"Монделийз
интернешънъл" отчете 35 млрд. долара приходи за 2013 г.
Компанията продава в 165 държави и е световен
лидер в производството на шоколад, бисквити, дъвки, бонбони, кафе и разтворими
напитки с марките Cadbury, Cadbury Dairy Milk, Milka, Jacobs, Oreo, BelVita,
TUC и др., съобщи Ивайло
Найденов, генерален
мениджър на "Монделийз България".
Глобалната и стратегия за
устойчиво развитие включва до 2015 г. да намали с 15% парниковите газове,
използването на вода, енергийните разходи, производствените отпадъци и
потреблението на опаковки с над 23 хил. куб., както и 100% от кафето и
палмовото масло и 75% от пшеницата и какаото, които компанията използва, да
бъдат добивани чрез устойчиви земеделски практики. Целта е да насърчат над един
милион фермери да произвеждат по правилата на устойчивото земеделие. До 2015 г.
всички производствени бази на компанията по света ще притежават сертификати по
сигурност и безопасност. Към края на 2013 г. 75% от фабриките на корпорацията
са сертифицирани по FSSC 22000 (Food System Safety Certification), съобщи
още Найденов.
До 2020 г., "Монделийз
интернешънъл" планира да инвестира не само 600 млн. долара в устойчиво
земеделие, но възнамерява да редуцира с 10% солта и наситените мазнини в своите
продукти, както и да увеличи пълнозърнестите храни в портфолиото си с 25%.
Компанията обяви, че ще
насърчава и по-ниския калориен прием (до 200 ккал в порция продукт) и ще продължи
политиката си да не ги маркетира към деца.
Няма коментари:
Публикуване на коментар