Пивоварният бранш продължава активно да работи и да инвестира в общите си инициативи за социална отговорност
Съюзът на пивоварите в България (СПБ) отчете това на годишното си Общо събрание. По данни на Агенция Митници постъпленията от акциз за бира през изминалата година са 81,3 милиона лева, което е с 5% повече спрямо 2015 г. Приходите от ДДС са 60 млн. лева.
Пивоварите отбелязват активен инвестиционен процес, ръст в продажбите на бира, устойчива работната заетост, силни информационни кампании в подкрепа на модерната бирена култура, изпълнени ангажименти за социална отговорност и защита на потребителите.
През 2016 г. капиталовите инвестиции на СПБ са близо 43 мил. лв. Парите са вложени в модернизиране и изграждане на нови производствени, складови и лабораторни помещения, финализиране окомплектоването на инсталации за анаеробно пречистване на отпадни води, изграждане на климатизационни системи, нови производствени апарати и IT оборудване; автоматизирани системи за бутилиране и етикетиране на готовата продукция.
През 2016 г. членовете на СПБ – ”Болярка - ВТ” АД, „Бритос” ЕООД, „Загорка” АД, „Каменица” АД, „Карлсберг България” АД и „Ломско пиво” АД общо са реализирали 5 181 000 хектолитра бира, което е с 2,5% повече от продажбите им през 2015 г. Портфолиото е обогатено с марките - Болярка Радлер, Столично пейл бок, Каменица Старо пиво, Staropramen Dark, Плевен пиво, Пиринско Младо пиво, Grimbergen launch. Освен тези 7 нови продукта пивоварните компании са позиционирали на пазара над 30 нови опаковки и разфасовки бира, което означава хиляди левове инвестиции за обновената гама от бутилки, кенове, етикети и капачки.
Запазват се тенденциите за намаляване на дела на продажбите в РЕТ бутилки, който за 2016 г. е 57,5% (срещу 60% през 2015 г) и увеличаване на дела на кеновете - 13%. Стабилни остават нивата на продажбите в стъклени бутилки - 24% и на наливното пиво (кегове) с 5,5%. В сравнение с 2015 г. лек ръст от 4% беше отчетен при експорта на бира. Традиционно около 93% от консумираното в страната пиво се осигурява от членуващите в СПБ пивоварни.

На Общото събрание на СПБ беше отчетено, че освен за своето бизнес развитие пивоварният бранш продължава активно да работи и да инвестира в общите си инициативи за социална отговорност. Във фокуса на вниманието са основните дългосрочни проекти, реализирани под егидата на СПБ в тази сфера: кампанията “Спортът е по-добрият начин децата да пораснат”, която има за цел да насърчава и подкрепя масовия спорт като алтернатива и превенция на експериментирането с алкохол от лица под 18 години, развитието на система за саморегулация на търговските комуникации и изпълнението на общоевропейския доброволен ангажимент на индустрията за представяне на енергийната стойност и хранителното съдържанието на марките бира.
През 2017 г. продължава и информационната кампания за качествата на категорията и ефекта от умерената консумация на бира. Амбицията на всички български пивовари е отново да завоюват първите места с добрите си практики в общоевропейските инициативи на индустрията и да запазят водещите си позиции по отношение на репутацията на бранша и категорията.
Няма коментари:
Публикуване на коментар