През 2019 г. е намалено потреблението на вода с
рекордните 5%, а 1500 служители са инвестирали близо 7000 часа в доброволчество
Тази година докладът
съвпада с 55-годишнината на Кока-Кола в България.
Принос от 0,6% от БВП на
страната, рекордно намаление на потреблението на вода и хиляди часове
доброволчество са само част от акцентите в Доклада за устойчиво развитие и
социо-икономическо въздействие на Системата на Кока-Кола в България за 2019 г.
„Кока-Кола е вече 55
години в България и с всяка изминала година постиженията и приносът ни за
икономиката в страната стават все по-впечатляващи. Горди сме, че Системата на
Кока-Кола поддържа добавена стойност от 654 млн. лева, което е общо 0,6% от БВП
на България. На всеки лев, изразходван за напитка на Кока-Кола, 70 стотинки
остават в местната икономика. Системата поддържа 16 200 работни места по цялата
си верига на стойност, което е около 0,5% от общата заетост. Водени от стремежа
си непрекъснато да се развиваме, през 2019 г. открихме най-модерната бутилираща
линия за PET бутилки сред всички 28 държави в Групата Кока-Кола Хеленик - в
производствения ни център в Костинброд. 1500 наши колеги посветиха близо 7000
часа в доброволчество за каузи, в които вярват“, споделя Юрг Буркхалтер,
изпълнителен директор на Кока-Кола Хеленик Ботълинг Къмпани България.
„Връзката на Кока-Кола с
България има силен исторически характер. България е първата страна отвъд
Желязната завеса, в която започва производството на легендарната напитка преди
55 години, но и първата, в която се разрешава марката да бъде изписана на
кирилица върху етикета. Днес Системата на Кока-Кола в България се състои от пет
юридически лица, значими в глобален план. Те включват местно производство и
маркетинг, както и изнесени услуги в сферата на IT, счетоводство и HR за цял
свят. Социално-икономическото ни въздействие в страната се подчертава и от
програмите ни в подкрепа на местните общности, опазването на околната среда и
прозрачността към нашите потребители. Ежедневно следваме нашата мисия не просто
да освежаваме света, но и да допринасяме за едно по-добро споделено бъдеще по
устойчив за всички начин, често дори надскачайки регулаторните изисквания в
сектора. В отговор на нарастващия стремеж на всеки от нас за по-здравословен
начин на живот и в подкрепа на усилията на ЕК за повишаване на информираността
на потребителите, в края на 2018 г. и началото на 2019 г. доброволно въведохме
цветови код върху опаковките на Coca-Cola, Fanta и Sprite, който разбираемо
представя точното процентно съдържание на захар, сол, мазнини и наситени
мазнини в продуктите. Вярваме, че с нашите вътрешни принципи даваме правилния
пример за целия бранш в името на по-добро споделено бъдеще", казва Евелин де
Лирснайдер, изпълнителен директор на Кока-Кола България.
Принос към местната
икономика
Социо-икономическото
въздействие на компаниите в Системата на Кока-Кола у нас се равнява на принос
от 0,6 от БВП на страната или иначе казано – всеки 1 лев, изхарчен за напитки
на Кока-Кола, води до 0,70 лв. приходи за България. През 2019 г. в двата завода
в Костинброд и Банкя са произведени 364 млн. литра напитки, а системата е
купила стоки и услуги от местни доставчици на стойност 127 млн. лева.
Системата плаща 51 млн.
лева в данъци и поддържа 250 млн. лева непряко. Сумата се равнява на 1% от
данъчните приходи на България или годишните разходи за образование на около 102
000 ученици.
3000 души работят в
Системата на Кока-Кола в България, която поддържа 16 200 работни места по
стойностната верига или иначе казано всяко работно място в нея поддържа 5
работни места другаде.
Производство и верига на
доставките
През 2019 г. е постигнато
рекордно понижение на потреблението на вода – с 5% спрямо предходната година,
което е равно на 29 млн. литра спестена вода или средното годишно потребление
на питейна вода на над 800 българи. 43 млн. литра вода, равняващи се на
потреблението на домакинствата в Костинброд за 38 дни, пък са използвани
повторно в производството.
Процентът на
рециклираните отпадъци, генерирани в производствения процес, е повишен до 96%,
като всяка трета напитка, която потребителите консумират, не генерира почти
никакъв отпадък.
Силно застъпени са и
инвестициите в местния пазар - 70,8% от общите разходи към доставчици на
компанията са към български такива, а 94% от източниците на съставки са от
българския или европейския пазари.
Подкрепа на общностите
В синхрон с дългосрочните
приоритети на Системата на Кока-Кола за подкрепа на местните общности - над
1500 служители са инвестирали 6940 часа в доброволчески каузи, свързани с
младежко образование и по-чиста околна среда. Това се равнява на 767 работни
дни или заетостта на един служител за 3 години и половина.
96 служители пък са
посветили време и усилия на програмата #YouthEmpowered /реализирана в
партньорство Джуниър Ачийвмънт България/ и развиването на потенциала на младите
и подготовката им за успешен кариерен път. Общо 2915 младежи на възраст между
16 и 26 години от 18 населени места са преминали през обучения за повишаване на
своята работоспособност в рамките на програмата.
Няма коментари:
Публикуване на коментар