Translate

сряда, 19 юни 2019 г.

Съставките и енергийната стойност на пивото ще са на етикетите на всички бири в ЕС до 2022г


Отлични резултати в информирането на потребителите отчитат  пивоварите в България

Етикетите на 60 % от бирата в страните от евросъюза съдържат информация за калориите, а 85% от пивото на стария континент вече е с данни за съставките, съобщиха Пивоварите на Европа. Те обявиха, че до 2022 г. данните за съставките и енергийната стойност ще са на етикетите на всички бирени бутилки и кенове.
През септември т. г. влиза в сила меморандум за разбирателство с ЕК, с който този ангажимент на европейската бирена организация публично се официализира.
Към меморандума, подкрепен от пивоварите, могат да се присъединят всички компании и асоциации от сектора на алкохолните напитки, които напълно подкрепят документа и включената в него инициатива на етикетите на напитките да се изписва информация както за съставките, така и за енергийната стойност.
Според приключен преди дни общоевропейски мониторинг за доброволното етикетиране на бирените опаковки, пивоварите в България за пореден път отчитат отлични резултати. Всички производители на бира, членове на Съюза на пивоварите у нас /СПБ/, предоставят на бутилките, кеновете и кеговете си списък на съставките и енергийната стойност. Което ще рече, че над 98% от произвежданото в страната пиво и над 95% от дистрибутираните бири вече имат върху етикетите си изискуемата информация. Така върху приблизително 750 милиона бирени опаковки, консуматорите имат разбираеми, сравними и точни данни за хранителната стойност на различните марки. При светлите бири тип пилзнер, които традиционно са с над 90% пазарен дял, средната стойност на калориите е около 43 kcal на 100 милилитра, безалкохолните – 23 калории, а тъмните –  около 58 - 60 kcal, коментират от СПБ.
Ангажиментът на производителите на бира е свързан и с изпълнението на исканията и очакванията на европейските потребители, показва изследване на Пивоварите на Европа. Според резултатите от представително за ЕС проучване на международната агенция GfK, проведено в 9 европейски страни, над 86% от респондентите смятат, че консуматорите трябва да имат достъп до една и съща хранителна информация на 100мл. за алкохолни напитки, каквито понастоящем получават за всеки друг хранителен продукт. 74% от потребителите в ЕС считат, че етикетите на алкохолните напитки трябва да имат списък на съставките, 71% - информация за енергийната стойност, а 71% - пълен списък на хранителната информация.
Интересът на потребителите към тези три вида информация е по-висок сред умерените консуматори, отколкото сред тези, които употребяват алкохол в по-големи количества.
В този дух са и коментарите на еврокомисарят по въпросите на здравеопазването и безопасността на храните Витянис Андрюкайтис, който поздрави пивоварите за ангажимента им да осигуряват пълния списък със съставки и енергийна стойност на 100мл. върху етикетите на всички предварително опаковани бири.
-Европейските регулации залагат правилата, които трябва да бъдат следвани, и аз съм удовлетворен, че пивоварите изпълняват тези високи стандарти. Това е в интерес на общественото здраве и на потребителите, подчертава той.
Темата за информирането на потребителите бе широко обсъдена и на приключилия тридневен Форум на Пивоварите на Европа, състоял се в Атверпен, Белгия. В събитията участваха над 1000 представители на пивоварния бранш в света.
72 лектори от 21 страни коментираха водещите теми от дневния ред на бирената индустрия – от възможностите за растеж и промяна, според потребителските предпочитания - до техническите постижения в пивопроизводството.
Биреният форум се организира паралелно с 37-ия Конгрес на Европейската пивоварна конвенция /EBC/ – едно от най-важните технически и научни събития в пивоварния сектор в Европа.
EВС споделя опита на най-добрите изследователски компании и майстори на бирата, като представя разработването на световни методи за съвременен контрол на качеството на бирата, нейното производство и суровини.

Няма коментари:

Публикуване на коментар