25 мил. лв. са капиталовите инвестиции на пивоварните компании /за първите 6 месеца на 2022г/ за поддържането на висок стандарт в производството и логистиката на бира. За същия период членовете на Съюза на пивоварите в България /СПБ/ са разширили продуктовата си листа с 10 нови марки и асортимента бира. Продажбите бележат ръст от 4% в сравнение със същия период на миналата година, но все още не са на нивата от предкризисната 2019г.
Данните излязоха в навечерието на професионалния празник на българските пивовари, който се отбелязва на Илинден, когато е и пикът на бирения сезон. Пивото продължава да е най-често консумираната у нас напитка след водата.
62% от българите пият бира поне веднъж седмично, а 47% или с 11% повече от миналата година, са убедени, че тя е най-подходящото за тях питие.
Това показва национално проучване на „Ипсос“ в България, проведено в периода 19-25 май 2022г. сред градското население на страната, с възраст на респондентите 18-69 г. 33% от тях смятат, че умерената консумация на пенливата напитка е част от здравословния начин на живот, а 26% са убедени, че тя е модерен и отговарящ на съвременните изисквания продукт.
Дни преди професионалния си празник Съюзът на пивоварите получи и първа награда в категорията „Иновативна бизнес стратегия“ на осмото издание на наградите на b2b Media. Призът е за кампанията ,,Гордеем се да сме прозрачни", с която българските пивовари са лидери в изпълнението на общоевропейския ангажимент на индустрията за доброволно представяне на хранителна информация за бирата. Резултатите от мониторинга на Европейската комисия показват, че 100% от произвежданите у нас бири имат на етикетите си списък на съставките и на енергийната стойност на съответната марка пиво.
Във връзка с това Ивана Радомирова, изпълнителен директор на СПБ коментира:-От СПБ сме категорични, че социалната отговорност на бранша допринася за високата репутация на българските пивовари като отговорни производители и работодатели. През последните 3 години общо социалните инвестиции в сектора надхвърлят 7 милиона лева. Те са насочени най-вече към програми за развитие на човешкия капитал, принос към местните общности, превантивни кампании и зелени инициативи.
Като основен стратегически приоритет на индустрията българските пивовари продължават устойчиво да развиват и системата си за саморегулация на публичните комуникации. Напоследък в това поле на отговорности са надградени изискванията за сигурност и прозрачност на дигиталните комуникации, въведени са правила за работа с промоутори и инфлуенсъри, по-строги са и рестрикциите за достъп до реклами на бира на лица под 18 години и др.
Активно се развива и продължаващата вече 12 години кампания на СПБ за творчество, природа, превенция и спорт. От тази година тя се популяризира под мотото "КОД: Отговорни заедно". По нея съвместно с Превантивно-информационния център по зависимости - ПИЦ по ПН, София, Главна дирекция ,,Национална полиция“, община Велико Търново и НПО ,,Св. Иван Рилски“ вече са организирани десетки събития за младежи, деца и родители в София,
община Велико Търново и Ловеч. Общо в инициативите през първите 6 месеца на тази година са се включили над 4000 участници. През следващите 2 месеца предстои в Стара Загора и Велико Търново пилотно да бъдат поставени арт кошове на СПБ за разделно събиране на пластмасови бутилки с цел оползотворяване на отпадъците и опазване на околната среда.
Няма коментари:
Публикуване на коментар