В страната "Монделийз
България" е лидер в категорията таблети (шоколад), която се оценява на
126.2 млн. лв. за 2013 г. Най-продаваният шоколад е. Milka, лидер с 41.1% дял в
стойност, следван от "Своге" и "Млечен".
Дружеството обаче отчете 23%
намаление на приходите през 2013 г. в сравнение с 2012, което ще рече че тенденцията
на спад в потреблението продължава.
Консумацията на шоколадови
бонбони у нас е по-висока от средната за Европа, Това се дължи преди всичко на
факта, че българите подаряват традиционно бонбони, особено сега, поради
кризата. Пазарът на кафе, на захарни изделия, шоколад и на бисквити обаче отбелязва
драстично намаляване през 2014 г. При кафето и шоколада потреблението се е
свило с 5%, докато при бисквитите спадът достига между 8 и 10%, коментира
Ивайло Найденов, генерален мениджър на "Монделийз България".
В Сърбия например се
консумира над 7 кг кафе на човек от населението годишно, в западноеврейските
държави – около 6-6.5 кг, а у нас едва 2.2 кг..
Няма коментари:
Публикуване на коментар