В България 53,7% от
домакинствата притежават достъп до интернет в домовете си, като е отбелязан
растеж от 2,8% спрямо 2012 година. Същото увеличение се отчита и при
относителния дял на домакинствата, използващи широколентов достъп като той
достига до 53,6% за т.г. т.е. почти всички домакинства, имащи достъп до
интернет, са с осигурена бърза и надеждна връзка.
Данните са от изследване, за
използването на информационно-комуникационните технологии от домакинствата и
отделни ползватели, на Националния статистически институт през 2013 г.
Анкетирани са 4161
домакинства и 9198 души на възраст 16-74 навършени години. Такова проучване се
прави във всички държави от ЕС, съобщава БТА. В сравнение с 2012 година в
регионален аспект също се наблюдава повишаване в относителните дялове на
домакинствата с интернет достъп за всички статистически райони, с изключение на
Югоизточния район, където се наблюдава намаление с 3,1%.
С най-висок относителен дял на домакинствата с
достъп до интернет - 64,3%, е Югозападният район,към който принадлежи и столицата. След него се
нареждат Южният централен и Североизточният район, в които малко повече от
половината домакинства имат достъп до интернет - съответно 52,7 и 51,5%.
От тенденцията за страната
значително изостават в Северозападния район, където 42,8% от домакинствата имат
достъп до интернет. Мъжете са по-активни при редовното ползване на интернет в
сравнение с жените - съответно 52,6 и 50%.
Значителни са и различията
за редовно използващите интернет по образование. Докато 86,1% от хората с
високо образование използват редовно глобалната мрежа, то едва 19,2% от
хората с основно или по-ниско образование се възползват от възможностите, които
интернет предоставя.

Постепенно се увеличава
делът на хората, които пазаруват за лични нужди онлайн. За текущата година
12,1% от хората на възраст 16-74 навършени години са направили онлайн покупки
през последните дванадесет месеца, което е с 2,9 процентни пункта повече спрямо
предходната година. Няма съществени различия между мъжете и жените при онлайн
пазаруването - съответно 12,3 и 12%.
Няма коментари:
Публикуване на коментар