Translate

вторник, 8 февруари 2022 г.

Кока-Кола ХБК е най-устойчивата компания за напитки в Европа

 

 

Кока-Кола ХБК отново бе определена като най-устойчивата компания за напитки в Европа, като
същевременно с това, за единадесета поредна година, се нареди сред първите три компании в сектора на световно ниво.

Новината бе оповестена в Годишния доклад на S&P Global, който потвърждава индекса на Dow Jones за 2021г. /DJSI/ - един от водещите световни референтни показатели за устойчивост. Кока-Кола ХБК получи и сребърна награда от S&P Global.

„Това е голямо признание за усилията, които нашите колеги полагат всеки ден в стремежа да изградим по-устойчива компания и по-добро бъдеще. Това е пътуване, което започнахме преди много години, и което разглеждаме като основополагащо за бъдещото ни развитие. Ангажиментът, който поехме през месец октомври миналата година, да достигнем нулеви нетни емисии по цялата си верига на стойност до 2040г., както и възможностите, които бяха отбелязани по време на COP26, ни напомнят за мащаба на предизвикателството, пред което сме изправени и затова, че имаме още много работа в тази посока. Ние поемаме своята отговорност и се ангажираме с това да изпълним своите обещания“, заяви Зоран Богданович, изпълнителен директор на Кока-Кола ХБК.

Този резултат съответства с независимите оценки и резултати за Кока-Кола ХБК от други уважавани проучвания и индекси за устойчивост, включително MSCI ESG, CDP, FTSE4Good, както и FTSE Russel ESG.

Акценти от ангажимента за устойчивост на Кока-Кола ХБК*:

-През последното десетилетие са спестени 1,8 млн. тона CO2, както и 6,5 млрд. литра вода в процеса на производство и доставка на Кока-Кола продукти;

-Повече от 98% от стоките и суровините се набавят от местни производители /на пазара, на който се произвеждат Кока-Кола продукти/;

-Поддържане на средно около 11,3 работни места за всяка една работна позиция в системата на Кока-Кола;

-От 2017г. досега са обучени 480 хил. младежи в 28 държави по програмата #YouthEmpowered, която си поставя за цел до 2025 г. да обучи общо 1 млн. младежи;

-През август 2020 г. компанията публикува първата си политика и доклад за данъчна прозрачност;

-39% от управленските роли в компанията се заемат от жени, като целта е до 2025 г. да достигнат 50%;

-На шест от пазарите, на които компанията оперира, се предлагат пет марки минерална вода в бутилки, които са изцяло направени от rPET. В Италия, в същите бутилки вече се произвеждат и всички Кока-Кола газирани безалкохолни напитки;

-Компанията заменя трудно рециклируемите пластмасови пръстени на кеновете с разфасовка тип стек с KeelClip™ - минималистичен, напълно рециклируем и компостируем, FSC-сертифициран картон. Тази промяна се осъществява на десет от пазарите на Кока-Кола ХБК, като основната цел е през 2022г. тази оптимизация да бъде въведена във всички страни в ЕС.

Пълният списък с поетите ангажименти и постиженията на компанията можете да откриете тук.

----------------

*Числата се отнасят към 2020г., освен ако изрично не е посочено друго.

 

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар