Съюзът на пивоварите
споделя опит за инициативите си към потребителите
Над 1000 професионалисти в областта на пивоварното производство,
мениджмънт, маркетинг и наука ще обменят опит и ще чуят интересна информация за
иновациите и съвременните тенденции в сектора от широк кръг лектори по време на
първото издание на Форума на Пивоварите на Европа под мотото Бира и още нещо - Beer and Beyond. Той ще се проведе в Брюксел
на 7 и 8 юни и е водещото тазгодишно събитие в бирения бранш на Стария
континент. Форумът и изложението към него среща всички участници по веригата на
доставките и клиентите на бирената индустрия и е единственото, което очертава
насоките за развитие на категорията и бизнеса както на занаятчийските
пивоварни, малките и средни предприятия, така и на международните гиганти.
80 експертни презентации, научни доклади, пленарни съобщения,
демонстрации и обсъждания са разделени в 6 тематични панела, включително и
специализиран еднодневен симпозиум на най-уважаваната научна институция в
сектора - Европейската пивоварна конвенция (European Brewery Convention - EBC). По нейните стандарти, методи за
изследвания, технологични и аналитични спецификации работят всички пивовари –
от най-големите до най-малките.
Симпозиумът на EBC ще разглежда
тенденциите във филтрацията, като майстори
пивовари, създатели на новите технологии и университетски преподаватели
ще представят иновациите и актуални решения за методите за филтриране и ще
обсъдят бъдещето развитие на технологиите за филтрация на пивото.
Една от водещите теми на форума ще бъде т.нар. „революция на крафт
бирата“, която вече е глобално явление. Чрез иновации и задоволяване на
изискванията на клиентите занаятчийското пивопроизводство се развива все
повече, като само през миналата година в страните от ЕС са създадени над 810
нови малки и микро пивоварни.
Основно внимание по време на събитието ще се отдели и на суровините в
пивопроизводството, с акцент върху хмела и пивните дрожди, известни като бирена
мая. В специална презентация ще бъдат представени предстоящите новости по
темата и навлизането на специални "дизайнерски" хибридни дрожди,
които комбинират възможности за ефективност на алкохолната ферментация,
устойчивост на стрес и аромат.
Интересен акцент ще бъде и развитието на пазарната ниша за производство
на бира без глутен заради промяната на нагласите на потребителите и социалните
нужди. В България също се правят изследвания как може да се създаде качествена
бира, която не съдържа този протеин.
Представители на Съюза на пивоварите в България също ще участват в
Бирения форум в Брюксел и придружаващите го събития. По време на срещите те ще
представят напредъка си по общоевропейските инициативи на индустрията, част от
които е доброволното предоставяне на информацията за състава и хранителна
стойност върху етикетите на пиво у нас. Алкохолните напитки с над 1,2 об.%
алкохолно съдържание, понастоящем са освободени от задължението да дават тази
информация на потребителите, съгласно общоевропейския Регламент 1169/2011 за
етикетирането на храните.
Темата е особено актуална и с оглед очакваното решение на Европейската
комисия дали да се въведат саморегулаторни правила за етикетирането на бирата,
виното и спиртните напитки, или информацията за състава и хранителната стойност
задължително да присъства на опаковките на всички алкохолни напитки. Българските
пивовари са едни от първенците в ЕС по изпълнение на доброволния ангажимент на
европейската бирена индустрия за предоставяне на хранителна информация на
потребителите, като близо 100% от произвежданите в страната бири имат върху
етикетите си списък на съставките, а над 95%
- и на калориите. Обичайно средната хранителна стойност за 100 милилитра
светло пиво с alc. 4,5% vol. е: 42 kcal., общо мазнини – 0 g, въглехидрати – 3
g, белтък - 0,5 g и сол – 0,01 g.
Според Европейския парламент, Съветът на Европа, Световната здравна
организация и други международни институции, енергийната стойност е най-важният
елемент от хранителната информация, който трябва да бъде обозначен върху
етикета. На същото мнение са и европейските потребители.
Проучване на агенцията за маркетингови изследвания GFK от 2016 г.,
проведено в 9 страни на ЕС, показва, че над 86% от анкетираните 9008
респонденти смятат, че консуматорите трябва да имат достъп до една и съща
хранителна информация на 100 мл за алкохолни напитки, каквито понастоящем
получават за всеки друг хранителен продукт. 74% от потребителите в ЕС считат,
че етикетите на алкохолните напитки трябва да имат списък на съставките, 71% - информация
за енергийната стойност, а 71% - пълен списък на хранителната информация.
-Усилията ни да сме максимално ясни, конкретни и прозрачни по отношение
на категорията, нейните съставки и хранителни компоненти са ключови в
отношението ни към потребителите. пълнолетните българи определят пивото за
най-предпочитаната от тях напитка след минералната вода. Това показват
провежданите от агенция Ипсос национално представителни изследвания, според
които 36% от българите на възраст над 18 г. твърдят, че бирата е
най-подходящото за тях питие, като за по-подходяща те определят само
минералната вода - според 61% от респондентите, сподели Ивана Радомирова –
изпълнителен директор на Съюза на пивоварите в България.
Няма коментари:
Публикуване на коментар