За 12 месеца веригата e спомогнала за опазването на близо 250 дървета и е предотвратила генерирането на над 28 тона отпадъци
Kaufland България е спестила близо 659 тона въглеродни емисии през 2024 год. чрез използване на палети за многократна употреба в своята логистична дейност. За своя принос веригата получи сертификат за устойчивост от компания CHEP* /Commonwealth Handling Equipment Pool/, част от Brambles Company, специализирана в услуги за споделено ползване на палети и контейнери. Това количество емисии се равнява на отделянето на въглероден диоксид от един камион, който би изминал 15 пълни обиколки на Земята.
По данни на CHEP, само през последните 12 месеца Kaufland България e спомогнала за опазването на близо 250 дървета и е предотвратила генерирането на над 28 тона отпадъци. Повече от десетилетие Kaufland България си сътрудничи с компанията CHEP, като използва техните сини палети за многократна употреба. Това партньорство подпомага изграждането на кръгова екосистема във веригата на доставките. Благодарение на многократното им използване, тези палети допринасят за намаляване на въглеродните емисии и съхраняване на природните ресурси.
Kaufland България е единственият ритейлър, който инвестира в международни сертификати за качество на стоките и процесите в компанията. Всички магазини на веригата вече работят на 100% LED осветление и със 100% „зелена“ енергия. Част от "зелените" практики в логистиката на Kaufland България са това, че маршрутите се оптимизират прецизно с цел намаляване на въглеродните емисии. Други подобрения са използването на сгъваеми каси за доставка на плодове и зеленчуци, които са 100% рециклируеми и за многократна употреба. Kaufland България използва още и специално разработени за веригата сгъваеми метални палети, които позволяват използването на цялата височина за товарене на камионите, както и оптимизиране на обемите и транспортните маршрути, с което се спестяват както средства, така и въглеродни емисии. Стабилните стени на новите палети предпазват максимално товара, намаляват загубите и спестяват употребата на 250 тона фолио годишно.
„В Kaufland България вярваме, че устойчивото развитие е отговорност, която носим за бъдещите поколения. Заедно с нашите партньори и доставчици, от полето до рафта, ние работим активно за намаляване на въздействието върху околната среда, като вече отбелязваме значителен напредък, както показва и поредното ни отличие. Радваме се, че отново сме пример за отговорна компания със своите инвестиции в нови стандарти в логистиката“, каза Кремена Георгиева, мениджър „Корпоративни комуникации и социална отговорност“.
Сред дългосрочните цели на Kaufland България е постигане на „нулеви“ емисии на парникови газове по цялата верига на доставки до 2050 г. Повече информация за усилията на компанията за опазване на околната среда, вижте тук: Опазване на околната среда | Kaufland
---------------
*CHEP предлага дървени и пластмасови палети, малки дисплейни палети, каси и IBC контейнери. Тези продукти обикновено се разпознават по синия си цвят и логото на CHEP.
=============
Kaufland е изплатила 1.22 млрд. лв. за заплати за 19 години в България
Компанията генерира добавена стойност от над 1.9 млрд. лв. за българската икономика
С устойчиви и дългосрочни инвестиции в размер на близо 2 млрд. лв. за последните 19 години, Kaufland се утвърди като ключов двигател на икономическото и социалното развитие в България. С над 1.22 млрд. лв. изплатени заплати и 400 млн. лв. за осигуровки, Kaufland генерира добавена стойност от над 1.9 млрд. лв. за българската икономика. В същото време компанията е допринесла за икономическата стабилност на страната с 1.48 млрд. лв. под формата на изплатени данъци.
Kaufland не е просто най-големия частен работодател с над 7900 служители, а фактор за растеж в цялата икономика. Освен това, всяко едно работно място в компанията поддържа още шест в различни сектори на българската икономика. Общият принос на веригата води до над 43 000 работни места както в търговията, така и в свързани индустрии като логистика, производство и услуги.
Освен икономически партньор, Kaufland е и активен участник в социалното развитие на страната. Компанията инвестира 18 млн. лв. в социални инициативи, фокусирани в три направления - опазване на околната среда, образование и подкрепа на обществото. Само през 2024г. вложените средства в тези каузи са близо 1 млн. лв., финансирайки проекти като залесяване, изграждане на детски площадки, образователни програми за деца и подкрепа за културни събития.
С тези усилия Kaufland доказва, че бизнесът може да бъде не само икономически двигател, но и социален партньор, който инвестира в устойчивото бъдеще на България.
Няма коментари:
Публикуване на коментар