем – само така големи интернационални програми могат да се мащабират и да се случват локално, „преведени“ на местен език и съобразени с национални особености.
Ставрос Ставру от Айсобар Комърс - обучител и коуч, доктор по информатика и автор на образователната игра ПУКЛьОВЦИТЕ, разказа да създаването на програмата за ежемесечно дарителство в компанията през 2011г., за желанието на служителите да подкрепят каузите си редовно, за трудностите при въвеждането на система за месечните отчисления и най-вече за „тайната“ на успешната дарителска програма – много лични разговори и срещи с хората, запознаване с каузите на терен, създаването на комитет от служители, които са в непрекъснат контакт с получателите и са в състояние да вземат бързи решения.
Бронзов знак получиха Кока Кола Хеленик България, Монделийз, Нетера, Теленор и The Taxback Group. Носителите на сребърен знак са Контур Глобал Марица Изток 3, Холдинг Загора, Пейсейф, Телъс Интернешънъл и TSD Services, а златен знак заслужиха цели седем компании – CITI, ХПЕ Глоубъл Деливъри България Център, Айсобар, SAP, Виваком, А1 и ОББ. Сдружението „Обединени за милосърдие“ към ОББ спечели и специалната награда на журито за най-всеотдаен дарителски екип. Две дами бяха отличени за своя личен принос в развитието на дарителството и доброволчеството на работното място – Мая Калчева, маркетинг мениджър на Нетера и Маргарита Евтимова, Web analytics manager в Пейсейф.


Няма коментари:

Публикуване на коментар