Translate

понеделник, 23 юли 2018 г.

Топ 10 на изплащане“ за първата половина на 2018 г. от БНП Париба Лични Финанси: Купуваме по-висок клас стоки на по-ниски цени



30% от молбите за телевизори в първата половина на 2018 г.бяха подадени месец преди Световното

Телевизор, който през първата половина на 2017 г. струваше 1 500 лв. сега може да бъде купен за 1 000 лв. Също така хладилник, който сега е на цена около 500 лева, година по-рано беше 650 лв. Това е основната тенденция в новото издание на популярната класация „Топ 10 на изплащане“ от БНП Париба Лични Финанси за първата половина на 2018 г. То показва, че благодарение на изключително бързото развитие на технологиите, производителите могат да предложат по-ниски цени за някои стоки и така хората имат възможност да си купят продукти от по-висок клас за по-малко пари в сравнение с година по-рано. Тази тенденция се наблюдава при 7 от топ категории продукти, купувани на изплащане в периода януари-юни 2018 г. Това са смартфони, телевизори, перални, хладилници, готварски печки, климатици и обзавеждане за спалня.
Друг интересен тренд е, че месец преди старта на Световното първенство по футбол в Русия бяха подадени около 30% от всички заявления за първата половина на годината за финансиране на покупка на изплащане на телевизори. Това показва, че най-голямото спортно събитие за годината „изстреля“ търсенето на телевизори. Българите искат да гледат първенството не само на нови, но и на по-големи устройства с по-добри картина и звук. В резултат на това, новият победител в класацията е с диагонал на екрана от 49 инча и предлага HD картина. Хората търсят и комфорт, когато гледат мачове, и това обяснява напредъка на диваните 4-а позиция в класацията, от която изместиха лаптопите.
Целта на „Топ 10 на изплащане” е да даде ясна картина на потребителското търсене. Рейтингът класира най-търсените модели сред 10-те най-търсени типа стоки, според данните от постъпилите молби за потребителски кредит от БНП Париба Лични Финанси за покупка на стоки на изплащане. Новото издание е базирано на над 150 000 стоки, за които клиентите кандидатстват за покупка на изплащане през първата половина на 2018 година. Около 60% от тях са за 10-те най-търсени стоки.
През първата половина на 2018 година средните цени на 10-е най-търсени стоки, купувани на изплащане, бяха много близки до същия период на 2017 г. В същото време има огромна разлика по отношение на характеристиките на продуктите.
Новото издание на класацията „Топ 10 на изплащане“ показва, че победителите в категория „Смартфони“ и през 2017 г., и в началото на 2018 г. бяха на средна стойност 450-500 лева. Но в новия рейтинг най-търсеният смартфон е с по-мощен процесор, по-висока резолюция на екрана и по-добра камера. Това е среден клас устройство от ново поколение, което покрива всички изисквания на средния потребител на мобилни услуги. То може да бъде използвано за работа, комуникация и забавление. Големият му 5,5“ екран позволява приятно гледане на мобилно видео и телевизия, игра на HD мобилни игри и така заменя устройства като таблети и дори, в много отношения – лаптопи.
Същата тенденция се наблюдава и при хладилниците: най-търсеният модел в периода януари-юни 2018 г. е на средна цена 480-530 лева. През първата половина на 2017 година хората кандидатстваха най-често за финансиране на хладилници на цена 450-500 лева, но с по-ниски характеристики. Новият победител е с обем 295 литра и отделен фризер, разположен в долната му част. Година по-рано победителят беше с обем 253 литра, по-малки размери и вградена камера.
Друга стока с по-високи характеристики е победителят в категория „Дивани“. Той струва средно 900-950 лева, което е много близко до победителя през първата половина на 2017 г., който струваше 850-900 лева. В същото време новият най-търсен модел е с по-големи размери и е произведен от по-луксозни материали като кожа.
През първата половина на 2018 г. най-търсеният телевизор, купуван на изплащане е много по-голям в сравнение с победителя през 2017 г. В периода януари-юни 2018 г. хората кандидатстваха най-често за телевизор с диагонал на екрана 49“, 4К резолюция, много добър звук и функция „картина в картина“. За това има две възможни обяснения. Разбира се, първото е световното първенство – българите са фенове на футбола и искат да гледат мачовете с превъзходно качество и звук, Също така, те не искат да изпуснат нито една среща и затова възможността да гледат два мача едновременно е важна за тях. Второто обяснение е спадът на средните цени на топ моделите. Така те стават по-достъпни и хората не е нужно а харчат много пари, за да се сдобият със съвременно устройство.
Световното първенство „изстреля“ търсенето на телевизори и около 30% от заявленията за финансиране на такива стоки през първата половина на 2018 година бяха подадени месец преди старта на шампионата. Интересен факт е и, че голям дял от молбите, подадени след 01 май бяха за големи телевизори с диагонал на екрана над 43 инча.
Новото издание на класацията „Топ 10 на изплащане“*показва, че хората на 20-29 години най-често кандидатстват за финансиране на покупката на стоки на изплащане. Те подадоха 26,5% от всички заявления през първата половина на 2018 година. Най-често хората от тази възрастова група кандидатстват за финансиране на смартфони и лаптопи. Интересно е, че на 3-а позиция  при тях е обзавеждането за спалня. Това може да се обясни с факта, че много хора на тази възраст се изнасят да живеят сами и искат по-комфортни спални.
На второ място по активност са хората на 30-39 години с 26% от заявленията. Те кандидатстват най-често за смартфони, телевизори, дивани, обзавеждане за спалня и матраци. Това показва, че те инвестират не само в устройства за забавление, но също така и в комфорта на жилището си.
През първата половина на 2018 година мъжете подадоха 58,6% от заявленията за телевизори, 58,3% от молбите за лаптопи и 56,5% - за смартфони. Това показва, че те имат водеща роля при избора на електронни устройства.
В същото време, дамите се грижат за комфорта на дома. Жените подадоха 66% от заявленията за дивани и 64,2% за матраци и обзавеждане за спалня. Те имат думата и при избора на готварска печка като за подали 60% от молбите за такива уреди.
Във връзка с новото издание на класацията „Топ 10 на изплащане“ Жозе Салойо, управител на БНП Париба Лични Финанси заяви: „Както виждаме, развитието на технологиите позволява на хората да си купят по-висок клас стоки на по-ниски цени. А нашата цел е да им предоставим възможност да направят покупките си по най-удобния начин. Ето защо ние инвестираме в развитието на възможно най-доброто клиентско изживяване. В същото време като една от най-големите финансови институции в България, ние подкрепяме ръста на потреблението и така допринасяме за ръста на икономиката.“
---------------------


Класацията „Топ 10 на изплащане” подрежда най-търсените модели сред 10-те най-търсени типа продукти, според постъпилите молби за потребителски кредит за покупка на стоки на изплащане от БНП Париба Лични Финанси. Тя може да се счита за показателна за пазара у нас, тъй като компанията е сред лидерите в сектора на потребителско кредитиране с пазарен дял от над 1/3 и предлага най-голямото портфолио от специализирани потребителски кредити. Над 1.5 милиона души са ползвали финансовите продукти на компанията. БНП Париба Лични Финанси разполага и с най-голямата дистрибуционна мрежа в страната, чрез която предлага услугите си в над 3 000 обекта, включително собствена клонова мрежа от 45 търговски офиса в цялата страна.
*Новото издание е базирано на молбите за финансиране на над 150 000 стоки за първата половина на 2018 г. Почти 60% от тях са за 10-те най-търсени стоки. Молбите бяха групирани по продукти, преброени и анализирани и така бяха определени 10-те най-търсени групи продукти у нас. По същия метод бяха изведени и най-търсените модели във всяка група. Като „търсена” се определя стока, за която е получена молба за кредит.
Целта на „Топ 10 на изплащане” от БНП Париба Лични Финанси е да информира клиентите и търговците кои са най-популярните модели продукти и каква е тяхната средна продажна стойност. Например топ моделът телевизор се описва по параметри като: цена, размер на екрана, разделителна способност и др. С цел да бъде спазена бизнес етиката, в класацията не се споменават марки.
БНП Париба Лични Финанси съветва своите клиенти да кандидатстват за потребителски кредит само ако няма да срещат трудности при погасяването на месечните си вноски. Това е част от политиката за отговорно кредитиране на компанията, която се прилага успешно още от 1953 г.
Седемнадесетото издание на класацията „Топ 10 на изплащане” от БНП Париба Лични Финанси ще бъде през месец декември 2018 г.

Няма коментари:

Публикуване на коментар