Translate

неделя, 20 март 2022 г.

Лекар от ВМА е „Посланик на доброто” на ДАЗД за 2021-а година

 

 

Доц. Дончо Дончев, част от екипа на Клиника „Ушни, носни и гърлени болести” на Военномедицинска академия /ВМА/, бе отличен с приза „Посланик на доброто” по време на ежегодните награди на Държавната агенция за закрила на детето.

Наградата му бе връчена по време на официална церемония от заместник-министъра на здравеопазването доц. Любомир Бакаливанов.

За мен е огромна чест да получа това признание. През годините съм награждаван многократно по различни поводи и от различни институции, но днешното отличие докосна сърцето ми истински. Благодаря, заяви доц. Дончев.

Медицината е най-хуманната професия. Лекарите са призвани да помагат. Да спечелиш доверието на детето и то в момент, когато е изплашено и има нужда от помощ, е изключително сложна задача. За посланика на доброто доц. Дончев обаче това се оказва много лесно. Той е един от най-обичаните лекари от децата. На стотици от тях е помогнал да чуват.

„Ние сме тези деца, които научихте да чуват света, показахте ни какво означава звук, и че няма нищо по-хубаво от това да чуеш думите „аз съм тук“. Имате суперсила, която в ръцете и сърцето ви се е скрила“, това пишат малките пациенти на ВМА в едно от многото си писма до доцент Дончев и екипа на Клиниката по ушни, носни и гърлени болести. Днес благодарните му пациенти са стотици деца, които са чули думите „обичам те“ и които тепърва заедно със своите връстници ще откриват света.

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар