Translate

четвъртък, 16 юни 2022 г.

Успешно завърши 14-ото издание на програмата „Учебна компания” организирана от Джуниър Ачийвмънт България в партньорство с Vivacom

В оценяването и реализацията на бизнес идеи на младежи се включиха ментори и експерти от Vivacom, които наградиха проект за създаване на мобилно приложение със специална „Hi Tech“ награда

 

 

Vivacom бе един от основните партньори в 14-ото издание на програма „Учебна компания” на Джуниър Ачийвмънт България. Тя е практически ориентиран и световно утвърден учебен курс за стартиране на собствен бизнес, който Европейската комисия признава за „най-добра практика в обучението по предприемачество“.

Освен с финансова подкрепа и предметни награди, телекомуникационният оператор се включи в инициативата и със свои специалисти, които да бъдат ментори на учениците в подготовката, реализацията и дейността на тяхната учебна компания. Целта е младежите да се научат как да развиват и материализират своята идея, превръщайки я в бизнес, който да управляват в рамките на една учебна година.

В 14-ото издание на „Учебна компания” участваха 40 гимназии в цялата страна и над 500 ученици. Те успяха да създадат работещи идеи и бизнес планове с цел изграждане на компании, които са социално отговорни, насочени към подобряване на бъдещето и средата, с отношение към природата и „в крак“ с новите технологии. Учебните компании демонстрираха пред специално жури наученото през годината, а класираната на първо място УК Solar Stickers от ЧЕГ „Иван Апостолов“ - София, ще представи България в предстоящото европейско състезание Gen_E с най-добрите учебни компании от мрежата на Джуниър Ачийвмънт Европа.

„Образованието е на първо място, но прилагането на наученото е това, което надгражда знанията и ги обогатява. Щастлива съм да видя как в процеса на обучение тези млади хора развиват и изграждат своите качества да бъдат лидери от ново поколение. Vivacom подкрепя много образователни проекти, особено такива, обвързани с новите технологии и насочени към дигитализацията на образователния процес. Именно затова с огромно желание подкрепяме кампанията и учениците в тяхното развитие в сферата на бизнеса, защото ние вярваме, че това е важно за цялото ни общество и ще остане като безценен опит за тях в живота им,“ каза Веселка Вуткова, директор „Корпоративни комуникации“ във Vivacom по време на церемонията за закриване на програмата „Учебна компания“ – под името „Изгряващи звезди“.

В подбора и оценяването на проектите на учебните компании се включиха и представители на Vivacom. Освен победителите за България, които ще се включат в европейското състезание с най-добрите учебни компании в цяла Европа, представителите на Vivacom избраха и носителя на специалната „Hi Tech“ награда. Това е учебна компания „VNMV Books“, 137 СУ „Ангел Кънчев“, гр. София.

Идеята на учениците е свързана с разработването на мобилно приложение, с което четенето на книга да се превърне в по-различно и интерактивно преживяване от традиционното. Учебната компания работи по създаването на визуализации, съпътстващи текста, така че целите страници с непривлекателни текстове и дълги абзаци да станат по-разбираеми, а четенето – удоволствие

„Избрахме да наградим този отбор, защото идеята им е едновременно иновативна и обединява технологиите с образованието, а учениците са мотивирани да развиват истинска полза от четенето, за да го направят по-привлекателно и интересно за всички свои връстници, а и за всички възрасти,“ допълни Вуткова.

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар