Над 40 когнитивни умения като памет, фокус, концентрация и обработка на
информация успешно подобряват образователните платформи за деца и възрастни
Neuro Therapy и Neuro English, съобщиха от Европейския център по невронауки.
Първата система е за терапия за деца, страдащи от аутизъм, дислексия,
хиперактивност с дефицит на вниманието и разстройство на слуховата обработка, а
втората е метод за бързо и ефективно обучение по английски език. Те
представляват интерактивна онлайн компютърна анимационна игра, която вече се
използва в България от две години и бе представена в Международното
висше бизнес училище (МВБУ).
В методиката се използва работен модел за промяна на невронните връзки
в мозъка. Чрез специфични упражнения се активират неактивни зони в мозъка, като
в началото се набляга на чуване и обработване на звуци и фонеми, обработка на
информацията и подобряване на способността за учене.
Програмите Neuro Therapy и Neuro English се градят на игри и модели - естественият начин
на учене при човека от раждането му. Те са базирани на науката невропластика, известна като мозъчна
или невронна пластичност. Тя разглежда възможностите за трайна промяна в мозъка
по време на живота ни, дори и в зряла възраст чрез изграждане на нови невронни
връзки. Поведението, стимулите от външната среда, мисълта и емоциите могат също
да бъдат причина за мозъчна пластичност, зависима от дейността. Това има
значителни последици за здравословното развитие, ученето и възстановяването
след увреждане на мозъка.
Платформата се използва повече от 25 години в държави като САЩ, Канада, Австралия, Англия, Германия, Китай, Полша, Чехия, Холандия, Русия и съответства на ключовите компетентности в Европейската референтна рамка и националните приоритети в образованието и науката.
Обучението е онлайн и може да се използва по всяко време от всяка точка, където има интернет. Освен това терапията е приложима при езиков и речев дефицит на деца, живеещи в условия на билингвизъм.
Платформата се използва повече от 25 години в държави като САЩ, Канада, Австралия, Англия, Германия, Китай, Полша, Чехия, Холандия, Русия и съответства на ключовите компетентности в Европейската референтна рамка и националните приоритети в образованието и науката.
Обучението е онлайн и може да се използва по всяко време от всяка точка, където има интернет. Освен това терапията е приложима при езиков и речев дефицит на деца, живеещи в условия на билингвизъм.
При деца със слухови, речеви и езикови затруднения е желателно
терапията да се започне след 7-годишна възраст, защото до тогава в мозъка се
изграждат основите на майчиния език.
В
България от общо недоразвитие на езиковата и речева компетентност в
предучилищна възраст страдат 6,5% от децата. Артикулаторни нарушения имат 27,8%
от децата в предучилищна и начална училищна възраст.
Единични
прояви на езиков дефицит, дори в начална училищна възраст, имат 18,4 на сто,
съобщи проф. д-р Виолета Боянова, преподавател в НБУ. От аутизъм страдат 1,8 -
2 % от децата в предучилищна възраст, пак толкова заекват. Тези с церебрална парализа са 0,8
-1,8 %.
На събитието присъстваха представители на Министерството на
образованието и науката, сред които д-р Бояна Алексов, старши експерт в
дирекция „Приобщаващо образование“, настоящи и бъдещи потребители, родители,
преподаватели, терапевти и учители.
Бяха представени резултатите на учениците в двете платформи – Neuro Therapy и Neuro English, които се включиха в Коледната промоция, предоставена на Европейския
център по невропластика. Завършилите съответните степени на обучението получиха
своите международни сертификати, а тези с най-добри резултати получиха награди.
Няма коментари:
Публикуване на коментар