Translate

понеделник, 14 декември 2015 г.

Здравният министър д-р Петър Москов: Оставам на поста, за да няма дестабилизация в страната



Знам, че много хора ще ме упрекнат. Вероятно ще протестират срещу мен. Но не съм направил
нищо различно от това, което съм направил преди една година. Приел съм да бъда в Реформаторския блок, в правителство, чиято програма изпълнявам. Властта е лостът да променяш настоящето и бъдещето. Оставам на поста, за да няма дестабилизация на държавата. Опитвам се да предотвратя сценарий за предсрочни избори и да се отиде на предсрочни избори, което е по-опасно за държавата от всичко друго. За реализацията на каквито и да е идеи, е нужно да имаш влияние върху инструментите, с които можеш да ги реализираш. Нямам намерение да напускам ДСБ. Подал съм оставката си като заместник-председател, защото осъзнавам, че моят избор изисква да направя това нещо. Приел съм да бъда министър от Реформаторския блок, каза д-р Москов в ефира на Нова телевизия и пред bTV.
По думите му в решението на ДСБ да излезе в опозиция „има много разум, за да е ДСБ сигналът, корективът, звънецът", като в същото време заяви, че решения на партията му и на Реформаторския блок, които могат да дестабилизират управлението, не са добри.
.„Искам да благодаря на Пепи Москов, че остава на поста здравен министър и че ще довърши започналата тежка здравна реформа. Ако Реформаторският блок напусне сега управлението, ще са отговорни за хаоса в страната.", каза премиерът Бойко Борисов.
 "Ако някой си мисли, че по някакъв начин ще ме привърже с ДПС или с БСП, или с който и да било друг - много се лъже. Ще ги изчакам, ще видя какво ще кажат - за нас има един верен вариант и този вариант е след шест-седем месеца са президентските избори. Аз съм се клел пред РБ, че няма да се кандидатирам и четири години ще пазя стабилността на страната. Ако те разклатят и излязат от управлението сега, да правим зимата предсрочни избори, след още няколко месеца президентски избори - това е безумие. Като се има предвид, че действащият президент, който трябва да прави избори, също е в края на мандата си, това би било тежък катаклизъм за страната. Ще зарежем стабилността, ще изкараме до президентските избори и ще отидем на избори две в едно.
Другият вариант е предсрочни избори веднага - февруари или март, и дотогава безвремие и всичко спира. Март има парламентарни избори, подреждат ни хората, но вече ГЕРБ и РБ няма да имат срещи, те няма да участват повече в общо правителство", каза още Борисов по Дарик радио.
По-късно лидерът на ДПС Лютви Местан обяви също пред Дарик радио: „Няма политическа стабилност в страната и предсрочни избори са неизбежни."
Националното ръководство на ДСБ реши, че сваля политическото си доверие от правителството и напуска управлението и парламентарното мнозинство в 43-ото народно събрание, поради отказа на партия ГЕРБ от договорения вариант на конституционни реформи и бламирането на Христо Иванов като правосъден министър. Самият Иванов подаде оставка, след като парламентът гласува значително окастрените предложения за съдебна реформа, които запазват като цяло правомощията на главния прокурор.

Няма коментари:

Публикуване на коментар