Translate

сряда, 14 март 2018 г.

Ефективен метод за обучение на деца с когнитивни затруднения навлиза в България



Над 40 когнитивни умения като памет, фокус, концентрация и обработка на информация успешно подобряват образователните платформи за деца и възрастни Neuro Therapy и Neuro English, съобщиха от Европейския център по невронауки. Първата система е за терапия за деца, страдащи от аутизъм, дислексия, хиперактивност с дефицит на вниманието и разстройство на слуховата обработка, а втората е метод за бързо и ефективно обучение по английски език. Те представляват интерактивна онлайн компютърна анимационна игра, която вече се използва в България от две години и бе представена в Международното висше бизнес училище (МВБУ).
В методиката се използва работен модел за промяна на невронните връзки в мозъка. Чрез специфични упражнения се активират неактивни зони в мозъка, като в началото се набляга на чуване и обработване на звуци и фонеми, обработка на информацията и подобряване на способността за учене.
Програмите Neuro Therapy и Neuro English се градят на игри и модели - естественият начин на учене при човека от раждането му. Те са базирани на науката невропластика, известна като мозъчна или невронна пластичност. Тя разглежда възможностите за трайна промяна в мозъка по време на живота ни, дори и в зряла възраст чрез изграждане на нови невронни връзки. Поведението, стимулите от външната среда, мисълта и емоциите могат също да бъдат причина за мозъчна пластичност, зависима от дейността. Това има значителни последици за здравословното развитие, ученето и възстановяването след увреждане на мозъка.
Платформата се използва повече от 25 години в държави като САЩ, Канада, Австралия, Англия, Германия, Китай, Полша, Чехия, Холандия, Русия и съответства на ключовите компетентности в Европейската референтна рамка и националните приоритети в образованието и науката.
Обучението е онлайн и може да се използва по всяко време от всяка точка, където има интернет. Освен това терапията е приложима при езиков и речев дефицит на деца, живеещи в условия на билингвизъм.
При деца със слухови, речеви и езикови затруднения е желателно терапията да се започне след 7-годишна възраст, защото до тогава в мозъка се изграждат основите на майчиния език.
В България от общо недоразвитие на езиковата и речева компетентност в предучилищна възраст страдат 6,5% от децата. Артикулаторни нарушения имат 27,8% от децата в предучилищна и начална училищна възраст.
Единични прояви на езиков дефицит, дори в начална училищна възраст, имат 18,4 на сто, съобщи проф. д-р Виолета Боянова, преподавател в НБУ. От аутизъм страдат 1,8 - 2 % от децата в предучилищна възраст, пак толкова  заекват. Тези с церебрална парализа са 0,8 -1,8 %.
На събитието присъстваха представители на Министерството на образованието и науката, сред които д-р Бояна Алексов, старши експерт в дирекция „Приобщаващо образование“, настоящи и бъдещи потребители, родители, преподаватели, терапевти и учители.
Бяха представени резултатите на учениците в двете платформи – Neuro Therapy и Neuro English, които се включиха в Коледната промоция, предоставена на Европейския център по невропластика. Завършилите съответните степени на обучението получиха своите международни сертификати, а тези с най-добри резултати получиха награди.








Няма коментари:

Публикуване на коментар