Translate

петък, 27 май 2016 г.

Нова платформа за пациентски сигнали ще заработи до дни



Нова онлайн платформа ще дава възможност за подаване на сигнали или за медицинското обслужване в лечебните заведения в страната или за консултация по проблеми, свързани със
здравната система. Сайтът, наречен "Здравен отзив", ще се поддържа от Националната пациентска организация и ще заработи до дни, съобщава Би Ти Ви. Платформата е изработена изцяло с дарения и ще има и мобилно приложение. Сигналите за нередности, подадени чрез сайта, ще се препращат от организацията до компетентните служби, включително до прокуратурата, ако се налага. Пациентите ще получават код, с който ще могат да следят онлайн докъде е стигнала проверката по случая им. Резултатите от проверките ще се оповестяват публично на платформата, но не и имената и личните данни на пациентите. На платформата ще има и въпросници за удовлетвореността на хората от здравната система. Ако се засекат системни оплаквания от конкретна болница, ще се сигнализира касата, която пък ще може да прецени дали да прекрати договора си с лечебното заведение. "Ще се опитаме непроверени информации да не се появяват в публичното пространство, защото вероятно ще има и недоброжелатели, които ще искат да наклеветят свои колеги и или конкуренти лечебни заведения", коментира председателят на Националната пациентска организация Станимир Хасърджиев. Статистиката, която той цитира, показва, че българските пациенти се оплакват най-често от грубо отношение, липса на информация, доплащане за лечение в болниците и съмнения за лекарски грешки.


dnevnik.bg 
Снимка: medicalnews.bg

Няма коментари:

Публикуване на коментар