Конкурсът предостави трибуна на талантливите специалисти в уеб и дигитални технологии и съдържание
Най-креативните и иновативни уеб проекти получиха високо признание и статуетки в конкурса „Сайт на годината“ по време на церемония по награждаване вчера в зала Event Space 2020. Шестото издание на оспорваната надпревара събра рекордните до момента 174 кандидатури в 14 категории. Проектите бяха класирани от 45-членно професионално и младежко жури, специалисти в сферите на програмирането, софтуерните решения, дизайна и маркетинга. Публиката също имаше възможност да даде своя вот. 8977 е внушителният броят на хората, гласували онлайн за своите фаворити.
„Впечатлени сме от качеството на работата на участниците в конкурса, от тяхната находчивост, изобретателност и съпричастност към каузи. За нас е ценно да отличим работата на талантливите дизайнери, програмисти и маркетолози, но също да очертаем новите тенденции в сферите на уеб и дигиталните технологии. Радваме се, че се повишава инересът към „Сайт на годината“ и събира все повече специалисти, съмишленици и приятели“, сподели Жюстин Томс, основател на конкурса и на „Фондация за активно развитие на уеб“.
Церемонията по награждаване стартира със специалното отличие за инициативата „Добрата дума“, която призовава създателите на уеб и дигитално съдържание да осуетяват езикът на омразата в онлайн пространството. Призът бе връчен на учителя по история Илия Михайлов от СУ „Георги Брегов“, гр. Пазарджик, който развива подкаст заедно с учениците си, развива личен блог, прави сайта на училището и изключително активен в социалните мрежи.
Комплимент към дамите в технологичния свят е още една специална награда - Women in Tech, инициирана съвместно с Ивелина Атанасова – Генчев. Участваха 33 проекта, водени от единствено от жени. Специалният приз бе връчен за подкаста „Учители за пример“ на Кристиана Чешмеджиева.
Всички фаворити на журито получиха авторска статуетка от артиста Емил Марков, създадена специално за церемонията. Статуетка в категорията „Електронна търговия“ грабна сайта на сайта на Aroma Coffee, а публиката предпочете „Аптеки Subra“. Признание от публиката получи и Panda Baby за „Малък електронен магазин“, а журито бе впечатлено от електронния магазин на „Черноморски улов“. Туристическията портал „Чавдар“ е лидерът на публиката в категория „Институционален сайт“, докато специалистите отсъдиха първо място за „Малките рибки“.
В категория Медиен сайт участниците са надеждни източници за актуални новини, увлекателни разкази и вдъхновяваща информация. Наградата на журито бе връчена на сайта на „Майко мила“. Публиката даде своя глас за медията „Варна е“. В „Продуктов
сайт“, посветен на продукт или услуга, призът на журито отиде при Synack. От своя страна резултатът от онлайн гласуването посочи Аптечко за победител. Публиката отличи сайтът „Фигмайстор“ в раздела „Сайт за онлайн услуги“, а журито гласува за „Fastmail“.Следващата категория „Сайт на събитие“ е една от най-атрактивните на конкурса, защото предлага различен тип изживявания и ангажираност на потребителите. Безапелационна е победата за„Shapeshift festival“ с приз както от журито, така и от публиката. Актуалната категория „Мобилно приложение“ привлече голям интерес от страна на участниците. Приложението „My intellect“ превзе журито, а публиката отсъди първо място за „My A1 app“.
Смел е изборът на прохождащите малки фирми да започнат своя бизнес в висококонкурентна среда. Затова в категорията „Сайт на start-up или малка фирма“ имаше много кандидати. Лидер на журито е „Blackrock Neurotech“, докато публиката гласува за „Xiro.bg“.
Класическият „Корпоративен сайт“ или раздвиженият „Корпоративен сайт“. Определено тази категория показа нестандартни решения в сайта на „Боровец“, грабнал наградата на журито и „Holiday Park“ с отличие от публиката. Финалната, но не по важност, награда в конкурса бе връчена в категорията „Специална награда за агенция“. Макар с интензивна конкуренция, тази година призовете бяха връчени на две агенции – Studio X и eDesign Interactive.
В категориите с безплатно участие награди получиха проектите „Създай великденско яйце в 3D“ за категорията „Онлайн игра“. „Лигата на джентълмените“ спечели първо място в категорията „Подкаст“. „Сдружение заедно срещу саркома“ е с приз за „Сайт
на кауза/НПО“.Конкурсът „Сайт на годината“ отново даде сцена за изява на най-добрите специалисти в България, за да покаже стойностни проекти в различни области и да докаже, че в България има много таланти и качествена продукция за уеб и дигитално съдържание.
Няма коментари:
Публикуване на коментар