Ефектът от търговската дейност на Лидл България в 6-те най-големи български
общини през 2022г. достига 705 млн. лева. Това показва анализ, изготвен от Института за пазарна икономика /ИПИ/. Проучването обхваща общините София, Пловдив, Стара Загора, Русе, Варна и Бургас.
Съвкупният принос към икономиките на тези 6 общини, който възлиза на 705 млн. лв. за 2022г., се формира чрез преките и непреките ефекти от дейността на компанията. Според методологията на ИПИ преките ефекти се постигат както чрез плащанията към производители и доставчици на стоки от областта, така и чрез инвестициите, разходите за персонал и тези за външни услуги по текущата издръжка на мрежата от търговски обекти. Всички тези разходи на Lidl увеличават търсенето на стоки, суровини, материали, услуги и труд в региона по веригата на стойността, като по този начин формират непреките ефекти от дейността на компанията.
„След като няколко поредни години заедно с ИПИ показваме икономическия принос от дейността на Lidl към икономиката на страната, сега фокусирахме анализа върху отделните региони. Така можем да покажем как с всеки нов магазин, Lidl допринася за развитието на местните икономики. Този ефект става още по-значим, когато добавим приноса ни към пазара на труда и мрежата от местни доставчици, с които работим в цялата страна. Във всеки нов град, в който стъпваме, потребителите получават достъп до проверени и качествени продукти на добра цена, нашите служители работят и се развиват професионално в компания – топ работодател, а социалните ни инициативи и проекти променят средата към по-добро“, каза Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.
През 2022г. магазините на Lidl в 6-те общини, включени в анализа, достигат 61, общите инвестиции в тях до момента – 610 млн. лв., а служителите – 1800 души. Изследването на ИПИ за ефекта на дейността на Лидл България в тези региони показва, че компанията има огромна роля на местно ниво.
Няма коментари:
Публикуване на коментар