В продължение на два месеца компанията ще насърчава
отговорното отношение към природата с помощта на български популярни личности и
неправителствени организации
Нестле, най-голямата
компания за храни и напитки, дава старт на кампанията Recover green в България. Инициатива цели да насочи още
повече вниманието на обществото към опазването на средата, в която живеем и
нейните природни ресурси, както и към насърчаването към едно по-природосъобразно
ежедневие. Компанията вярва, че инвестициите в технологии за природосъобразен
бизнес вървят ръка за ръка с всекидневните действия, които всеки един от нас
предприема с визия към едно по-зелено бъдеще. Точнo заради това Нестле си партнира с популярни български личности в
инициативата - журналистът и водещ Десислава Стоянова и семейството инфлуенсъри nnikoffcial, както и с неправителствените организации
„Зелени мотиви“, “Art Against Plastic” и Национален Младежки Форум. С общи усилия кампанията ще насочи вниманието
както към проблема с изчерпването на водните ресурси и замърсяването им, така и
към този с парниковите емисии и отпадъците.
През месеците юли и
август и с помощта на партньорите на инициативата компанията ще споделя
практически съвети за изграждането на природосъобразни навици и ще предизвика
всеки един от нас да последва добрия пример. Recover green включва серия от препоръки и
предизвикателства, посветени на осведомеността по три важни аспекта за
устойчиво развитие в световен мащаб:
·
Отговорно отношение към водните ресурси
·
Разделно събиране и
рециклиране на отпадъци
·
Намаляване на въглеродния
отпечатък
Кулминацията на
инициативата ще се състои в началото на септември, когато ще мотивира гражданите към самоорганизация за почистване
на място по техен избор, спазвайки всички мерки за безопасност.
„Нашата мисия е да
подобряваме качеството на живот и да изграждаме по-добро бъдеще, а това е
неизбежно свързано и с опазването на средата, в която живеем. Постигнатите
резултатите показват, че сме на прав път, но знаем, че с общи усилия можем да
постигнем много повече. Ето защо стартираме тази инициатива за създаване на позитивна
култура за опазване на природата с малки, но значителни действия всеки ден.“, сподели
Нели Ангелова, Директор комуникации Югоизточен пазар.
Инициативата Recover green е част от глобалния ангажимент на Нестле,
който обединява всички действия, чрез които компанията има за цел да оказва
нулево въздействие върху околната среда до 2030 г. във всички свои дейности.
Повече за ангажиментите на Нестле към околната
среда:
До 2030 г. компанията
цели да има нулево въздействие върху околната среда. Това ще бъде постигнато
чрез намаляване на консумацията на вода, вредните газови емисии и изхвърлянето
на отпадъци. Нестле се ангажира да сертифицира всичките фабрики на Групата с
международния стандарт на Алианс за управление на водите (AWS) до 2025 г.
Първите фабрики на Нестле вече бяха успешно сертифицирани.
През изминалата 2019 г.
българските офис и фабрика на компанията са спестили над 3 114 m3 вода, 991 т. парникови емисии, 32 т.
пластмаса и 43 т. хартия. Показателите за устойчиво развитие на Нестле
Югоизточния пазар, част от който е България, показват намаление на
потреблението на вода с над 60% от 2011 г., намаление с над 80% по отношение на
количествата депонирани отпадъци и намаление с почти 90 % по отношение на въглеродните
емисии.
В световен мащаб Нестле изпълнява
повече от 500 проекта за пестене на вода във фабриките си. Така резултатът е
3,7 милиона m3 по-малко използвана вода годишно, което се
равнява на обема на 1500 олимпийски басейна. Oт 2010 г. досега компанията е ограничила
отделеният въглероден диоксид с повече от 30% на тон продукт. За да постигне
амбициозните си цели, компанията подобрява процесите на производство на
продукти и така ги прави с нисък отпечатък върху околната среда. Това допринася
за намаляването на въглеродния диоксид и насърчаването на прехода към 100%
възобновяема енергия. Нестле
потвърждава и глобалния си ангажимент да използва 100% рециклируеми опаковки
или такива за многократна употреба и да намали употребата на пластмаси в
световен мащаб с една трета до 2025 г., като работи със своите партньори за
насърчаване на кръговата икономика и почистване на пластмасовите отпадъци в
океани, езера и реки. В международен аспект компанията стартира инвестиционен
фонд за стартъпи, съсредоточени върху разработването на устойчиви решения за
опаковки на стойност 250 милиона швейцарски франка.
Няма коментари:
Публикуване на коментар