Translate

петък, 13 април 2018 г.

Пациенти с Паркинсон играха шах по повод Световния ден за борба с болестта – 11 април


Събитието бе част от информационна кампания под надслов Всеки ход има значение

И беше отбелязано със символичен турнир по шах в София като част от информационна кампания в подкрепа на пациентите. Инициативата е на Национална организация на хората, болни от късен Паркинсон, и Национален алианс на хората с редки болести и се осъществява с подкрепата на биофармацевтична компания AbbVie. Проявата бе подкрепена от БЛС.
В инициативата взеха участие представители на здравните институции, лекари, пациенти и техните близки.
-На Световния ден за борба с болест на Паркинсон е важно да отбележим, че пациентите трябва да са спокойни, че за всеки стадий на болестта има лечение, което се прилага спрямо индивидуалното състояние. В България има доказани специалисти, които помагат ежедневно на тези пациенти и това е едно голямо предимство, заяви академик проф. д-р Иван Миланов.
Инициативата се проведе под мотото „Всеки ход има значение”, а за символ беше избрана играта на шах, която изисква фини движения на ръцете и стратегическа мисъл -действия, които биха могли да бъдат изключително трудни за пациентите с Паркинсон. Целта на организаторите е да отправят послание, че с адекватна и навременна грижа болните могат да живеят пълноценно, без да се лишават от любимите си занимания като играта на шах.

Образователна програма се бори с броя икономически неактивни млади хора у нас за втора година

Инициативата „Дай старт на успеха“ ще се проведе в 8 града в страната

С интерактивни обучения от типа train-the-trainers стартира второто издание на образователната програма „Дай старт на успеха“. В рамките на тридневен интензивен курс, преподаватели от 8 града в България - Гоце Делчев, Костенец, Лом, Монтана, Самоков, Своге, София, Търговище*, получиха ценни познания как да обучават своите ученици в основните личностни и бизнес умения. Стартиралата през 2017 г. инициатива се организира от Джуниър Ачийвмънт и системата на Кока-Кола в България и цели да намали броя на икономически неактивните млади хора у нас.
По последни данни на Евростат, 25% oт българите между 20 и 34 години попадат в категорията младежи, които не продължават образованието си, не търсят работа и дори не са регистрирани в бюрата по труда (NEETs – young people neither in employment nor in education or training). В по-тясната възрастова категория (20-24 години) страната ни е сред първенците в Европа с 22.7%. Тенденцията показва, че този процент започва да нараства след 2015 г., когато е достигнал най-ниското ниво от 19.8 %. България е лидер и по дял на младежите в категорията, които не търсят активно работа. Според доклад на Европейска сметна палата, от всички страни в ЕС, този дял е най-висок в България (14.3%), като най-значимото сред посочените обяснения за това е липсата на базисни умения за работа.
-Тези факти са изключително притеснителни, не само защото създават затруднения за пазара на труда, но и защото носят голяма икономическа тежест за страната ни. Липсата на подготвени и мотивирани кадри е реален проблем на бизнеса, но по-страшното е, че това са ¼ от бъдещето на България и всеки един от нас трябва много сериозно да се замисли над тези данни. Затова е и толкова силен фокусът ни върху тази програма и непрекъснато събираме съмишленици. Целта ни е да я направим максимално достъпна, както офлайн, така и онлайн, и от нея да могат да се възползват възможно най-много младежи. Вярваме, че това е ефективният път, по който можем да постигнем позитивни резултати и да спрем негативната тенденция“, сподели Милена Стойчева, изпълнителен директор на Джуниър Ачийвмънт България.
Освен активната работа с учители, преди месец организаторите стартираха първата в страната безплатна онлайн платформа за обучение и кариерно развитие на млади хора. Онлайн порталът YOUTH EMPOWERED (youthempowered.bg) е дигиталната среда на програмата „Дай старт на успеха“, която е достъпна и отворена за всички. Тя цели да даде възможност на желаещите да се възползват от професионално разработени обучения, достъп до ментори в различни сфери, иницииране и участие в дискусии и модели за самостоятелно усъвършенстване и развитие.
При регистрация в платформата, младите хора могат освен да развиват различни личностни и бизнес умения, така и да се възползват от практически съвети как да напишат своята автобиография, как да се подготвят за интервю за работа, къде да търсят свободни работни позиции т.н. Освен това имат достъп и до менторски сесии и онлайн и офлайн обучения със специалисти от различни сфери. Платформата позволява и създаването на групи за дискусии и съвети по различни теми и въпроси.
Програмата „Дай старт на успеха“ бе отличена от Министерството на труда и социалната политика и ще бъде включена в националното ръководство за работа с икономически неактивни млади хора и в европейската образователна платформа EPALE.
--------
*За второто издание на програмата са избрани градове, в които нивото на икономически неактивните млади хора е сред най-високите в България, както и населени места, които Кока-Кола традиционно подкрепя, заради производствените си и логистични центрове в тях.

„Всичко, което не ме убива, ме прави по-силен“ - принадлежи на гениалния немски философ Ницше


На него е посветена новата книга „Ницше и волята за власт“ на София Петрова. Това е осмото заглавие от хитовата поредица на издателство „Милениум“ „Философия за всеки“. Популярната серия представя разбираемо и увлекателно личността и идеите на велики мислители от различни епохи посредством 44 притчи за живота и дейността им и множество техни афоризми. По този начин тези интересни сборници запознават непосветените и дори подрастващите с възприеманите като сложни постулати на големите философи и проправят път до тях на широката читателска аудитория, дори на подрастващите. Чрез тези книги младежите няма да възприемат големите умове на човечеството като Сократ, Диоген, Соломон, Сенека, Конфуций, Кант като неразгадаеми учебникарски личности, а могат да се вдъхновят от думите и поученията им. От новата книга ще научите всичко за философията и етиката на Ницше, за схващанията му за морала и добродетелите, за самотата, изкуството, състраданието, приятелството, любовта и брака, политиката, гнева и разкаянието…
Теорията му за Свръхчовека например се възприема като идеология на нацизма и се твърди, че именно тя вдъхновява Хитлер. Всъщност в трудовете на философа, посветени на идеята за Свръхчовека, никъде няма заявено схващане за превъзходство на една нация, раса или класа над друга. В тях се говори само за победа на съзидателното начало у човека над разрушителния нагон, за утвърждаване на творчеството за сметка на животинските инстинкти. „Тъй рече Заратустра“ се превръща в едно от най-популярните произведения на Ницше. В него той разказва за странстващ философ на име Заратустра, който заявява, че човекът e междинен етап в превръщането на животното (човекоподобните) в Свръхчовек по пътя на нравственото самоусъвършенстване и преодоляването на себе си.
Фундаментален елемент във философските разсъждения на Ницше е „волята за власт“ – онази сила, която дава основата за разбирането на човешкото поведение.

KitKat пръв представя новооткрития четвърти вид розов шоколад


KitKat Ruby – фантазията среща иновацията

След успешния му дебют през януари в Япония и Корея Nestlé представи в Европа иновативния KitKat Ruby, направен от новооткрития четвърти вид шоколад с розов цвят. KitKat Ruby е покрит с розов шоколад, получен от какаови зърна Ruby, придаващи интензивния вкус на червени горски плодове и уникалния за шоколад цвят, получен естествено и без добавянето на оцветители.
Демонстрирайки гъвкавост и иновативност, компанията Nestlé първа произведе и пусна на пазара четвърти вид шоколад. След черен, млечен и бял, компанията представи розовия шоколад чрез своята марка KitKat. След обявяването на шоколада Ruby през септември 2017, той привлече огромен интерес от ценителите на шоколад по целия свят и сега ще бъде достъпен за всички фенове на KitKat.
KitKat Ruby ще се разпространява в търговски мрежи в цяла Европа, отговаряйки на нарастващия интерес на потребителите, търсещи да експериментират с нови вкусове. Продуктът първо ще бъде пуснат на пазара във Великобритания следващата седмица, а в България ще може да бъде намерен през май.
KitKat Ruby се произвежда със сертифицирани какаови зърна по стандарта UTZ в Хамбург, Германия



Наша художничка направи фурор във Франциялай


Любов Тотева направи истински фурор в китното френско градче Верньой Сюр Авре по време на международната изложба в стила "Арт Наив", в която тя бе специален гост.
В изложбата участваха 15 художника от цяла Европа и българката бе сред поканените за 7-ма поредна година да представи свои творби там.
Тотева, която в края на м.г. откри изложба и в Европарламента в Брюксел, изложи свои картини в популярния за Франция стил "Арт Наив", както и икони, изографисани по православните ни канони.
Художничката завършва Художествената академия през 1976 г., специалност "Монументална живопис". Има множество реализирани проекти "Стенопис и мозайка" в цяла България, търсена е също за изрисуване на църкви и параклиси. След 1980 г. се впечатлява от "Арт наив" в живописта и започва да създава картини в този стил. Има множество предложения за участия с изложби в чужбина и постоянно пътува. 
Реализирала е успешно над 20 самостоятелни изложби в Италия, Франция, Сърбия, Румъния, Чехия, САЩ и др.