Translate

събота, 26 октомври 2024 г.

Българинът яде всичко със сирене още от древността

 

Историята на сиренето започва още в древността - преди повече от 12 000 години, като устойчив начин за запазване на млякото. В България произходът му е свързан с необходимостта от съхраняване на овче мляко, особено в Тракия, наричана още от Омир „майка на овцете“.

През Средновековието у нас манастирите играят ключова роля в разработването на нови видове сирене, а дребно мащабното производство продължава до средата на XIX в., когато Луи Пастьор открива пастьоризацията. Така става възможно и мащабното производство на млечни продукти, поставяйки началото на модерното промишлено производство на сирене.

Краве сирене – фаворит при всяка комбинация

Днес любовта на българина към млечния продукт може да се открие и във всички хранителни комбинации, в които той е включен. Така например, през лятото динята не се яде без сирене. Млечният продукт се подправя още с мед или домашно сладко. Добавя се и в макароните, яде се още в комбинация с кисело мляко, върху филия лютеница или друг вид разядка. Предпочитано е с мекици, палачинки или пържени филийки.

Според данни на Kaufland България краве сиренето е най-популярният избор на българина през цялата година. Търсенето на сирена от овче и козе мляко обаче отразява сезонната тенденция на продукта. Най-голямата ритейл верига в страната продава над 300 тона сирене на месец от своите свежи витрини. Само за миналата година продаденото количество сирена в магазина възлиза на близо 4 милиона килограма.

Селекция от над 135 сирена

Лидерът в ритейла отговаря на голямото търсене със селекция от над 135 сирена, като 90% от тях се доставят от български производители. Само на свежите си витрини всеки хипермаркет от веригата предлага над 80 вида сирене.  В предложенията влиза и собствената марка на компанията „Брей!“, която включва четири вида сирена, произведени от краве, овче, козе и биволско мляко. Сред вносните сирена най-продавани продукти са синьото сирене, ементалът и сиренето „Бри“.

Сирената „Брей!“, които са произведени единствено от суровини с български произход, се подлагат на периодични тестове, лабораторни микробиологични и физико-химични анализи . От Kaufland споделят, че благодарение на високото си качество и достъпна цена, за много кратко време тези продукти са успели да се наложат на пазара.

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар