Проведе се четвъртият Есенен бирен салон, организиран от Съюза на пивоварите в България
За пореден път медии,
дипломати, представители на държавните институции, научните среди, бизнеса и
именити приятели на бирата се събраха, за да отпразнуват началото на новия
сезон на тъмната бира.
Александър Грънчаров,
председател на Съюза на пивоварите в България, в приветствието си към
присъстващите подчерта, през 2011 г. у нас са произведени 4,82 милиона
хектолитра пиво, което ни поставя на 16-то място в страните от ЕС. По отношение
на консумацията на бира на глава от населението в ЕС сме на 18 позиция, а по
продажби на пиво сме на 14 място.
По данни на Пивоварите на
Европа общо в страните от ЕС са произведени 377.5 милиона хектолитра бира.
Европейските консуматори могат да избират между близо 120 вида пиво и 40 000
местни и международни марки.”
„За нас най-важен е българският
потребител. И този зимен сезон нашето специално предложение е тъмната бира с
характерните за нея плътност и наситен вкус. Все повече консуматори оценяват
високите качества на тъмното пиво и често типичните „бираджии” го предпочитат и
през летните месеци. Пивоварните компании, членуващи в Съюза на пивоварите в
България, произвеждат 8 марки тъмно пиво”, каза още той.
Журналистът Иван Върбанов, водещ
програмата запозна гостите с качествата на тъмната бира, на която са присъщи
ароматни кафеени нотки, лека карамелена сладост и плътен, ясно изразен малцов
вкус. Любителите на бирата имаха възможността да научат и малко повече за
ритуалите около дегустацията на тъмното пиво. Така например, за да се насладим
най-пълно на качествата му, то трябва да е изстудено до 9 градуса. За да усетим
засилващия се букет и наситеността на аромата му, най-добре е да се консумира в
овална чаша, леко извита към върха.
Първия тост за новия сезон
произнесе артистичният посланик на тъмната бира – Миленита. „Тъмната бира за
мен е по-женствена, по-чувствена, по-близка до мен самата. Наздраве за
красотата на тъмната бира. Красота, която те кара да се влюбваш всеки ден по
малко, да бъдеш по-вдъхновен и да се чувстваш щастлив да я споделиш с
приятели”, заяви певицата преди първата наздравица.
Тъй като пивото е част от
атмосферата на зимните празници, на събитието бяха представени най-популярните
празнични бирени предложения. Гостите имаха също така възможността ексклузивно
да разгледат колекцията от коледни капачки на различни марки коледно пиво на
Людмил Фотев,радио
водещ, бирен колекционер и автор на книгата „Езикът на бирата”.
За бирения пазар в България: През 2011 г. консумацията на
пиво в страната отбелязва скромен ръст спрямо предните две години и достига 5,1
милиона хектолитра. Все по-силна е преориентацията на продажбите от така
наречения „студен“ пазар (HоRеCа – в заведения, извън дома) към „топъл“ пазар,
което силно намалява добавената стойност за индустрията. Делът на продажбите през магазините достигна
74 на сто от обема на бирения пазар. Тази тенденция се наблюдава и в останалите
страни от ЕС, което буди сериозни безпокойства и се отразява на генерираните от
пивоварната индустрия работни места и приходи. Миналата година страната ни е
изнесла 111 000 хектолитра бира, вносът е 296 000 хектолитра. Пивоварният
сектор в България осигурява 2400 работни
места.
Съюзът на пивоварите в България е представителната организация на
производителите на бира, малц и хмел в страната. Членове на сдружението са:
„Болярка ВТ” АД, „Загорка” АД, „Каменица”АД, „Карлсберг България” АД, „Ломско
пиво”АД и техните доставчици на суровини и материали.
Няма коментари:
Публикуване на коментар