Translate

четвъртък, 29 юли 2021 г.

„Топ 10 на изплащане“ за първата половина на 2021г. от БНП Париба Лични Финанси в България: Ковид-19 преструктурира семейните бюджети – със спестеното от ресторанти и почивки българите си купиха по-скъпи стоки за комфорт у дома

Проучването „Търговията: Презареждане“: Пандемията ще доведе до революционна промяна в ритейл сектора

 

 

По време на ограниченията, свързани с Ковид-19, хората преструктурираха семейните си бюджети и
парите, спестени от ресторанти или почивки бяха инвестирани в по-скъпи и по-висок клас стоки за повишаване на комфорта у дома. Например, през първата половина на 2021 година, най-търсеното обзавеждане за спалня струваше 800-850 лева, което е с 30% повече в сравнение с периода януари-юни 2020 година. Най-популярният телевизор е по-скъп с 23% и достигна средна цена от 750-800 лева, докато година по-рано струваше 600-650 лева. Това показва новото издание на популярната класация „Топ 10 на изплащане“ за периода януари-юни 2021 година от един от лидерите на пазара на потребителско кредитиране у нас – БНП Париба Лични Финанси.

Последната изпълнена с предизвикателства година сериозно повлия и на начина, по който хората купуваха стоки на изплащане. В категория, в която търговията по традиция е основно офлайн, броят на заявките за покупки на стоки на изплащане с потребителски кредит изцяло онлайн остава стабилно висок. Тази тенденция се обяснява от една страна със социалната дистанция, а от друга – с навлизането на удобни и сигурни инструменти за пазаруване и отпускане на потребителски заеми, разработени от лидери в областта на онлайн кредитирането като БНП Париба Лични Финанси.

Бъдещето на прехода от офлайн към онлайн пазаруване на изплащане се потвърждава и от обзора „Търговията: Презареждане 2021“ на L’Echangeur – центърът за технологични и маркетингови иновации на BNP Paribas Personal Finance. Според експертите, само за няколко месеца Ковид-19 изстреля с години напред процеса на дигитализация на търговията на дребно и на потреблението. Пандемията трансформира традиционната начин на работа в тези сектори в завладяваща свързана екосистема. В света след Ковид-19 ще бъдем свидетели на безусловна свързаност, управляваща както икономиката, така и нуждите и очакванията на хората.

Това са част от основните изводи новото 22-о издание на класацията „Топ 10 на изплащане“, която се издава редовно от БНП Париба Лични Финанси в България от 2011г. Нейната цел е да представи ясна картина на потребителското търсене като класира най-търсените модели сред 10-е най-търсени групи продукти на базата на заявленията, подадени към компанията. Новото издание е базирано на заявленията за финансиране на покупката на стоки на изплащане, получени в периода януари-юни 2021г. Около 50% от тях бяха за най-търсените стоки.

„Топ 10 на изплащане” за първата половина на 2021 г.

„Топ 10 на изплащане” за първата половина на 2020 г.

  1. Смартфони: 600-650 лв.;
  2. Телевизори: 750-800 лв.;
  3. Перални: 450-500 лв.;
  4. Дивани: 1 100-1 150 лв.;
  5. Лаптопи: 900-950 лв.;
  6. Обзавеждане за спалня: 800-850 лв.;
  7. Климатици: 1 050-1 100 лв.
  8. Матраци: 350-400 лв.;
  9. Готварски печки: 600-650 лв.;
  10. Хладилници: 600-650 лв.
  1. Смартфони: 1550-1600 лв.;
  2. Телевизори: 600-650 лв.;
  3. Перални: 590-640 лв.;
  4. Лаптопи: 650-700 лв.;
  5. Дивани: 1100-1150 лв.;
  6. Обзавеждане за спалня: 600-650 лв.;
  7. Матраци: 180-220 лв.;
  8. Хладилници: 600-650 лв.;
  9. Готварски печки: 700-750 лв.;
  10. Климатици: 930-980 лв.

До 2030 година пазарът на доставки с роботи и дронове ще достигне 33 милиарда евро

 

Изцяло онлайн пазаруването на изплащане е само първата стъпка към огромната промяна в света на търговията, на която ще станем свидетели в следващите години. Според обзора „Търговията: Презареждане 2021“ на L’Echangeur – центърът за технологични и маркетингови иновации на BNP Paribas Personal Finance, секторът на търговията на дребно трябва да се ангажира да налага отговорното потребителско поведение, като следи за благосъстоянието на хората, а оттам и за бъдещето им. Според проучването, сме изправени пред нова ера, в която крайъгълният камък е кръговата икономика.

Например, към 2030 година роботизираните доставки се очаква да бъдат пазар на стойност 33 милиарда евро, което ще отговори на търсенето на хората за бърза доставка до входната им врата. Според проучване на „Евромонитор“, цитирано в проучването, за 55% от потребителите роботизираната доставка не би трябвало да отнема повече от два часа, докато към момента само 19% от ритейлърите могат да доставят стоките за по-малко от 48 часа.

Друга промяна ще бъде движена от усилията за по-отговорно потребление. Това ще засегне дизайна на опаковките и веригите на доставка. Старт-ъп наречен “Repack” вече предлага отстъпки при еднократна употреба на опаковките на онлайн поръчки. След като пратката е достигнала крайната си дестинация, куриерът може да вземе опаковката и безплатно да я върне към онлайн търговеца за рециклиране.

Жозе Салойо, управител на БНП Париба Лични Финанси в България, подчерта:

-Бъдещето на ритейл сектора е в дигитализацията и иновациите в цялото клиентско пътуване – от избора
на стока до потребителския кредит за покупката ѝ и доставката. Ето защо ние предоставяме на стотици хиляди българи удобни и сигурни инструменти за изцяло онлайн пазаруване на вноски и за разплащане и в последната година вече отбелязваме ръст на търсенето от хора, които желаят да се възползват от техните предимства.

 

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар