Ритейлъртр разширява мрежата за събиране на капсули с 10 нови локации в страната
Над 294 000 използвани капсули за кафе са събрани в магазините на Kaufland
България в рамките на съвместната инициатива с NESCAFÉ® Dolce Gusto® от старта ѝ през ноември 2023г. до април 2025г. Това количество се равнява на общо 6 702 кг отпадък, включително 825 кг пластмаса и 2 064 кг отпадъчно кафе. Лидери по събрани количества са магазините на ритейлъра в столичните квартали Кривата река с 1 887 кг и Витоша с 1 454 кг.
В отговор на високата ангажираност на клиентите и с цел да разшири достъпа до услугата, Kaufland България добавя 10 нови контейнера за събиране на използвани капсули в магазини в София, Варна, Враца, Благоевград, Горна Оряховица и Пловдив. Така инициативата вече обхваща общо 15 локации в цялата страна, улеснявайки още повече потребителите в устойчивото изхвърляне и рециклиране.
Сред новите магазини с контейнери за рециклиране са четири обекта в София – в кварталите Люлин /бул. Царица Йоанна 97/, Младост 3 /ул. Филип Аврамов 3/, Хаджи Димитър /ул. Резбарска 7Б/ и Дружба /ул. Хайделберг 1/. Във Варна те са позиционирани в магазините в квартал Трошево /ул. Христо Смирненски 2/ и в район Одесос /ул. Девня 24/. Останалите нови локации се намират във Враца /ул. Оборище 7/, Благоевград /бул. Св. Димитър Солунски № 21/, Горна Оряховица /ул. Мано Тодоров № 7А/ и във филиала в Пловдив - Христо Ботев – ЮГ /ул. Македония № 97Б/, което прави инициативата още по-достъпна за потребителите в цялата страна.
Преди да бъдат предадени за рециклиране, използваните капсули трябва да се охладят и да се отцеди останалата течност. Нужно е клиентите да съберат поне 30 отцедени капсули в обикновена торбичка, която също ще бъде рециклирана, и да ги оставят в предназначените контейнери в магазините. След събирането им, капсулите се транспортират до специализирано предприятие, където се сортират и обработват. Отпадъчното кафе се оползотворява, като се третира за производство на биогаз, чрез който се произвежда електричество, а пластмасата и алуминият се рециклират. Така се дава нов живот на използваните капсули, оползотворявайки отпадъка чрез повторно използване.
Kaufland има дългосрочен ангажимент към намаляване на пластмасата и увеличаване на рециклирането. Като част от групата Schwarz, ритейлърът следва стратегията REset Plastic, като се ангажира да използва 30% по-малко пластмаса в опаковките на своите собствени марки продукти до 2025г. и 35% по-малко до 2027г. / в сравнение с базовата 2017г./ Компанията ежегодно предприема навременни действия, с които да развива стратегията. През март 2023г. ритейлърът стартира пилотен проект с автомати за обратно приемане на опаковки, а до края на 2024г. станциите за рециклиране
Няма коментари:
Публикуване на коментар