През 2016 г. спортът е във фокуса на кампанията. Освен традиционната
подкрепа от Министерство на образованието и науката, тази година в грижата за
зрението на децата в
България ще се включи и Министерството на спорта,
респективно някои от най-големите спортни федерации в страната. Информация за
безплатния очен скрининг през есента (септември и октомври) ще достига до
родителите и техните деца както чрез училищата в страната, така и чрез
активните спортни клубове.
Известни спортисти, част от които подкрепиха кампанията и миналата година,
като Тереза Маринова, също се ангажират с каузата за детското зрение. Спортният
празник „Тереза Маринова и приятели”, който се състоя в края на месец май, беше
първата инициатива, в рамките на която стартира тазгодишното патньорство на KWIAT с известни спортисти и конкретно
с Българска федерация по лека атлетика.
Надграждане на кампанията през 2016 г. има и по посока на броя училища, в
които ще се разпространява информация за инициативата – безплатен очен
скрининг. Чрез Министерство на образованието и науката ще се достига до
училища, освен в 28-те областни града в страната, така също и до по-малките
населени места.
Кампанията, насочена към решаване на проблема с
липсата на ранна диагностика на детското зрение в България, ще се реализира за
четвърта поредна година. По традиция, инициативата обединява усилията на
оптичния бранш и държавните институции за създаване на условия за ефективна
профилактика на детското зрение на ниво първично здравеопазване (превенция) в
национален мащаб. Основните цели на кампанията са популяризирането на
необходимостта от редовна профилактика на детското зрение, ангажиране и
активизиране на сътрудничеството между трите вида ключови специалисти в грижата
за очното здраве: офталмолози, оптометристи и оптици, както и извършването на
безплатен очен скрининг на деца в цялата страна.
Няма коментари:
Публикуване на коментар