AstraZeneca България разширява продуктовото
си портфолио, навлизайки в терапевтична област „Диабет”
Двата медикамента, с които компанията
обогатява продуктовата си листа са утвърдени в клиничната практика антидиабетни
средства, достъпни и напълно безплатни за пациентите с диабет тип 2.
Навлизането на AstraZeneca
в терапевтична област „Диабет” е в резултат от сътрудничество с една от
водещите научноизследователски фармацевтични компании в света – Bristol-Myers
Squibb (BMS).
Компаниите
притежават вече патента за двете лекарства, базирани на саксаглиптин и
дапаглифлозин. От началото на м. април AstraZeneca България ще предлага на българския пазар единствения медикамент за
диабет, който се прилага веднъж седмично.
Двата лекарствени продукта
са представители на инкретин-базираната терапия, която бе разработена и въведена
в клиничната практика през последните години като нов подход в лечението на
диабет тип 2. Тези лекарствени продукти, добавени към наличните до момента
антидиабетни средства осигуряват, чрез механизма си на действие, контрол на кръвната захар в моментите, когато пациентите имат реална
нужда от тях. Този подход улеснява диабетно болните и им дава възможност до
водят пълноценен начин на живот.
„Сътрудничеството ни с Bristol-Myers Squibb (BMS) е основополагащо за нашия принос за справяне с нарастващото предизвикателство - захарен диабет,
хронично, социално значимо заболяване, превърнало се в световна пандемия и
понастоящем засягащо над 366 милиона души в световен мащаб. „Комбинирайки нашите
умения и опит, въведохме успешно
нов тип лечение на диабет тип 2 в над 80 страни по света”, каза Зоя Паунова, изпълнителен директор на AstraZeneca
България.
Няма коментари:
Публикуване на коментар