Translate

събота, 24 ноември 2018 г.

За старите коли остава по-висок данък


Парламентарната комисия по бюджет и финанси отхвърли ветото на президента Румен Радев и повторно гласува промените в Закона за корпоративното подоходно облагане.
Според Радев новата уредба няма да стимулира замяната на по-старите автомобили с по-нови, нито ще доведе до постигане на по-добър екологичен ефект. Състоянието на превозните средства в една държава е проекция на стандарта на живот и показател за съществуващите социални разслоения в нея и новите правила ще се стоварят данъчната тежест върху гражданите с ниски и средни доходи, както и върху малкия и средния бизнес.
Да насърчаваш купуването на нови коли, като таксуваш старите, е все едно да накажете дете, на което са купили марципан, че няма два шоколада, заяви зам.-председателят на ПГ "БСП за България Крум Зарков.
Председателят на комисията Менда Стоянова от ГЕРБ, каза, че повишаване на данъка на старите автомобили е промяна в правилната посока, която дава насока на общините да управляват своите приходи и разходи в посока чистота на въздуха. Тя подчерта, че повишението на данъка било под една кутия цигари на месец за повечето стари коли и даде пример с по-мощните автомобили от категория ЕВРО 4 и нагоре, които с тази промяна щели да плащат по-висок данък.
По-рано депутатите въведоха таван до 5000 лв. за близки, извън родствения кръг на загинали при ПТП. Това стана с гласуване на второ четене на промени в Кодекса за застраховането. Таванът ще бъде в сила до приемане на наредба за методиката за обезщетението за претърпените неимуществени вреди на тези лица. Не бе прието предложението да има таван от 15 000 лв. за обезщетенията, които получават братята или сестрите на загиналия.

Няма коментари:

Публикуване на коментар