Translate

четвъртък, 22 септември 2016 г.

NEXT-DC e рекламна агенция на годината, а Загорка АД спечели приза за рекламодател на годината



Трите фестивални дни на ФАРА 2016 бяха посетени от близо 1000 души от комуникационния бизнес у нас

Тазгодишното издание на най-голямото събитие за рекламната индустрия в страната - ФАРА, се проведе от 15 до 17 септември в Пловдив и излъчи победители в оспорваната надпревара за най-добра агенция, рекламодател, рекламни кампании и рекламни форми за изминалата година. С най-много златни награди, агенция на годината стана NEXT-DC, а Загорка АД бе отличена като рекламодател на годината.
Тази година седемнадесетото издание на фестивала се трансформира, като смени локацията и формата си и посрещна близо 1000 човека с интереси в сферата на рекламата и комуникационния бизнес. През трите фестивални дни се проведоха лекции с говорители от световна величина и протекоха всички етапи на класиране и журиране, в които бяха избрани и отличени най-добрите реклами, създадени у нас през последната година.
В надпреварата за най-добри реклами взеха участие 20 творчески агенции с проекти, разработени за 42 рекламодатели. В конкурса бяха подадени общо 348 заявки, от които до финала стигнаха 93 победители с 15 златни награди, 30 сребърни и 48 бронзови приза.
Сред най-награждаваните кампании бяха Jigsaw и Museum of Less Ordinary на Next DC, кампанията за 20 години София филм фест на DDB, Ретрото пак е на мода на Saatchi & Saatchi, Бомбичка на Noble Graphics, Крадецът на ябълки на All Channels Advertising и Балконтурист на Ogilvy Group Bulgaria, която спечели злато за кампания на годината.
Темата на фестивала тази година беше “Трансформация”, като целта на организаторите от Българска асоциация на комуникационните агенции (БАКА)  беше да се покаже как рекламата и комуникацията трансформират бизнеса и средата, в която живеем.

Семейно–консултативен център на УНИЦЕФ отвори врати за родители и малки деца в гр. Берковица




На 20 септември 2016 г. в гр. Берковица официално бе открит Семейно-консултативен
център, който предлага социални, здравни и образователни услуги, мерки и дейности за превенция и подкрепа на малки деца и семейства в риск. Това е петият Семейно-консултативен център, който работи в страната с подкрепата на УНИЦЕФ.
„Днес е един празничен ден, защото официално откриваме един много важен проект, реализиран със съвместните усилия на УНИЦЕФ, общината и партньори от бизнеса. Аз съм дълбоко убеден, че общинската политика трябва да бъде социално ориентирана и благодаря на УНИЦЕФ, че избраха община Берковица да бъде мястото за реализиране на този социален проект. Щастлив съм да заявя, че лично аз, като кмет и община Берковица ще продължавам да работят за реализирането на бъдещи социални проекти, защото знам, че интеграцията започва със социална и образователна интеграция. През 2003 децата от ромски произход, които ходят на училище, бяха само 2, а сега са 42!”, каза инж. Милчо Доцов, кмет на община Берковица.
„Щастлива съм, че днес откриваме този център като резултат от партньорството на УНИЦЕФ, община Берковица, ИКЕА България и HAPPY Bar&Grill. УНИЦЕФ знае, че децата са пълноправни носители на права и ние трябва да работим в сътрудничество, за да гарантираме техните права със семействата; местните власти; бизнеса; правителството и академичната общност. Нашите усилия са насочени към предотвратяване на раздялата на децата от техните семейства, осигуряване на възможности за образование и социално включване. Семейно-консултативните центрове са мрежа от услуги, а УНИЦЕФ помага да бъде направена оценка на ефективността им, з ада бъдат предвидени и въведени като държавна политика. Тази година УНИЦЕФ навършва 70 години и ние сме горди, че вече 70 години работим в услуга на децата, гарантирайки техните права. ”, заяви г-жа Мария Хесус Конде, представител на УНИЦЕФ за България
„За нас в ИКЕА децата са най-важното нещо. Ето защо преди 5 години поехме общия път с УНИЦЕФ. Много сме горди сега, когато откриваме и този Център и пожелаваме на екипа много успехи в работата с децата и семействата. Благодаря на УНИЦЕФ за възможността да бъде партньори в тази благородна кауза. ”, каза г-н Тео Муратидис, управител на ИКЕА България
Центърът се развива в партньорство между Община Берковица и УНИЦЕФ България. Помещенията на СКЦ са предоставени от Община Берковица, а УНИЦЕФ, с подкрепата на HAPPY Bar&Grill, финансира обновяването на помещенията и издръжката на Центъра. Домашният уют за Центъра е осигурен от ИКЕА България, които подпомогнаха обзавеждането му.
Основен фокус в дейността на Центъра е осигуряване на подкрепа за децата и семействата в най-уязвими и маргинализирани общности чрез превенция на рискове, които водят до неглижиране, неподходяща грижа и раздяла от семействата им на деца в най-ранна възраст. Екипът на Центъра се състои от социални работници, психолог, социални сътрудници, които работят мобилно, на терен, възможно най-близо до уязвимите семейства и деца в общността.
Целите на услугите предвиждат: 
-Повишаване на родителските умения с цел подобряване на грижите за децата в семейството;
-Намаляване на случаите на отделяне на деца от семейството и изоставяне в институции или друга формална грижа чрез мерки за превенция;
-Създаване на условия за стимулиране на ранното детско развитие сред високо рискови уязвими групи;
-Намаляване на случаите на детски бракове и ранни раждания чрез мерки за превенция;
-Подпомагане и насърчаване на достъпа до предучилищно и училищно образование;
-Превенция на рисково поведение при уязвими подрастващи;
Услуги, които ще се предоставят в Семейно-консултативния център
-Социална работа с деца и семейства в риск;
-Услуги за подкрепа на ранно детско развитие и родителската грижа;
-Училище за родители, групи за бременни майки и бъдещи бащи, ателиета за работа с деца;
-Услуги за стимулиране на общностното развитие;
-Услуги за семейно планиране;
-Услуги и мерки за превенция на детските бракове и ранните раждания;


European Business Awards: Мусала Софт е най-добрият работодател в България




Журито на Европейските награди за бизнес „European Business Awards„ за трета поредна
година удостои Мусала Софт с наградата „Работодател на годината“ (Employer of the Year). Конкурсът отличава добрите практики и иновативността на водещите компании в Европа на базата на постигнатото от тях през годината.
Мусала Софт вдъхновява и мотивира, предоставяйки широки възможности за кариерно развитие, повишаване на технологична експертиза, личностно и професионално израстване, поддържане на приключенския дух.“ – сподели Елена Маринова, Президент на Мусала Софт, по повод наградата. „Успяваме заедно. Работим по предизвикателни проекти, градейки бъдещето на ИТ света и се забавляваме покорявайки върхове.“, допълни Елена Маринова.
Мусала Софт е носител и на редица други признания през последните години - четири първи места в категория "Човешки ресурси" на конкурса Forbes Business Awards - 2011, 2013, 2014, 2015; две награди за принос в развитието на информационните и комуникационните технологии в четвъртото издание на "Наградите на БАИТ"; първо място в категория „Инвеститор в знанието“ на годишните награди за отговорен бизнес на Българския форум на бизнес лидерите (БФБЛ), победител в E-volution Awards 2016 в категория “Going Abroad” с най-иновативните съвременни практики в информационните технологии и др.

„Танцуваща София“ предизвиква всички желаещи да се включат във финалното предизвикателство - FREESTYLE IMPRO-BATTLE





Организаторите на проекта предизвикват всички фенове на танците да запазят
свободна последната събота на месец септември - 24, когато в новото пространство на бар ПЕТЪК, с начален час 17:30 ч., ще се проведе най-гръмкото, наситено с лятно настроение и адреналин събитие от програмата на проекта – танцовият импровизационен турнир.
Той предлага равен шанс за професионални и непрофесионални танцьори, предизвиквайки ги да танцуват в любимия си стил върху музика от най-различни жанрове. Програмата представя истинска палитра от стилове - от брейк до класически балет, от салса до аеробика, от ориенталски танци до рага и др.
Форматът е разчупен, а публиката ще избере най-артистичните танцьори, за които са предвидени награди от RED BULL, CONTRABANDA, WALMARK и DERIDA DANCE CENTER. 
Танцовата енергия ще се прелее в afterparty, с DJ Rawland, благодарение на 4lmntz и бар ПЕТЪК.



Съветът на жените в бизнеса в България стартира нова серия от обучения



Първото обучение от новата поредица бе на тема „Media in Bulgaria – Appearance in The
New Age Media, Fusion of TV and Digital“ с лектор Дидие Щосел, главен изпълнителен директор на Nova Broadcasting Group, който сподели какви са новите тенденции в медийната индустрия.
Голям интерес предизвика частта от обучението, в която г-н Щосел даде съвети на участниците как да се държат по време на телевизионно интервю. „Бъдете кратки и ясни“, сподели г-н Щосел. „Кажете това, заради което сте дошли, без да губите фокус и да се отклонявате от темата“. Щосел издаде и тайни от кухнята за това как медиите си избират новини и как се подготвя новинарски блок. „Избираме истории, които са най-интересни и важни за аудиторията ни“, коментира Щосел. „Не взимаме страна, а даваме различните гледни точки. Новините трябва да грабват вниманието“, добави той.
Специален акцент бе поставен върху кризисната комуникация и как компаниите трябва да действат при наличието на криза.
Следващото обучение, организирано от Съвета на жените в бизнеса в България, предстои на 30 септември и 1 октомври. „Ако можеха да говорят“ с лектор Кристина Крънчева е двудневно обучение, което ще ви направи майстори на презентациите. През октомври предстоят още четири обучения. Три от тях са на различни теми, свързани с финансите, и са с лектор финансовият консултант Олег Григоров. Заради големия интерес Съветът на жените ще повтори и обучението „Бизнес етикет за професионалисти – ефективният имидж и добрият стил“ с лектор Кристина Крънчева на 25 октомври.

Българското село и устойчивата градска среда на София са сред основните теми на 7-мите Зелени дни




Те ще се проведе от 30.09 до 02.10 в Градската градина (около мястото на бившия
мавзолей). Завръщането в сърцето на София на най-стария фестивал - изложение на отговорния бизнес, ще привлече вниманието на софиянци и техните гости, както и на бизнеса, към производители и дистрибутори на натурални и био продукти, малко познати туристически дестинации и български производители, избрали да произвеждат чиста храна, и поставили в основата на своята дейност здравето и качеството. Своята дейност ще представят и представители на мрежата „Зелена къща“ и алтернативния туризъм, магазини за планинска и къмпинг екипировка, граждански инициативи и природозащитни организации.
Централен фокус в тазгодишното издание са възможностите за рестарт на „българското село“. На него са посветени две изнесени събития, разкриващи различни перспективи към тази актуална тема.
Проблематиката на устойчивата среда ще бъде разгърната в поредица от представяния и дискусии, между които работилница по компостиране и разделно събиране, „Умна раница“ - инициатива за по-малко боклук в планината и „КонсУмувай“ - тур за разумното потребление в динамично променящите се глобални условия за живот на фондация „Екоцентрик“. Фермерските пазари „Хранкооп“ традиционно ще присъстват с цяла мини програма от образователни активности и разбира се, най-доброто от фермерската си продукция.
Традиционно „Зелени дни“ вървят ръка за ръка с целодневна културна и спортна интерактивна програма. Най-малките ще могат да се включват в състезания по колоездене и катерене, а всички ще могат да вземат участие в йога сесии и други активности.  Част от акцентите ще бъдат и събития, посветени на бягането и колоезденето като екологични спортове и здравословни начини на придвижване в столицата и в планините.
Основна цел на форума е да запознае столичани и гостите на града с нови форми на приключения и активност сред природата и да способства за изграждане на щадящо отношение към природните ресурси и трайна промяна в обществените нагласи в полза на уважение към културното и природно наследство и живите традиции на България. Столична Община, Министерство на туризма, ансамбъл за традиционен фолклор Дивля и лидерът в създаваенто на катерачни стени Уолтопия, са само част от постоянните партньори на фестивала.


ИКЕА подкрепи последната инициатива на Музейко


Музейко създава учебен корпус с лаборатория, пещ за керамика, кухня и читалня, за допълнителни научни и арт занимания на деца до и над 12 години.
Тук те могат да посещават научни ателиета по химия, физика и биология в специално създадената за целта лаборатория, да четат и разменят книги в уютната читалня, да участват в работилници по керамика - корпусът е оборудван с керамична пещ, да готвят заедно с родителите си или известни готвачи - има и просторна кухня, съобразена с участието на децата в готварските приключения, да спортуват, или да се включват в разнообразни инициативи под формата на специализирани ателиета.
Тук ще бъдат и заниманията на Научния клуб на Музейко за деца между 5 и 7 клас, който започва дейността си тази есен.
Бистра Кирова, директор на Музейко споделя:
-Учебният корпус е логично продължение на интереса към Музейко, който през първата година беше наистина голям. До рождения ни ден на 1 октомври ще сме надхвърлили прогнозните посещения с около 20 хиляди. Една от най-радостните тенденции, която отчитаме през този период, е желанието на все повече деца и техните родители преживяното в Музейко да бъде задълбочено с по-сериозни занимания в областта на науката, съчетана с игра, творчество и нови методи в образованието: чрез забавление, под формата на експеримент и в естествена среда. Затова решихме да открием Учебен корпус на Музейко. Освен образователни и занимателни пространства за основните ни посетители - деца между 6 и 12 години, корпусът ще посреща и нуждите на малко по-големи деца между 12 и 14 години чрез т.нар. Научен клуб по физика, химия и биология.
„Много хора дори не предполагат колко важна е играта за всяко дете. Ние в ИКЕА знаем, че играта допринася за развитието на децата, правейки ги по-креативни, по-силни и активни. ИКЕА и Музейко споделят общи ценности и затова прегърнахме идеята да създадем тук най-доброто място за учене и игра. Пространството, което нашите интериорни дизайнери аранжираха, ще помогне на децата да се включат в редица дейности за по-устойчив живот у дома. Вярвам, че това ще бъде едно прекрасно място за малки и пораснали деца“ – сподели Тео Муратидис, управител на ИКЕА България.
Учебният корпус на Музейко е финансиран от фондация “Америка за България” и ще бъде оборудван, благодарение на своите дарители и партньори: ИКЕА и Da Vinci Learning.

График на безплатни прегледи и консултации за катаракта и глаукома



Прегледите са предназначени за хора, които нямат поставена диагноза или не са оперирани
вследствие на катаракта или глаукома. В София и Пловдив записването за прегледи става по телефона. В Стара Загора и Хасково ще се проведат информационни беседи, на които ще се раздават талони за безплатните прегледи, като задължително условие за участие в прегледите е присъствието по време на беседата. Информационни беседи ще има и в някои от лечебните заведения в София, като в тези случаи записването за преглед отново е обвързано с присъствие на беседата.
Повече информация може да бъде получена на посочените по-долу телефони.
София, 26-30 септември 2016 г.
- Военно-медицинска академия, Клиника по очни болести, ул. „Св. Георги Софийски“ 3, За информация и записвания: тел. 070010126* Датата за информационната беседа предстои да бъде уточнена.
- Медицинска академия (УМБАЛ Александровска), Клиника по очни болести, ул. „Св. Георги Софийски“ 1. Информационна беседа от 10:00 ч. в аулата на Втора хирургия и записвания за прегледи на 27.09.2016 г. За информация: тел. 070010126*
- Токуда Болница София, Очно отделение, бул. „Никола Й. Вапцаров“ 51Б. Безплатни прегледи и информационна беседа на 26.09.2016 г. За информация и записвания: тел: 02/4034910
Пловдив, 26-30 септември 2016 г.
-Специализирана очна болница „Луксор“, бул. „България“ 45А. За информация и записвания: тел. 070010126*
- Военна болница, Очно отделение, ул. „Христо Ботев“ 81. За информация и записвания: тел. 070010126*
Университетска очна клиника, бул. „Васил Априлов“ 15А. За информация и записвания: тел. 070010126*
-УМБАЛ „Св. Георги“, Клиника по очни болести, Клиника по очни болести, бул. „Пещерско шосе” 66. За информация и записвания: тел. 070010126*
-МБАЛ „Тримонциум“, Очно отделение, бул. „Цар Борис III Обединител” 126. За информация и записвания: тел. 070010126*
- МБАЛ Пловдив (Окръжна болница), Очно отделение, бул. „България“ 234. За информация и записвания: тел. 070010126*
- МБАЛ Централ Хоспитал, Очно отделение, бул. „Васил Априлов” 20, вход и от ул. Филип Македонски 37, ет. 4, блок А. За информация и записвания: тел. 070010126*.
Стара Загора – 26 септември 2016 г., 18:30 ч. Информационна беседа в хотел „Верея“
Организатор: Очен център „Верея“. Всеки присъстващ ще получи талон за безплатен преглед, срещу който ще бъде прегледан в следващи дни. Записване за участие в срещата не е необходимо, отива се направо на място. За информация: тел. 070010126*.
Хасково – 27 септември 2016 г., 18:30 ч. Информационна беседа в хотел „Ретро“
Организатор: Очен медицински център „Хасково“. Всеки присъстващ ще получи талон за безплатен преглед, срещу който ще бъде прегледан в следващи дни. Записване за участие в срещата не е необходимо, отива се направо на място. За информация: тел. 070010126*.
Велико Търново – 29 септември 2016 г.
Очно отделение на МОБАЛ „Д-р Стефан Черкезов“. За информация: тел. 070010126*.
* На цената на един градски разговор (за фиксирани мрежи) и спрямо тарифния план (за мобилни мрежи).

НПО и Институтът за здравно образование стартират кампания "Право на зрение"



Безплатни прегледи и консултации за катаракта и глаукома ще се провеждат в София, Пловдив,
Стара Загора, Хасково и Велико Търново от 26 септември.
Д-р Иван Вецев, експерт към НПО, при обявяване старта на Националната кампания „Право на зрение“, която се провежда от 2011 г. обяви, че около 50% от хората над 55-годишна възраст започват да имат признаци на катаракта.
Заболяването е лечимо, но има и много необхванати, както и доста късно диагностицирани пациенти.
По данни на СЗО в целия свят има около 37 милиона слепи и 161 милиона души с влошено зрение, като в същото време ¾ от тези случаи са лечими или предотвратими. По данни на СЗО, ако не се вземат мерки, към 2020 г. броят на слепите в света ще се удвои и ще достигне до 75 милиона души.
В България в рамките на кампанията „Право на зрение“ миналата година бяха прегледани близо 1000 души от различни краища на страната на възраст над 55 години. При половината от тях бе констатирано заболяването катаракта. Бяха установени и случаи на глаукома, за които хората дори не са подозирали.
Кампанията ще продължи до края на годината и ще обхване 16 града в страната.
НПО ще публикува актуални данни онлайн в нова секция "Факултет по очни заболявания" на своя интернет "Университет за пациенти".
Ще бъде разкрита и гореща телефонна линия, за записване за консултации и безплатни прегледи в рамките на кампанията. В София и Пловдив телефонът е
0700 10 126.

. Между 72 хил. и 75 хил. души в България са диспансеризирани с глаукома

Медикаментите им се реимбурсират обаче на 50% от НЗОК.
Дефинитивната загуба на зрение, вследствие на глаукома, е невъзможно да бъде възстановено, дори с хирургическа намеса.
Заболяването е втората основна причина за загуба на зрението в световен мащаб след катаракта. То може да доведе до слепота, ако не бъде своевременно, правилно лекувано, алармират от СЗО.
Глаукомата обхваща група от очни заболявания, свързани с повишаване на налягането в окото и с увреждане на очния нерв. Средните стойности на вътреочното налягане са между 10-21 mmHg, а на налягане над 22 mmHg следва да бъде обърнато специално внимание. При вътреочно налягане между 30-40 mmHg рискът от развитие на глаукома нараства 40 пъти.
Пациентите с това заболяване нямат оплаквания. Те най-често отиват на лекар тогава, когато зрителният им нерв е вече фатално увреден. Целта обаче е да се стопира процесът на тотална загуба на зрение, чрез регулиране на вътреочното налягане със специални капки за очи. Терапията е доживотна.
По думите на проф. Лъчезар Войнов, председател на Софийско офталмологично дружество и началник на Клиниката по офталмология във Военномедицинска академия, глаукомата, има своята висока социална цена - ТЕЛК, инвалидизация и тежест за близките, защото тези хора не могат да се обслужват сами.
Диспансеризацията и проследяването им на всеки 6 месеца от офталмолог са задължителни. С други думи диагнозата глаукома означава на 6 месеца контрол на пациента върху зрително поле и функция.
Проф. Войнов обърна специално внимание и на високата социална цена, която има и заболяването катаракта, което може да засегне едното или и двете очи.
Той и проф. Ива Петкова, началник Клиниката по очни болести в УМБАЛ "Александровска", бяха категорични, че навременната диагностика е от изключителна важност за тези две очни заболявания, които много често са в комбинация.
Според проф. Петкова всеки човек над 60-годишна възраст има някаква степен на катаракта, която не подлежи на профилактика и предотвратяване, но за сметка на това е лечима – оперативно.
Катарактата представлява потъмняване на естествената леща, намираща се вътре в окото и води до влошаване на зрението. В повечето случаи тя се развива с напредване на възрастта, поради което е наричана „старческо перде“. В риск са и хората над 55-60-годишна възраст, а при тези над 70-80 години почти няма пациенти без катаракта. След операция на катаракта пациентите възстановяват много бързо зрението си. В България се извършват между 36 000 и 39 000 операции годишно, чрез ултразвук, който разпрашва "пердето" на помътнялата леща. С новата имплантирана вътреочна мека леща може да се коригира не само късогледство и далекогледство, но и астегматизъм. Вътреочните лещи, чиято цена варира от 500 до 3000 лв, обаче се заплащат от самите пациенти, тъй като НЗОК не ги реимбурсира.
Имплантите имат специфични филтри, които намаляват синята светлина от спектъра, която има сериозен токсичен ефект върху ретината и играе серозна роля в катарактогенезата и при макулната дегенерация..
Специалистите съветват при замъглени/размазани образи, двойно виждане, затруднено виждане и трудности при ориентация при свечеряване, честа смяна на очилата, недостатъчно контрастни и ярки цветове незабавно да се търси консултация със специалист.
Битуващото навреме схващане, че трябва да се чака пердето да „узрее”, за да бъде премахнато, е остаряло и вредно. Защото в по-късни, напреднали стадии на катаракта не може да се огледат вътреочните дъна и да се даде добра следоперативна прогноза. Освен това, колкото по-твърдо, зряло е пердето, толкова по-трудно се отстранява и може да има дори опорочаване на интервенцията.
Ето защо специалистите са категорични, че дори само при един от изброените симптоми трябва да се посети офталмолог.
Все още обаче, най-вече благодарение на интернет, се разпространяват лъжи, че катаракта може да се лекува, чрез „бабините илачи” като накапване урина в окото или мед смесен с лимон.
В този случай специалистите са още по-категорични, че това заболяване се лекува само и единствено оперативно и по никакъв друг начин.

За пета поредна година БЛС обявява конкурс за стипендианти по програма за подпомагане на млади лекари специализанти и редовни докторанти






В конкурса могат да участват специализанти и/или редовни докторанти, на възраст до 35 години, с общ успех от семестриално завършено образование по медицина и от положени държавни изпити не по-малко от 4.50. При положение, че една от оценките е по-малка от изискуемата 4,50, кандидатите не се допускат до участие.
Специализантите ще бъдат оценявани по няколко критерия - успех получен от сбора на оценките за семестриално обучение и оценката от държавните изпити, форма на специализация, брой реални публикации, награди от медицински научни форуми. В оценката на докторантите ще влиза още броят на изнесените публични представяния в рамките на научни медицински форуми, публикации в списание с IF коефициент и препоръки от две хабилитирани лица. Сборът от точките по критериите ще оформя крайния резултат.
Председателят на БЛС сключва договор с класиралите се кандидати най-късно до един месец след обявяване на резултатите. Класиралите се за стипендия подписват декларация, че през следващата 1 година след изтичане на периода за получаване на стипендията ще продължат да работят в България.
Инициативата се провежда за пета поредна година.Месечната стипендия е 400 лв. В продължение на една календарна година от нея могат да се възползват  100 млади лекари.
Условията на конкурса и необходимите документи за него, могат да се изтеглят от страницата на БЛС.
В момента между 400 и 600 лекари ежегодно напускат страната, а между 50 и 70% от младите лекари искат да емигрират

Модна къща „Жени стил” представи колекция есен/зима 2016-2017 - „Функционален шик”



Гости на ревюто бяха представители на модния, културен и бизнес елит, сред които: ЮАР, Аржентина, Англия, Ливан, Алжир, Армения, търговското аташе на Русия, Калоян Паргов, Милена Ангелова, Кристиан Вигенин, Валери Симеонов, Татяна Дончева, Теодора Дренска, Даринка Станчева, Весела Драганова, Светлана Шаренкова, а също и Ана Сендова, Албена Александрова, Ирина Сердарева, Милена Вельова, Искра Радева, Лили Червенякова, Янка Рупкина, Валерия Велева, Венелина Гочева, Полина Карастоянова, проф. д.н. Любомир Стойков, Марина Кискинова, Христо Дурчев, Нора Нова, Богдан Томов, Евгения Калканджиева, Павел и Едита Цветков, Йордана Димитрова, Вихра Петрова и др.
посланиците на
Зимната колекция, на дизайнера Евгения Живкова, провокира едновременно увереност, смелост и елегантност, като желанието за изразяване на собствената индивидуалност, лична свобода и комфорт се манифестират чрез минималистичния силует на дрехите.
Всеки модел излъчва функционален шик, чрез който дамите ще се чувстват неотразими и
забележими.
Голяма част от моделите са изработени от висококачествени иновативни материи, върху които ръчно са апликирани разнообразни мотиви от кожа и дантела. Вълната, кашмирът и коприната също присъстват в колекцията.
През този сезон като тенденция се явява леко обемният изчистен силует при палтата, блузите и саката. Тези модели се съчетават с прави поли и панталони до глезените или силно разкроени /чарлстон/ панталони.
Другата линия за сезона са вталените сака, които са изработени в комбинация от два вида материи или два цвята, например съчетание на червено и цикламено.
Моделите на саката са разнообразни, като в колекцията присъстват такива със и без ревери. Някои от моделите имат разкрояване в талията и допълнително пришит пеплум с чупки, които им придават закачлив и младежки вид.
Роклите за сезона също са разнообразни като кройка и силует – разкроени рокли, рокли с волани, също и класически прави рокли, които се допълват от различни срязвания и чупки.
Полите също следват силуета на роклите. Дължините са до и над коляното.
Блузи и бюстиета, изработени от комбинация на кожа и дантела, се съчетават с панталони чарлстон и асиметрични поли.
Вечерните облекла са къси рокли, изработени в съчетание на различни материи – коприна, тафта, дантела и платове с пайети.
Някои от моделите са декорирани с ципове, декоративни ширити и камъни.


Представителите на синдикатите, работодателите и пациентските организации в Надзора на НЗОК искат да са на заплата


 Това означава, че възнаграждение ще получават общо пет души - по двама представители от
квотите на профсъюзите и работодателите и един от пациентските организации. Не се уточнява обаче откъде ще бъдат осигурени финансовите средства за целта, нито дали парламентът ще одобри подобна поправка.

Решението на Надзорния Съвет на НЗОК гласи: "възлага на управителя на НЗОК да внесе писмо до Председателя на Комисията по здравеопазване в Народното събрание с предложение да отпадне разпоредбата на чл. 15, ал. 3 от Закона за здравното осигуряване с изключение на членовете на Надзорния съвет, които са представители на държавата".
За да стане то факт обаче са необходими промени в Закона за здравното осигуряване.

Държавните служители, които са в НС на НЗОК обаче няма да получават допълнителни възнаграждения за участието си в него.
От Центъра за защита правата в здравеопазването считат, че по този начин НС на НЗОК губи обществения си характер, тъй като тези членове стават просто част от администрацията на НЗОК – едните като представители на държавата, а другите като щатни служители.
Според д-р Станимир Хасърджиев, председател на НПО, трудът на тези хора е изключително отговорен и не отговаря на ангажиментите, с които са натоварени.
Той подчертава, че НЗОК е единствената институция, с толкова отговорна дейност, която е оставена на добрата воля на хората, излъчени от съответните организации.
Обмислянето на вариант за възнаграждения би трябвало да е обвързано с по-сериозен ангажимент на самите надзорници - и като време, и като дейност, която извършват в Надзорния съвет. По този начин ще отпаднат опасенията, че членовете на надзора подсигуряват финансовия си интерес по съмнителен и неморален начин, а от друга – ще ги накара действително да изпълняват всички свои задачи и ангажименти към институцията НЗОК.
"Много често се случва, например, Надзорният съвет да не проведе заседание, защото няма кворум. И няма сила на света, която да задължи хората да идват на заседания. Въпросът не е дали да се дадат едни пари или не, а как този Надзорен съвет да върши по-стойностно работата си и да може обществото да упражнява някакъв контрол върху дейността му. В момента всичко е една самодейност. Не казвам, че заплатите са панацея и ще решат проблемите на надзора, но сега група хора на добра воля взимат решения за неща, които касаят бита на хиляди български граждани и милиарди от нашите пари", категоричен бе д-р Хасърджиев, пред Redmedia .

Членове на НС на НЗОК:
  1. Кирил Ананиев, Председател - заместник - министър на финансите;
  2. Бойко Атанасов, Изпълнителен директор на Националната агенция по приходите (НАП);
  3. Д-р Бойко Пенков, Зам. министър на здравеопазването;
  4. Димитър Евлогиев, Главен секретар на Изпълнителна агенция "Медицински одит" (ИАМО);
  5. Д-р Иван Кокалов – КНСБ;
  6. Тома Томов - КТ "Подкрепа";
  7. Боян Бойчев – Асоциация на индустриалния капитал в България (АИКБ);
  8. Проф. д-р Красимир Гигов – Българска търговско-промишлена палата (БТПП);
  9. Адв. Пламен Таушанов – Българска асоциация за закрила на пациентите (БАЗП).