Translate

понеделник, 30 ноември 2015 г.

„Приказки без край“ със свой профил в българската социална мрежа от ново поколение Ятото



На страницата ще бъде споделяна актуална информация за активностите и планираните
кампании в рамките на инициативата. Профилът ще бъде снабдяван редовно със снимков и видео материал. Всеки, който желае да получава своевременна информация за дейностите в рамките на „Приказки без край“, може да хареса страницата на програмата на адрес: prikazki.yatoto.com.
Инициативата, като част от програмата за социална отговорност на „ГлаксоСмитКлайн“ и „Panadol Baby“, стартира преди три години и се реализира с подкрепата на Българска педиатрична асоциация. Медийни партньори са bTV, Нова телевизия и Нет инфо. А лица на кампанията са актьорите Димитър Рачков и Бате Енчо.
Мисията на „Приказки без край“ е, както да се засили емоционалната връзка между децата, родителите и лекарите, така също и да подобрява болничния престой на децата, като се грижи за по-бързото им възстановяване с помощта на мобилни библиотеки и специално обучени аниматори. От 2012 г  те посещават педиатричните клиники на 14 лечебни заведения в София, Варна, Пловдив, Русе и Плевен - част от програмата, и помагат на децата да се почувстват в среда, максимално близка до домашната, чрез четене на книжки, рисуване, пеене и различни игри. За този период инициативата върна усмивките на над 7500 деца.
През 2015 г. Приказки без край“ си постави за цел да се погрижи за емоционалното здраве на децата и за средата, в която те се лекуват. В тази връзка започна и поетапното облагородяване на педиатричните клиники и дворните пространства около тях. Така например в педиатричната клиника на УМБАЛ „Александровска“ стартира за пръв път съвместен проект с Националната художествена академия. Доц. Арсен Минков и студенти от специалност „Дизайн на детската среда“ изрисуваха фоайето на първия етаж с красиви и цветни рисунки. 

Снимка: alexandrovska.com

Организацията Global Shapers Sofia Hub с подкрепата на Системата на Кока-Кола в България стартира първата си инициатива в България



„Campaign Bootcamp България“ ще започне в началото на следващата година и има за
цел да насърчи гражданската активност в България. Социалният проект ще предложи на участниците възможност за работа по различни обществено значими каузи, които да допринесат за подобряване на средата у нас.
В проекта участват млади хора под 30-годишна възраст от различни сфери – бизнес, медии, наука, неправителстен сектор, култура, технологи/ИТ, реклама и др. Бъдещите участници ще преминат през практически обучения за работа по конкретни проекти с обществен интерес.
Българският клон на организацията ще приема кандидатури на активисти през март и септември 2016 г., а участниците ще бъдат избирани след провеждане на конкурс и интервю с кандидатите.

Светът е на крачка от това да спре ХИВ епидемията до 2030-та година



Според Програмата на ООН за ХИВ/СПИН (UNAIDS) в следващите петнайсет години в световен мащаб ще бъдат предотвратени 28 милиона новооткрити случаи на ХИВ инфекцията и 21 милиона смъртни случаи в следствие на СПИН.
Всичко това е възможно, благодарение на координираните усилия между държавите, на скрининговите програми и на все по-големия достъп до съвременно лечение.
Носителите на ХИВ инфекция у нас официално са 2 169 лица. Новооткритите случаи тази година са 126. 90% от тях са се заразили по сексуален път. Към 30 юни 2015 г. общо 1017 души с ХИВ се проследяват в секторите за лечение на пациенти с ХИВ/СПИН, 774 от тях получават необходимата антиретровирусна терапия. Комбинираната терапия и нейния мониторинг за  всички нуждаещи се лица, живеещи с ХИВ/СПИН в България, се осигурява от МЗ независимо от техния здравно-осигурителен статус.
„Лечението в световен мащаб е стигнало такова ниво, че спокойно можем да наредим ХИВ инфекцията до останалите хронични заболявания. Хубавото е, че България не остава по-назад от тези тенденции и ние осигуряваме на пациентите терапия, каквато предоставят и развитите държави“, казва проф. Татяна Червенякова – изпълнителен директор на Специализирана болница за активно лечение по инфекциозни и паразитни болести "Проф. Иван Киров" (Инфекциозна болница – София).
------
В навечерието на Световния ден за борба срещу ХИВ/СПИН – 1 декември СЗО анонсира новата си стратегия за елиминиране на епидемията от ХИВ в световен мащаб и излезе с три основни препоръки:
-Незабавна терапия за всички носители на вируса, независимо от това в каква фаза е заболяването, тъй като последните проучвания показват, че пациентите, които са на терапия на практика са неинфекциозни и не разпространяват инфекцията сред партньорите си;
-Подобряване на превенцията на ХИВ/СПИН и употребата на т. нар. предекспозиционна профилактика (PrEP). При нея се използват някои от наличните медикаменти за лечение, които обаче се прилагат при здрави хора, изложени на значителен риск от инфектиране с ХИВ. Франция е първата държава в Европа, която официално въведе предекспозиционната профилактика за своите граждани преди няколко седмици;
-Елиминиране на епидемията от ХИВ, като част от програмата на ООН за устойчиво развитие, до 2030 г. и намаляване на новите случаи на заразяване с допълнителни 75% до 2020 г. През следващите 5 години се цели 90% от хората, живеещи с ХИВ да бъдат наясно, че са инфектирани, 90% от тях да бъдат включени на антиретровирусно лечение и 90% от хората на антиретровирусно лечение да бъдат с неоткриваеми стойности на вируса в кръвта.
У нас все още използва старите принципи за започване на терапия при пациенти с ХИВ. Поради това десетки пациенти чакат месеци и дори години, за да отговорят на критериите за започване на лечение. По този начин те не само рискуват влошаване на собственото си здраве, но и могат да разпространят инфекцията към други.
Национална пациентска организация инициира разговори с Министерство на здравеопазването и получи уверение, че в най-кратки срокове тези критерии ще отпаднат и България ще се нареди сред държавите, които са възприели новите принципи на СЗО и на международните експерти по ХИВ и СПИН за незабавно започване на терапия при всички пациенти.

Бульоните MAGGI осигуриха кухните за софийските апартаменти SOS приемните семейства



Някои от най-верните приятели на инициативата на „Топла супа всеки ден“ - Андре Токев, Ради Стамболов, Лео и кака Лара бяха сред първите гости в два от новите апартаменти в столичния квартал Овча купел, в които вече са преместени част от приемните семейства от селището в Дрен.
Кулинарните виртуози подариха на семействата ръчно изработени готварски книги, в които заедно да записват любимите си рецепти, научени от гостите и приготвени с участието на децата. Токев, един от най-добрите шеф готвачи у нас, предложи една нестандартна и изключително ароматна интерпретация на лучена супа с карамелизиран лук, билкови крутони и запечен кашкавал, а Стамболов, любимият на децата виртуозен шоколатиер „забърка“ богата зеленчукова крем супа и талиатели от палачинки.
Инициативата „Топла супа всеки ден“ стартира през 2014 г. в подкрепа на SOS Детски селища в България. Чрез нея, екипът на бульони MAGGI обедини редица български знаменитости, утвърдени шеф-готвачи и служители на Нестле България, даващи своя принос за това децата от селищата да растат и живеят в една по-уютна семейна среда, като превръщат готвенето в полезно, забавно и интересно преживяване за тях.
.

Първата пасивна еко класна стая в България бе открита в Казанлък



Проектът „Прозрачни изолиращи пана за прозоречни стъкла” е победител в петото
издание на националния публичен конкурс за зелени идеи „Загорка Зелен Фонд“.
Класната стая, намираща се в двора на ОУ „Чудомир“ - Казанлък, е първото по рода си учебно пространство в България, което съчетава съвременните екологични принципи и методи за пестене на енергия и природни ресурси с модерните технологии в строителството. Една от основните цели на пасивната еко класна стая е тя да се превърне в дом на зеленомислещите хора в Казанлък и региона, като в същото време мотивира и вдъхновява учащите се да се грижат за природата, така както тя се грижи за нас.
Кметът на града и директора на училището обявиха стартът на Зелени дни в Класната стая, които ще се провеждат до 4 декември. Всеки ден в продължение на 8 дена след учебните часове в Класната стая учениците в града ще имат възможност да се включат в разнообразни работилници, театрални уъкршопи и лекционни беседи, посветени на опазването на природата и умното използване на нейните ресурси.
В програмата на Зелените дни своя опит с учениците ще споделят Малка Тетрална Компания, Innovation Starter, Теодосий Теодосиев, НГПИД „Акад. Дечко Узунов“ и преподаватели от ОУ „Чудомир“. Дните ще завършат със специално Коледно ателие, по време на което гостите на града ще могат да видят резултата от работата на децата в седмицата на Зелените дни.

New Electronic Sessions



Диджеите от Ню Йорк и Истанбул Juan Carlos Curiel и Аlex Kohen, както и специална
селекция от българския електронен ъндъграунд, сред които 1000 NAMES, Sava и Vajarov & Paci са сред основните му атракции на поредното издание, което се проведе на 27 ноември, през цялата нощ в пространство, заемано доскоро от голям луксозен столичен клуб в подлеза на НДК.
По традиция поредицата NEW ELECTRONIC SESSIONS превръща нетрадиционни места като парк-хотел „Москва” или склада на агенция „Митници” в ъндърграунд парти локации за една нощ.

77% от българите се задоволяват с частичен ремонт



Ремонтните дейности, които най-често са извършвани през последните 2 години са:
боядисване на стени, смяна на дограма, смяна на плочки и лепене на тапети. 44% от участниците са боядисали лично, една трета са използвали помощ от познат или роднина а една трета майстор, показва проучване на производителя на бои и строителни решения Ограхим, от септември т. г..
То е представително, извадково и включва 750 души от градове с над 10 000 жители. При него е използвана комбинирана методология – интервю и въпросници.
Според проучването потребители се делят на търсачи на практичност, на увереност и на признание.
За първия тип е характерно, че трудно избират необходимите материали, вслушват се в препоръките на продавачите и обикновено боядисват с помощта на роднина или познат.
Търсачите на увереност пък избират лесно и решават какво да купят сами. Те боядисват без чужда помощ.
Третият тип също избира сравнително лесно, но се допитва до майстор за това какви материали да купи и ползва услугите на професионалист при ремонта.

Всички електроуреди с енергийни етикети



Производители и вносители на техника (климатици, перални машини, телевизори, хладилници, фурни, лампи и т.н.) в България, съгласно рамковата директива 2010/30/ЕС,
трябва задължително да поставят така наречените „енергийни“ етикети върху нея, с които да информират потребителите за тяхната енергийна консумация.
 Енергийните етикети показват основните характеристики на продукта по 7 степенната скала - А, B, C, D, E, F до G на даден уред, като съответно се добавят и цветни стрелки от зелена до червена.
Най-енергийно ефективни т. е. с най- ниска консумация на енергия са уредите от клас А (зелен), а с най-високо енергийно потребление са тези от клас G (червен).
След като по-голяма част от уредите от даден вид достигнат клас А, към скалата могат да се добавят още три класа: А+, А++, А+++.
Макар и по- скъпи, домашните уреди с по- голяма енергийна ефективност са с по-дълъг живот и спестяват разходи.
Задължително в информацията към потребителя трябва да се посочва и енергийната консумация на съответния уред.
Всички тези изисквания не се отнасят за продуктите втора употреба или за средствата за превоз на стоки и хора.