Translate

петък, 8 януари 2021 г.

Малкия бизнес може да преодолее задаващата се криза с правилна стратегия

Създаването на ясна бизнес стратегия ще изгради устойчиви модели, с които собствениците на малък и среден бизнес в България могат да имат успешна 2021г.

 

 

Пpeз 2021г. нecъcтoятeлнocтитe нa ĸoмпaнии в Бългapия щe нapacнат c 21% cпpямo 2019г., посочва в своята пpoгнoзa лидepът в зacтpaxoвaнeтo нa тъpгoвcĸи ĸpeдити Еulеr Неrmеѕ. Бизнес-анализаторите са категорични, че започващата година ще е трудна за предприемачите, особено в сектора на малкия и среден бизнес. Все пак започваме годината и с положително наследство от 2020 г. Това са преходът към задължителна дигитализация, наложен почти принудително от пандемията с

COVID-19, както осъзнаването на възможностите на работата от разстояние и реорганизирането на вътрешните процеси.

Предприемачите бяха длъжни да преразгледат процесите си на работа. Много компании  направиха бързи промени и дадоха възможност на служителите си да работят от вкъщи, като по този начин освободиха офис пространства. Това показа ползите от гъвкавото работно време и необходимостта от дигитализация на бизнеса.

В своята прогноза финансовият експерт Димка Кънчева, съосновател и управляващ партньор в консултантска компания CONSENDO e на мнение, че през започващата година бизнесът в България ще се адаптира бързо като разпредели работната сила. На 19 февруари започва второто издание на практическото обучение “Управлявай успешно финансите на бизнеса си”, което Кънчева води заедно със съосновател и управляващ партньор в консултантска компания „Бизнес Ефект“ – Ивайло Гърков. Двамата са част от магистърската програма към ВУЗФ „Приложна бизнес психология“ – той е сред водещите преподаватели, а тя магистър от випуск 2020 г. Обучението се провежда в четири независими и надграждащи се модула и  всеки от тях решава конкретни бизнес казуси. Сред основните акценти е усвояване на умението за анализ на финансите на бизнеса си и личните си финанси. В края на обучението участниците са готови да създадат устойчив бюджет на компанията си, както и да са подготвени за неочаквани ситуации, дестабилизиращи лесно едно бизнес начинание.

„Най-важния съвет, който мога да дам на предприемачите през започващата 2021 г. е на първо място е да знаят къде са в момента и къде искат да “отидат. Да си напишат, да нарисуват с думи това, което искат да постигнат. Много ценен инструмент за постигането на целите е и визуализацията, тоест в съзнанието си като на филм да виждаме, че това, което искаме вече се е случило. Също така ясно и точно написано на лист хартия, това вече е поставяне на намерение за успех. На второ място да видим от какво имаме нужда,

за да стигнем там. Дали това са знания и умения? Как и къде да ги придобием ? Собствениците на малък бизнес е добре да минат през процеса за създаване на бизнес стратегия. Да напишат своите мисия, визия, ценностите на компанията си и да заложат дългосрочни и краткосрочни цели, които да са в синхрон с мисията и визията на компанията и да ги придвижат към растеж. Добре е да ползват услугите на консултант в тази област, за да проследят и визуализират стъпките в процеса и за да могат в бъдеще вече сами да се справят”, съветва Кънчева.

 

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар