вторник, 28 май 2019 г.

29 млн. литра вода - спестена в производствените центрове на Кока-Кола в България през 2018 г.


95% от генерираните в производството отпадъци са рециклирани, според Доклада за устойчиво развитие на Кока-Кола в България.556 работни дни са отделили служители за доброволчество по каузи, в които вярват

Постигане на оптимално използване на водните ресурси в количествено отношение е сред основните приоритети на Кока-Кола в България, съгласно представения днес Доклад за устойчиво развитие за 2018 г. Сред акцентите в него са спестените в производствените центрове в Костинброд и Банкя 29 млн. литра вода, рециклираните 95% от генерираните в производството отпадъци и 556 работни дни, които служители на Системата на Кока-Кола са посветили на доброволчество.
По време на официалното презентиране на доклада изпълнителният директор на Кока-Кола Хеленик Ботълинг Къмпани България - Юрг Буркхалтер и изпълнителният директор на Кока-Кола България Евелин Де Лирснайдер представиха и основните акценти от устойчивата политика на Системата на Кока-Кола у нас. В събитието участваха  Жаклин Цочева, директор „Публични комуникации и връзки с обществеността“, Милена Завалова, директор „Производствени центрове“ в Кока-Кола ХБК България, Боян Рашев, управляващ партньор в denkstatt България, Анна Габровска, директор „Човешки ресурси“ в Кока-Кола ХБК България и студенти, сред които и популярният влогър Крис Захариев, които дискутираха какво очакват младите хора у нас от бъдещите си работодатели по отношение на социалните каузи, които припознават и подкрепят.
Информацията в доклада представя целите, начина на управление и резултатите, постигнати по отношение на най-важните теми за компанията и заинтересованите страни за миналата година и доказва, че един от най-големите световни производители на безалкохолни напитки цели използваното количество вода да е само толкова, колкото наистина е необходимо.
Според отчетените резултати, Кока-Кола се стреми да намалява използваното количество вода във всеки етап от производството на продуктите, както и да я употребява повторно. Благодарение на непрекъснатите дългосрочни усилия в тази посока, както и на  подобрения в производствения процес през последните 7 години, през 2018 г. компанията успя да постигне рекордно понижение, достигайки до само 1,76 литра вода, необходими за производството на 1 литър напитка. Отчетените резултати представляват понижение с 5% на потреблението на вода, което се равнява на повече от 29 млн. литра спестена вода за цялата година или средното годишно потребление на питейна вода на 800 българи. Само за 2018 г. компанията успява да използва повторно и близо 40 млн. литра вода.
Юрг Буркхалтер, изпълнителен директор на Кока-Кола Хеленик Ботълинг Къмпани в България, подчерта:
-Като водеща компания на българския пазар, вярваме че наша роля е да бъдем отговорни към околната среда, за да я запазим за бъдещите поколения. Гордеем се, че в последното десетилетие успяхме да извървим дългия път на подобряване на процесите и технологиите, за да постигнем амбициозните цели за устойчивост, които си поставяме. Увеличихме рециклирането на генерираните отпадъци в производствените центрове и значително намалихме използваната вода.
Кока-Кола е първата компания у нас, която  въведе рециклиране и на мокрите етикети от напитките в стъклени бутилки. Благодарение на тази инициатива и оползотворяването на утайките от пречистването на отпадните води в производствения център в Костинброд, през 2018 г. компанията успя да рециклира 95% от генерираните отпадъци в производството,отбелязва ръст от/над 24% от 2010 г. досега.
Освен разумното използване на ресурси, компанията регулярно идентифицира и оценява темите, като следва добрите практики според GRI стандартите за оценка. В отчета са включени оценка на приноса на бизнеса, веригата на доставки, тенденциите на местния и международните пазари и политики, както и проследява как всеки един от тези аспекти влияе върху устойчивостта на бизнеса в страната.
През 2018 г. Системата на Кока-Кола в България е инвестирала и над 360 хил. лева в инициативи в подкрепа на обществото. В допълнение 1 139 служители на компаниите от Системата се включиха в обществено значими проекти и дариха близо 4 450 часа като доброволци по каузи, в които вярват. Това се равнява на общо 556 работни дни или заетост на 1 служител за 2 години и 3 месеца само по доброволчески дейности.
Инициативите в тази посока бяха отличени със седем награди в областта на Корпоративната социална отговорност през изминалата година, както и с престижната награда в категория „Най-добра партньорска #YouthEmpowered инициатива“ на Групата Кока-Кола Хеленик. Тази награда постави България на първо място сред всички 28 държави, в които компанията оперира. Кампанията, реализирана у нас през последните 3 години, цели изграждане на по-доброто бъдеще чрез качествено образование, развиването на потенциала на младите хора и
тяхната подготовка за успешен кариерен път. През изминалата година в рамките на инициативата 2875 ученици и студенти участваха в обучителни сесии за развиване на личностни качества и основни бизнес компетенции в 13 населени места (с. Ведраре, Гоце Делчев, Костенец, Костинброд, Лом, Монтана, Пловдив, Първомай, Самоков, Своге, София, Стара Загора и Търговище). Техни ментори станаха общо 93-ма професионалисти от бизнеса, НПО сектора, образованието и сферата на предприемачеството.
Пълният текст на доклада може да бъде намерен тук.

Няма коментари:

Публикуване на коментар