#BeGreen, #BeLocal, #BeActive, #BeFair, #BeVocal са новите области на финансиране в най-голямата
социално отговорна инициатива на Лидл България
Лидл България анонсира трансформацията на най-голямата си социално
отговорна
инициатива „Ти и Lidl за по-добър живот“. Промяната идва след проучване на нагласите и нуждите на местните общности и неправителствените организации, както и допитване до институции и медии относно актуалните национални приоритети и предизвикателства.
инициатива „Ти и Lidl за по-добър живот“. Промяната идва след проучване на нагласите и нуждите на местните общности и неправителствените организации, както и допитване до институции и медии относно актуалните национални приоритети и предизвикателства.
Целта е програмата е да продължи да
подкрепя още по-успешно гражданския сектор, за да допринесе хората да водят
по-качествен и пълноценен начин на живот в цялата страна. Обновената програма
ще продължи финансирането на социално значими граждански проекти под името „Ти
и Lidl за нашето утре“.
В сърцевината на трансформацията е разширяването на броя на областите.
Новата категория на финансиране - #BeFair, е насочена към
проекти за социална справедливост и равенство, а областта #BeActive адресира инициативи, свързани с активния начин на
живот. Тя ще обхваща както действия за подобряване на физическото здраве, така
и такива, развиващи гражданската активност и подобряване на обществената среда.
Специална нова категория под името #BeVocal ще подкрепи
медийни и журналистически проекти, за да подпомогне популяризирането на
гражданската енергия в страната и добрите примери. Тя се осъществява в
партньорство с Асоциацията на европейските журналисти–България. Традиционно
Лидл България ще продължи да подкрепя и граждански идеи, насочени към опазване
на околната среда - #BeGreen, и безценните ни
култура и историческо наследство - #BeLocal.
„За пет издания „Ти и Lidl за по-добър
живот“ доказа, че бизнесът и гражданският сектор могат не само да работят ръка
за ръка, но и да постигат истинска промяна в начина на живот на хората. Въпреки
този успех, ние в Лидл България никога не оставаме на едно място, а се стремим
постоянно да надграждаме действията си. Именно в желанието да синхронизираме
усилията си в областта на устойчивото развитие с актуалните нужди на
гражданския сектор, както и за да бъдем още по-ефективни в подкрепата си, ние
правим тази трансформация. Благодарим на всички, които се включиха в
проучването и ни помогнаха да я реализираме“, каза Милена Драгийска, главен
изпълнителен директор на Лидл България.
За първи път програмата отваря врати и за проекти на младежи под 18
годишна възраст. Целта е да се даде по-голяма гласност и подкрепа за
новаторските идеи на младото поколение.
В рамките на трансформацията и като идентифицирана нужда на
заинтересованите лица, Лидл България стартира и онлайн платформа, която ще служи за активен диалог както с
гражданския сектор, институции и медии, така и с клиентите на компанията и
широката общественост.
Новата онлайн платформа съдържа информация за инициативата,
реализираните проекти, актуални новини, както и успешни примери от вече
финансираните идеи. В специална секция ще бъде публикувано полезно съдържание в
подкрепа на гражданския сектор. Кандидатстването и отчитането на вече
одобрените проекти за улеснение също ще се случва в това пространство.
„Искам да поздравя Лидл България за иновациите в програмата.
Изключително много се радвам на усилията ви, в това число и за включването на
медиите, за да се реабилитира изключително градивната роля на гражданския
сектор. Също така приобщаването на
младежите в програмата е още една стъпка
за преодоляване на неравенствата в нашето общество. Инициативата „Ти и Lidl“ е инструмент, с който заедно можем да променяме средата, в която
живеем и работим, и да чертаем едно по-добро бъдеще в България“, каза д-р
Иванка Шалапатова, министър на труда и социалната политика.
„Да питаш винаги е съпроводено с риск. За мен най-ценното в процеса по
трансформацията на „Ти и Lidl” е това, че не
само сме свидетели на истински диалог между бизнеса, институциите, гражданския
сектор и експертите, но и от Лидл България имаха готовността наистина да поемат
риска да чуят обратната връзка за тяхната инициатива, много внимателно да я
анализират и да консултират целия процес, така че програмата да стане още
по-успешна и актуална“, сподели Илияна Николова, изпълнителен директор на
Фондация „Работилница за граждански инициативи.
„Радвам се, че с тази трансформация Лидл България новаторски даде нов
прочит на корпоративната социална отговорност. Компанията не само включи в диалог
всички заинтересовани страни, но и открито сподели своя опит. По този начин
всички ние, граждански организации и компании, можем да черпим информация за
актуалните нагласи и нужди на обществото“, сподели Теодора Бакърджиева,
изпълнителен директор на Българския дарителски форум.
От тази година фондът ще се събира през есента, а сумата, която Лидл
България ще дарява на всеки касов бон между 18 септември и 18 октомври ще бъде
5 ст. Възможността за кандидатстване за финансиране ще е в периода 18 септември
и 28 октомври.
Няма коментари:
Публикуване на коментар