Translate

четвъртък, 22 февруари 2018 г.

Управителят на НЗОК проф. Камен Плочев: Защо да подавам оставка? Аз нищо незаконно не съм направил



Не се чувствам виновен. Нищо лошо не съм направил. Човек си подава оставката, когато е направил нещо лошо, когато е виновен, когато трябва да си плати за това, че не си върши работата или прави неща, които не са му работа. Аз не съм направил нито едното, нито другото. Считам че съм прав и съм искал да направя нещо полезно, каза той в интервюто си пред btv, дни след като здравният министър Кирил Ананиев му поиска оставката.
Проф. Плочев разказа, че е обсъдил проблема с премиера Борисов и той му е казал следното: "Имаме проблем не да платим парите, има проблем как да спрат да се източват тези пари, защото има група безсъвестни български лекари, които работят в Европа, те викат с рейсове определени хора, лекуват ги уж, че са спешни и после ние плащаме“. Впоследствие, каза, че Борисов е посочил, че трябва да се намерят законодателни решения на този проблем.
Той отрече премиерът да му е искал оставката, но призна, че Борисов го е упрекнал за поведението му и го е критикувал, че не разбира от политика. „Той разбра, че аз нямам намерение да клатя правителство, нито да нагрубя някой, нито да навредя на някого, искам да реша един проблем своевременно“, допълни управителят на НЗОК.
Проф. Плочев посочи, че има известни резерви спрямо решенията на здравния министър и съобщи, че идеята за мораториума над иновативните лекарства е била на Кирил Ананиев. „Той ни диктува дума по дума в надзора как да го дадем, видя докъде стигна, изложи надзора, изложи парламентарната група“, заяви той.
управителят на НЗОК изказа и критики спрямо зам.-министъра а здравеопазването и председател на надзорния съвет на НЗОК Жени Начева. „Начева се бъркаше грубо в работата ми. Стигна се до там, че ми докара един човек и ми каза „Уволняваш си главния секретар и назначаваш този човек”, аз онемях от тази наглост”, разказа още той. По думите му тя е отменяла негови заповеди.


Няма коментари:

Публикуване на коментар