Translate

петък, 25 юни 2021 г.

По случай 140-годишния си юбилей Каменица подари на пловдивчани изложба, свързваща историята на града с първата бира на България

 

 

През 1881г. в Пловдив по думите на Иван Вазов се полага „здравата основа на българский народен
театър“, както и началото на пивоварната индустрия в България. Заради бурното си индустриално развитие, богатата история и традиции, Пловдив привлича предприемчиви хора с буден дух, които стават пионери в различни области. Сред тях са двамата швейцарци Рудолф Фрик и Фридрих Сулцер -  създателите на първата българска бира Каменица. 

Десет пана, разположени в градската градина в центъра на града, разказват със снимки и текст увлекателната история на първата българска бира, улавяйки духа и ритъма на градския живот в Пловдив. От началото, когато основателите на Каменица избират осмото, по онова време вече изчезнало тепе, за да построят своята пивоварница – една от най-модерните сгради в града, през създаването на първата тъмна бира и оживлението в града по време на първото индустриално изложение до интересните иновации, съпътстващи историята на Каменица,  промяната в етикетите и бутилките, свидетелство за развитието на българския дизайн, както и множеството знакови за града събития, случили се с помощта на Каменица, най-ярките сред които са бирените фестове и рок фестивала Hills of Rock. Изложбата по интригуващ начин показва бурното развитие на града и пивоварната индустрия от края на 19-ти век до наши дни, като предоставя забавление и интересна информация за всички любители на историята и бирата в Пловдив. Освен това, изложбата показва и лицето на Каменица през погледа на някои от нейните служители, споделили своите истории и преживявания през годините си работа в Каменица. Специално място в изложбата е отредено както на майстор пивоварите на Каменица, така и на дългогодишния служител в пивоварната в Пловдив Иван Чалъков - гост на откриването на изложбата заедно с представителите на Община Пловдив Анести Тимчев, зам.-кмет на Община Пловдив и Александър

Държиков, председател на Общински съвет в Пловдив.

„С тази изложба искаме да покажем специалната връзка на Каменица с родния ѝ град и как тя е била част от живота ни и социалния живот на Пловдив от 1881г. до наши дни. Посвещаваме я на основателите и предшествениците ни, на служителите, на партньорите ни и на всички пловдивчани, които са и продължават да бъде част от историята на Каменица“, сподели Владан Матич, изпълнителен директор на „Каменица“ АД.

„С новата визия на Каменица оставаме верни на корените си - там, от където всичко започва и чието наследство днес живее чрез Каменица. Неподправената емоция, настроение, традиции на родния Пловдив бяха нашето вдъхновение при създаването на новата визия на марката и точно тази топлина и неподправеност ни доближават още повече до потребителите ни“, коментира Юлиана Борисова, директор „Маркетинг“ в „Каменица“ АД.

2021г. е специална за Каменица, заради големия повод. Ето защо и комуникацията на марката тази година е под надслов „Всяка глътка има история“. Той отразява не само всички ключови, обикновени и необикновени, събития от историята на Каменица, но и всички онези големи моменти и малки истории от нашия живот, които сме преживели и споделили с приятели. По случай годишнината си Каменица промени и дизайна на своите етикети.

По този начин марката засвидетелства признание и почит към родния си град Пловдив и показва силната връзка между двете, градена почти век и половина.

В тази така важна за Каменица година, тя обръща специален поглед към родния си град Пловдив с две социални кампании. Компанията ще даде възможност на всички фенове в Пловдив и региона, докато се наслаждават на любимата си бира, да подкрепят любимия си отбор и с това да допринесат за развитието и
бъдещето на футбола в Пловдив. Освен това, в партньорство с Български Червен кръст Пловдив, Пивоварница Каменица приготвя и доставя 1881 ястия до нуждаещи се хора и семейства в град Пловдив. Символиката на числото 1881 идва от годината на създаване на Каменица, а социалната инициатива е и своеобразно продължение на благородната кауза „Топла кухня“, която Пивоварница Каменица реализира през 2020г. по време на най-трудните месеци за обществото в пандемията.

„Пловдив заема ключово място в историята на пивоварството в страната и тази на Каменица като пионер в пивоварната промишленост. Ето защо, и Каменица винаги ще продължи да бъде активна част от социалния и културен живот на града“, отбеляза по време на откриването Радостина Хаджийска, директор „Правни и корпоративни въпроси“ в „Каменица“ АД.

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар