Translate

вторник, 28 септември 2021 г.

БНП Париба Лични Финанси, България: Достъпност, персонализация, интуитивност и прозрачност – новите мантри в ритейла и потребителския заем на бъдещето

През последните 20 години компанията развива българския пазар на потребителско кредитиране чрез международна експертиза, иновации и отговорност

 

 

През пролетта на 2021г. потребителски кредит директно в дигиталния портфейл беше новина за
финансовия сектор у нас благодарение на решението на БНП Париба Лични Финанси и
Phyre, но през следващите няколко години ще наблюдаваме огромен ръст на достъпността на потребителски кредити в и извън интернет. Те ще са в социалните мрежи – като например продуктови предложения в Instagram, вградени в YouTube видеа, в стрийминг платформи като Netflix, Amazon и HBO, в месинджъри като Viber и WhatsApp и така нататък.

С развитието на технологиите, офертата за кредит ще бъде дълбоко персонализирана, плащанията за продукти и услуги ще бъдат основно безконтактни и хората ще се възползват от бърза доставка от автономен робот или дрон, което ще бъде друга генерална промяна. Според изданието за 2021г. на проучването „Търговията: Презареждане“ към 2030 година пазарът на доставки с дронове ще бъде на стойност$ 33 милиарда. Проучването излиза за първи път през 2011г. и през последните 10 години експерти от центъра за маркетингови проучвания на BNP Paribas Personal Finance, L’Echangeur, представят иновативните технологии, които ще движат ритейл сектора.

Всички тези промени ще улеснят електронната търговия и ще доведат до промяна на бизнес моделите на търговците. Ритейлърите ще трябва да разработят нови услуги и да възприемат удобни онлайн решения за пазаруване и за лесен достъп до финансиране на покупките. За да постигнат това, те могат да разчитат на партньорството с двигатели на иновациите като БНП Париба Лични Финанси.

С цел да подкрепи тази промяна, един от лидерите на пазара на потребителско кредитиране у нас, разработва изцяло нов процес, с който да улесни онлайн операциите на търговските си партньори. Основните предимства на новото решение са: минимални усилия за интеграция от страна на партньора, пълна дигитализация на процеса и гладко клиентско изживяване.

Всички тези променящи сектора тенденции са част от средносрочната визия за развитието на ритейла и потребителското кредитиране на БНП Париба Лични Финанси, част от най-голямата финансова група в еврозоната – BNP Paribas.

През последните 20 годни БНП Париба Лични Финанси в България е сред основните двигатели на пазара на потребителско кредитиране

Предшественикът на БНП Париба Лични Финанси в България, „JetFinance International”, е създаден през 2001г. Бизнес моделът на компанията беше основан на предоставянето на лесен достъп до финансиране при покупка на уреди за дома като телевизори, хладилници, перални и т.н. Към момента, това беше новост на пазара, която хората оцениха високо. Много скоро „Джет Кредит“ се превърна в синоним за покупка на изплащане.

През 2007г. европейският лидер в потребителското кредитиране, BNP Paribas Personal Finance, навлезе на българския пазар, придобивайки “JetFinance”. Това отвори нова глава в развитието на пазара, тъй като компанията бързо разшири портфолиото си от продукти и услуги на базата на международната си експертиза и на спецификите на локалния пазар.

Например, през 2012г. беше стартирана Програма Привилегия, която предостави на служителите на големи български компании личен кредитен консултант и персонализирано отношение. Година по-късно бяха пуснати кредитите за обединяване на задължения, които помогнаха на хиляди българи да оптимизират семейните си бюджети и да ги управляват по-разумно. През 2014 година банката предложи специализираните кредити за покупка на автомобил Нова и 3+.

През 2015г. БНП Париба Лични Финанси стартира издаването на кредитни карти, а през 2017г. към този инструмент беше добавена функционалността за покупка на равни месечни вноски в рамките на кредитния лимит. Още от пускането си кредитната карта на банката притежава редица иновативни функционалности, които станаха търсени и популярни с навлизането на новите ритейл трендове, предизвикани от Ковид кризата. Сред тях са „Купи сега, плати после“ с безлихвен период от 58 дни, който е по-дълъг от средния за пазара; „Разсрочено плащане“ – покупка на равни вноски в рамките на лимита на картата и „Частично плащане“ – форма на „Разсрочено плащане“ с първоначална вноска.

През 2019г., следвайки ангажимента си да подкрепя устойчивото развитие, банката предложи специални условия за финансиране на покупката на електрически или хибриден автомобил.

БНП Париба Лични Финанси е лидер в дигитализацията на сектора на потребителското кредитиране

Като двигател на трансформацията в сектора на потребителското кредитиране, БНП Париба Лични Финанси в България предложи на хората множество дистанционни и онлайн базирани услуги, които улесняват клиентското пътуване с банката. През 2011 година стартира платформа за телепродажби. През 2012г. беше пуснат изцяло дистанционен процес за покупка на стоки на изплащане чрез подписване на договор по телефона. През 2013г. беше даден стартът на „виртуалния магазин за кредити“ и хората вече можеха да кандидатстват 24/7 от всяко устройство с три лесни стъпки и при максимална сигурност. През 2019 г. банката предложи чат-бот, който предоставя най-важната информация за кредита и възможност за безплатно плащане на вноски през уеб сайта, което пести време и пари.

През следващата година беше даден стартът на много харесваното приложение „Дигитална Инфокарта“. То предоставя лесен денонощен достъп до информацията за кредита, изпраща известия след плащане на вноска или при наближаващо плащане и дори за промоции. Приложението осигурява лесен достъп и до онлайн каналите за плащане на банката и директен линк към чат-бота за самообслужване. През изпълнената с предизвикателства 2020 година БНП Париба Лични Финанси предостави на хората изцяло онлайн подкрепа за отлагане на вноски и за комуникация с банката по време на Ковид кризата.

Повече от 80 000 души месечно използват дигиталните услуги за следпродажбено обслужване на банката

Дигиталните решения са много харесвани иновации, което се доказва от непрестанно растящия брой на потребителите им. Например чат-ботът се използва от близо 20 000 клиенти ежемесечно. Най-често те проверяват размера на вноската и на оставащата сума по кредитите си. „Приложението „Дигитална Инфокарта“ се използва от над 50 000 души, а 12 000 плащат всеки месец вноските си през уеб сайта на банката напълно безплатно.

Последната иновация на банката е създадена специално с фокус върху онлайн потребителите през мобилни устройства, които според доклада ‚Digital 2021” на We Are Social и Hootsuite, са 96.9% от интернет ползвателите в България. Това е онлайн базирано решение, което съчетава кредитен симулатор и лесен достъп до дигиталните услуги на банката. То може да се използва като приложение или директно през браузър и има интегриран в себе си чат-бот. Улеснение за хората е, че броят на полетата за попълване е редуциран.

БНП Париба Лични Финанси улеснява достъпа до финансови решения и подобрява условията си

С цел да предостави на хората леки и удобни финансови инструменти, БНП Париба Лични Финанси в България стартира възможност за директно кандидатстване за кредитна карта с изцяло безплатни заявка, издаване и доставка. Също така банката има и нови цени на кредити, които включват лихва от 5.9% за потребителски кредити. Това е значително под средното пазарно ниво от 8.43% според данните на БНБ за юли 2021г. за новоотпуснати кредити в лева.

С поглед в Бъдещето и с цел да предостави целия набор от услуги за физически лица, БНП Париба Лични Финанси в България придоби депозитния бизнес от локалното подразделение за корпоративно и институционално банкиране на BNP Paribas. Условията на продукта са сред най-добрите на пазара, процесът е изцяло онлайн, не изисква посещение на офис, а безкомпромисната сигурност е във фокуса на концепцията на услугата. Депозитите са гарантирани от френския фонд за защита на депозити.

БНП Париба Лични Финанси предлага за първи път в България потребителски кредит директно в дигиталния портфейл

Следвайки политиката си да предоставя отлично клиентско изживяване, БНП Париба Лични Финанси за първи път в България предложи потребителски кредит, който може да се получи директно в дигиталния портфейл на клиента. Към момента услугата е достъпна за потребителите на дигитални портфейли, базирани на решението на Phyre. Преди старта на услугата хората разполагаха само със собствени средства. От сега нататък те ще имат достъп и до заемен ресурс и ще могат да покрият спешни плащания или покупки само с няколко клика върху екрана на мобилното си устройство. Това е част от политиката на БНП Париба Лични Финанси да бъде достъпен и заслужаващ доверие партньор на своите клиенти и да им помага да запазят и подобрят стандарта и стила си на живот.

БНП Париба Лични Финанси подкрепя устойчивото развитие и повишаването на финансовата грамотност

Следвайки очертания от групата BNP Paribas път, БНП Париба Лични Финанси в България разработи и прие „Манифест за устойчивост“ с цел да популяризира отговорното потребление сред клиентите си и този бизнес подход сред партньорите си. Основните ангажименти са БНП Париба Лични Финанси да е за пример като компания и като работодател, което е в пряка връзка с ДНК на банката да е отговорен кредитор и партньор; да адаптира бизнеса си така, че да стимулира отговорното и устойчиво потребление и да поставя професионалната си експертиза в полза на обществото отвъд рамките на собствения си бизнес.

Като част от тези ангажименти, БНП Париба Лични Финанси действа като съветник на своите клиенти и подкрепя екологични и образователни инициативи като програмата на Junior Achievement „Практични Финанси“. Нейната цел е да изгради финансова грамотност сред 15-18 годишните ученици, които са утрешните клиенти на банковата система.

 

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар