Translate

неделя, 31 октомври 2021 г.

„Как се пише“ разширява платформата за грамотност

 За Деня на народните будители образователният сайт с още повече информация в помощ на ученици, журналисти, политици

 

 

По случай Деня на народните будители, 1 ноември, образователният сайт „Как се пише?“ разширява
съдържанието си за повишаване на грамотността. Платформата, която от 10 години е един от най-надеждните източници за езиковата ни култура, вече е с много по-широка палитра от полезна информация, достъпът до която е безплатен за всички потребители.

„Нека изпълним този светъл празник със съдържание – не само в преносния, но и в буквалния смисъл“, споделя създателката на „Как се пише?“ Павлина Върбанова, доктор по български език и автор на учебници за прогимназиалния и гимназиалния етап. Тя допълва, че познаването на езика ни и правилата в него е важно за всеки с буден дух – за да може в днешната динамична комуникация да общува пълноценно в различни сфери: професионална, обществена, административна, образователна.

В помощ на ученици, журналисти, политици и всички, които държат на речта и спазването на книжовната норма, са достъпни над 3300 публикации за българския правопис, пунктуация и граматика. Освен тях са изследвани различни езикови казуси – особени или спорни случаи, в които не може да се каже категорично кой вариант е правилен.

Може да открием и нови категории в секцията „И още...“ с полезни съвети за публичната реч – как да се изразяваме добре, когато общуваме официално, как да пишем служебни имейли. Разгледани са и често допускани грешки в медиите, както и някои нови тенденции в публичното говорене.

Сред съдържанието има и полезни списъци, в които може да се провери как се пишат имената на политическите партии, държавните институции, органи и структури, както и празниците. Улеснение са и включените указатели с често употребявани съкращения, дублети /например вземам и взимам/ и пароними /като нотариален и натурален/.

Статиите може да откриете на: https://kaksepishe.com/ и https://kaksepishe.com/articles/

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар