Съдът установи, че подзаконовия
нормативен акт е издадена без мотиви и финансова обосновка и в противоречие с
императивни норми на Закона за здравното осигуряване и
Закона за нормативните
актове.
С наредбата се даваше
право на социологически агенции да извършват телефонна анкета сред пациенти,
чиито лични данни се предоставят от НЗОК, по въпроси, свързани с проведеното им
лечение и удовлетвореността им от него, като при системна неудовлетвореност болничните
лечебни заведения да бъдат санкционирани. В документа обаче не се посочва на
базата на колко анкети ще се счита, че е налице системната неудовлетвореност.
От ВАС смятат, че трябва изрично да се дефинира понятието „неудовлетвореност" и да се изясни то на какъв брой мнения от анкетирани отговоря.
От ВАС смятат, че трябва изрично да се дефинира понятието „неудовлетвореност" и да се изясни то на какъв брой мнения от анкетирани отговоря.
Според жалбоподавателите,
Центъра за защита правата в здравеопазването, сдруженията на частните болници и
НСОПЛБ, това създава риск от разпространяване на здравна информация, която по
закон е служебна тайна.
Решението на съда, което
отменя цялата наредба, може да бъде обжалвано в 14-дневен срок, пред петчленен
състав на ВАС.
Няма коментари:
Публикуване на коментар