Translate

сряда, 11 юни 2025 г.

Над 3600 килограма пластмаса са събрани в първия етап на „Книги за смет“

Кампанията премина през седем града в пролетното си издание

 

 

Над 3600 килограма пластмаса са събрани в първия етап на кампанията „Книги за
смет“ през 2025г. Инициативата, която насърчава рециклирането и четенето, премина през седем български града в пролетното си издание. От април до юни тя гостува във Враца, Кюстендил, Карлово, Пловдив, Русе, Стара Загора и Бургас. Срещу всеки килограм пластмаса, предадена за рециклирана, участниците получаваха безплатна книга по избор. Kaufland подкрепя инициативата за седма поредна година в отговор на своята стратегия за ограничаване на пластмасата и насърчаване на устойчивите практики.

Сред най-вдъхновяващите примери тази година бе участието на ДГ „Славейче“ във Враца, – възпитаниците на градината събраха над 100 килограма пластмаса. В последните два града, в които се проведе инициативата – Стара Загора и Бургас – бяха събрани близо един тон отпадъци. Най-голям интерес по традиция предизвикаха детските заглавия и книгите, свързани с България.

Кампанията тази година се провежда под надслов „Буквите, които ни свързват –

Събери колекция „Кирилица“, като включва издания, вдъхновени от българската азбука. Сред новите заглавия са „Ето ти седем – италиански приказки“ и „Жертва на държавата лотария“, които допълват миналогодишните букви „А“, „Б“, „В“, „Г“ и „Д“ от колекционерската поредица на издателство Smart Books.

През есента „Книги за смет“ ще продължи във Варна /20 септември/, Шумен /21 септември/, Велико Търново /22 септември/ и ще завърши в София на 28 септември. В столицата инициативата вече се провежда под името „Зеленият площад“ пред Централните хали и включва допълнителни активности като работилници за изработване на предмети от отпадъци, образователни игри, куизове и занимания, свързани с климатичните промени.

Събраните пластмасови отпадъци се рециклират от „ЕКОПАК България“ – дългогодишен партньор на кампанията. „Книги за смет“ се организира от фондация Credo Bonum и издателство Smart Books, с подкрепата на Kaufland България и местните общини.

Повече информация за кампанията можете да намерите на Facebook страницата: FB/knigizasmet.

 

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар