Translate

неделя, 17 април 2022 г.

Български икономически форум е информационен координатор на механизма „СТОП на рекламата!“

 

 

 

На територията на Столична община има над 670 000 домакинства /данни от 2021г./. Всяка година те получават средно по 15 кг. листовки, брошури и друга нежелана печатна реклама! Често рекламните материали заливат пощенските кутии. В София се разнасят над 10 000 тона нежелана поща на година. Това са между 170 000 и 240 000 изсечени дървета /по различни данни за производството на 1 тон хартия са необходими между 17 и 24 дървета/.

Само от началото на 2022г. за производството на хартия за разнесената нежелана поща в София са отсечени над 65 000 дървета.

Актуално представително проучване, направено от агенция ТРЕНД в началото на 2022г. сред 1002 жители на София, показва че:

- 81% от рекламните материали, получени в пощенските кутии, се превръщат в отпадък почти веднага след получаването им;

- 48% от запитаните смятат, че хартиените реклами, които получават в пощенската си кутия създават излишен битов отпадък;

- 61% от запитаните подкрепят възможността, домакинствата да се откажат от получаване на нежелана хартиена реклама;

- 47% биха желали да се откажат от получаване на такава неадресирана хартиена реклама.

Как се очаква да работи механизмът?

- От началото на месец април 2022г., всяко домакинство в София може да заяви своя стикер „СТОП реклама!“ през платформата www.stopreklama.net;

- От платформата изпращат стикера безплатно на всеки записал се;

- Съответното домакинство го залепя на пощенската си кутия.

От „СТОП на рекламата!“ в момента провеждаме разговори с големите търговски вериги, цел те да бъдат убедени да спазват ограниченията на стикера както това се случва от 2 десетилетия в много от страните от ЕС. Също така бихме искали, търговските вериги да информират фирмите-разпространителки на листовки и брошури да не ги пускат в отбелязаните със стикер СТОП реклама!“ пощенски кутии.

Подкрепата за механизма, дава възможност на компаниите:

- да засилят своята корпоративна социална отговорност (предотвратяването на образуваното на отпадъци е най-високото ниво в йерархията на управлението на отпадъци);

- да намалят разходите си за печатане и разпространение на брошури;

- да насърчат клиентите си да ползват дигиталните брошури и платформи;

- да намалят разходите на обществото за събиране и рециклиране на отпадъка, който се генерира с разпространението на хартиените рекламни материали.

В платформата www.stopreklama.net, има повече информация, в това число:

- Как да намалим нежеланата хартиена реклама по пощите в София?

- За кого е стикерът „СТОП реклама!“?

- Защо фирмите да спазват стикера „СТОП реклама!“?

- Кои фирми вече спазват стикера „СТОП реклама!“? – В този раздел ще бъдат публикувани логата на всички фирми, които приемат и споделят каузата.

Няма коментари:

Публикуване на коментар